2011-07-27, 01:24
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCS83
Det var inte för att provocera, utan helt enkelt för att sola. Hon hade gjort det här i Sverige och i USA när dom var på semester.

i usa kan det bli böter på sånt
Citera
2011-07-27, 01:25
Medlem
Det är självklart frivilligt och det vore fel av mig att klaga. Men jag tycker att alla kvinnor där ute som solar topless borde först ta en titt och se hur många barn det är på stranden. Jag har själv lite svårt att se kvinnor som solar topless när det är fullt av barn som stojar och glor.
Citera
2011-07-27, 01:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Det är inte passande tycker jag. Brösten är privata och visas inte upp för vem som helst. Särskilt inte en massa runkande gubbar som gömmer sig i buskarna.
Citera
2011-07-27, 04:36
Bannlyst
Ja, tjejer akta er för det är massa runkande gubbar som gömmer sig i buskarna när ni solar topless...
Citera
2011-07-27, 08:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Har en killkompis som tycker att hans tjej beter sig "billigt" om hon solar topless, på en strand. Efter han tycker att folk stirrar, vilket dom inte gör, finns nog en och annan som tittar men så är det alltid.

Tycker ni verkligen att det är nåt som ska klassas som "billigt" eller "horigt" att visa brösten? Nu har hon normala bröst, så det är inga enorma kupor som drar blickar till sig pga storleken.

Du är skapligt naiv och blåögd om du på allvar tror på det där. Såklart kollar män, killar och pojkar om ett par bröst visas upp på stranden. Varför? För att män genom hundratusentals år har utvecklats till att se dom som någonting sexuellt och upphetsande. Oavsett hur gärna du vill tro att män plötsligt slutat se bröst som någonting sexuellt så kommer vi fortsätta med det bra länge. Det är ingenting man kan träna bort, ingenting som feminismen och viljan om en "fri kropp" kan förändra. Det är fakta.

Och för att svara på din ursprungliga fråga: ja, jag tycker personligen det är störande med kvinnor som solar topless. På samma sätt som jag håller mina snabel i badbyxorna bör brösten hållas bakom tyg.
Citera
2011-07-27, 11:57
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minusgrader
Ja, tjejer akta er för det är massa runkande gubbar som gömmer sig i buskarna när ni solar topless...
Överallt finns dom
Citera
2011-07-27, 15:56
Medlem
Citat:
Har en killkompis som tycker att hans tjej beter sig "billigt" om hon solar topless, på en strand. Efter han tycker att folk stirrar, vilket dom inte gör, finns nog en och annan som tittar men så är det alltid.

Tycker ni verkligen att det är nåt som ska klassas som "billigt" eller "horigt" att visa brösten? Nu har hon normala bröst, så det är inga enorma kupor som drar blickar till sig pga storleken.

Jag tycker att det är sådant som gärna andras flickvänner får hålla på med men inte min.

Självklart är det slampigt att visa brösten. Varför göra det öht om det inte är för att få bekräftelse?

Det finns för övrigt inget som är mer avtändande än effektsökande brudar.
Citera
2011-07-28, 11:42
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Oh, vad jag saknar "slampiga" 80-talets Sverige, där kvinnor från 13-90 år solade topless.
+1

då bröst var bröst och killar/män visste om att kvinnor har sådana, nu verkar alla få en chock över att se en kvinna som har bröst
Citera
2011-07-28, 13:00
Bannlyst
Jag solar topless när det är ganska lite folk runt, men inte annars. Visst, tittar män. Men det har jag inget emot såvida det inte är äckliga araber.
Citera
2011-07-28, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Det är inte passande tycker jag. Brösten är privata och visas inte upp för vem som helst. Särskilt inte en massa runkande gubbar som gömmer sig i buskarna.

Är privata = fula...?

Har man fina, så är det inte så farligt direkt.
Citera
2011-07-28, 13:04
Medlem
RoaldDahls avatar
Det hade varit mindre uppseendeväckande om de låtit nederdelen falla istället.
Citera
2011-07-28, 22:07
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoneyHi
Är privata = fula...?

Har man fina, så är det inte så farligt direkt.
Har inte med det att göra alls. Brösten är något jag får mest komplimanger för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in