2011-07-26, 23:34
Medlem
Scarface1337s avatar
Tjenare har just skaffat mig en DVI adapter s jag kan lira med en extern skrm.. S jag undrade om det blir smre kylning med locket stngt n nr det r ppet?

Ondigt fakta:
Windows XP som OS osv..
Citera
2011-07-26, 23:56
Medlem
tansos avatar
Det blir inte ngon smre kylning
Citera
2011-07-27, 00:07
Medlem
Snjs avatar
Det kan nog bli lite varmare d en del av vrmen tar "vgen ut" genom tangentbordet, men inte s jttemycket. Du ska kunna kra den med skrmen stngd utan problem!
Citera
2011-07-27, 17:17
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso
Det blir inte ngon smre kylning

JO! Detta eftersom flkten p Macbook pro suger in luften genom tangentbordet och ut vid nederkanten av skrmen. Bda dessa flden blockeras en del d man stnger locket. Dessutom blir ven skrmen varm vid drift, vrme som d datorn r ppen lttare ventileras bort d n d locket r stngt.

S ett svar p TS frga r JA, datorn kommer bli en hel del varmare, srskilt om du kr hgupplst film. Detta vet jag av egen erfarenhet. Men det ska inte vara ngon fara, datorn slr av sig sjlv om den skulle bli skadligt varm, och det ska nog mycket till.

Ngot som ocks r att tnka p r att datorn gr i vila d man stnger locket. (I alla fall under OSX, vet inte hur det funkar i windows) S det behvs ngot program, t.ex. InsomniaX, fr att hlla den vaken. Men kolla som sagt om det r s i windows, och googla i s fall fram ett lmpligt program
Senast redigerad av timvim 2011-07-27 kl. 17:19.
Citera
2011-07-27, 20:32
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timvim
Ngot som ocks r att tnka p r att datorn gr i vila d man stnger locket. (I alla fall under OSX, vet inte hur det funkar i windows) S det behvs ngot program, t.ex. InsomniaX, fr att hlla den vaken. Men kolla som sagt om det r s i windows, och googla i s fall fram ett lmpligt program

Det mste vl g att stlla in i OSet? Att den inte gr in i vila nr man stnger locket?
Citera
2011-07-27, 20:39
Medlem
den gr i vila om du stnger ned skrmen, men vcker du den med en extern mus/tgb s vaknar den med enbart extern skrm aktiverad
Citera
2011-07-28, 07:51
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Det mste vl g att stlla in i OSet? Att den inte gr in i vila nr man stnger locket?

Tyvrr inte, konstigt nog. Men det finns som sagt tredjepartsprogram fr det. Eller med ext. tgb eller mus som ngon ovan sa.
Citera
2011-07-28, 17:30
Medlem
Varfr mste skrmen stngas?
Citera
2011-07-30, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av Scarface1337
Tjenare har just skaffat mig en DVI adapter s jag kan lira med en extern skrm.. S jag undrade om det blir smre kylning med locket stngt n nr det r ppet?

Ondigt fakta:
Windows XP som OS osv..

Jag har anvnt min Macbook Pro 2011 2.2 GHZ som stationr dator ett tag nu och kollat intressant p temperaturen nr jag anvnt den. Har spelat SC2 i flera timmar utan problem... Och roligt nog har datorn varit svalare i clamshell-mode n i vanligt lge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in