Tjenare har just skaffat mig en DVI adapter s jag kan lira med en extern skrm.. S jag undrade om det blir smre kylning med locket stngt n nr det r ppet?
Det kan nog bli lite varmare d en del av vrmen tar "vgen ut" genom tangentbordet, men inte s jttemycket. Du ska kunna kra den med skrmen stngd utan problem!
Det kan nog bli lite varmare d en del av vrmen tar "vgen ut" genom tangentbordet, men inte s jttemycket. Du ska kunna kra den med skrmen stngd utan problem!
JO! Detta eftersom flkten p Macbook pro suger in luften genom tangentbordet och ut vid nederkanten av skrmen. Bda dessa flden blockeras en del d man stnger locket. Dessutom blir ven skrmen varm vid drift, vrme som d datorn r ppen lttare ventileras bort d n d locket r stngt.
S ett svar p TS frga r JA, datorn kommer bli en hel del varmare, srskilt om du kr hgupplst film. Detta vet jag av egen erfarenhet. Men det ska inte vara ngon fara, datorn slr av sig sjlv om den skulle bli skadligt varm, och det ska nog mycket till.
Ngot som ocks r att tnka p r att datorn gr i vila d man stnger locket. (I alla fall under OSX, vet inte hur det funkar i windows) S det behvs ngot program, t.ex. InsomniaX, fr att hlla den vaken. Men kolla som sagt om det r s i windows, och googla i s fall fram ett lmpligt program
Senast redigerad av timvim 2011-07-27 kl. 17:19.
Ngot som ocks r att tnka p r att datorn gr i vila d man stnger locket. (I alla fall under OSX, vet inte hur det funkar i windows) S det behvs ngot program, t.ex. InsomniaX, fr att hlla den vaken. Men kolla som sagt om det r s i windows, och googla i s fall fram ett lmpligt program
Det mste vl g att stlla in i OSet? Att den inte gr in i vila nr man stnger locket?
Tjenare har just skaffat mig en DVI adapter s jag kan lira med en extern skrm.. S jag undrade om det blir smre kylning med locket stngt n nr det r ppet?
Ondigt fakta:
Windows XP som OS osv..
Jag har anvnt min Macbook Pro 2011 2.2 GHZ som stationr dator ett tag nu och kollat intressant p temperaturen nr jag anvnt den. Har spelat SC2 i flera timmar utan problem... Och roligt nog har datorn varit svalare i clamshell-mode n i vanligt lge.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!