Citat:
Ursprungligen postat av SCS83
Har en killkompis som tycker att hans tjej beter sig "billigt" om hon solar topless, på en strand. Efter han tycker att folk stirrar, vilket dom inte gör, finns nog en och annan som tittar men så är det alltid.
Tycker ni verkligen att det är nåt som ska klassas som "billigt" eller "horigt" att visa brösten? Nu har hon normala bröst, så det är inga enorma kupor som drar blickar till sig pga storleken.

Du är skapligt naiv och blåögd om du på allvar tror på det där. Såklart kollar män, killar och pojkar om ett par bröst visas upp på stranden. Varför? För att män genom hundratusentals år har utvecklats till att se dom som någonting sexuellt och upphetsande. Oavsett hur gärna du vill tro att män plötsligt slutat se bröst som någonting sexuellt så kommer vi fortsätta med det bra länge. Det är ingenting man kan träna bort, ingenting som feminismen och viljan om en "fri kropp" kan förändra. Det är fakta.
Och för att svara på din ursprungliga fråga: ja, jag tycker personligen det är störande med kvinnor som solar topless. På samma sätt som jag håller mina snabel i badbyxorna bör brösten hållas bakom tyg.