2011-07-26, 23:48
Medlem
robin533s avatar
Jag undrar om det är värt att köpa OSX Lion till macbook? Med tanke på att multi-touch gesterna är en stor del av den nya mjukvaran och macbook har inte den funktionen.
Så vad gör så att det blir värt att köpa mjukvaran?
Senast redigerad av robin533 2011-07-26 kl. 23:49. Anledning: stavfel
Citera
2011-07-27, 00:12
Bannlyst
Hejsan! Själv har jag precis skaffat en lätt beg macbook pro från 2010 såå jag kan inte jämföra med nya lion(som håller på att laddas ner för ynka 230kr) Min enda anledning är nog.....fräschare och visuellt renare samt att den har facetime(jo, finns o köpa annars för 7kr)
Citera
2011-07-27, 00:45
Medlem
Moots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin533
Jag undrar om det är värt att köpa OSX Lion till macbook? Med tanke på att multi-touch gesterna är en stor del av den nya mjukvaran och macbook har inte den funktionen.
Så vad gör så att det blir värt att köpa mjukvaran?

Det överväger du själv. Du får det senaste och en hel del nya funktioner. För 230kr hade jag gjort det! Nu har jag tyvärr bara 1Gb RAM i min Macbook, så det får bli att stå över.

Du *behöver* inte skaffa det, men om du vill ha funktionerna så blir det väl värt det? multi-touch är bara en av många nya saker.

Jämförelse: jag köpte Win 7 och gick ifrån Vista... trots att jag inte använder funktionerna för Tablet-PC's som finns i W7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in