2011-07-26, 23:10
Medlem
JagJagJagJags avatar
Okej... vet att tråden ligger fel, men var fan ska de läggas??? och "sista utvägen" går det fan inte att posta i längre..

På Youtube så läser jag kommentarer som "Sweden is gay".. och "Sweden sucks" och liknande.. så 90% av gångerna jag kollar deras profiler så står det "Finland". Av nån anledning så har just finnarna hakat upp sig på "Sweden is gay".. varför har det blivit så? och varför hatar finnarna oss svenskar? fick också detta mail av en tydligen arg finne:

Citat:
Sweden sucks balls. All swedish men are fucking fags. Listen the way you talk.. Swedish "vikings" rofl... Swedish vikings probably went robbing with lingeries equipped and a wooden dildo in their ass.. If sweden we're nuked nobody would give a shit.
Citera
2011-07-26, 23:13
Medlem
dag-ottos avatar
Mindervärdeskomplex. Finnarna är inget annat än våran lillebror, och kommer inte att slå oss i något (förutom i obetydliga Hockey-VM, då alla vet att det är OS som man bryr sig om).
Citera
2011-07-26, 23:18
Medlem
Det är som dag-otto säger, förutom att ingen bryr sig om hockey öht, mer än sverige, finland och kanada. Fotboll har de uppenbarligen inte en suck i.
Citera
2011-07-26, 23:20
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Mindervärdeskomplex. Finnarna är inget annat än våran lillebror, och kommer inte att slå oss i något (förutom i obetydliga Hockey-VM, då alla vet att det är OS som man bryr sig om).
Sverige slog ju finnarna både i VM och OS samma år.

Ont: Det är för att vi var en stormakt och "Finland" tillhörde Sverige.
Citera
2011-07-26, 23:21
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Högst troligen, ja.

Dessutom (som följd av det utbredda sverigeogillandet?) så är det idag en hel del finnar som ifrågasätter svenskan som ett obligatoriskt och officiellt språk i det egna landet - vilket, jag kan tycka, inte är ett helt ohemult ifrågasättande.
Citera
2011-07-26, 23:22
Medlem
Qweasd123s avatar
Inte för att jag håller med finnarna, men många svenskar pratar faktiskt väldigt bögigt.

De gångerna jag besökt Stockholm har jag mötts av fjolliga svenskar som klär sig i tajta byxor och är allmänt äckliga pga att dom är bögiga i sättet.

Jag har inget emot svenskar och om dom är trevliga mot mig så är jag trevlig tillbaka, jag värderar inte någon på det sättet.
Citera
2011-07-26, 23:29
Medlem
Youtube kryllar väll av 15- åringer som uttrycker sig om allt möjligt. Men bara för sakens skull, haha, då borde du läsa vad svenskarna skrivit om finnarna!
Senast redigerad av Gonegood 2011-07-26 kl. 23:46. Anledning: Det måste vara en stor bokstav i början ev en mening.
Citera
2011-07-26, 23:32
Medlem
FETochFULs avatar
Har alltid trott det varit tvärtom ?
Citera
2011-07-26, 23:49
Medlem
Bakteriens avatar
Sverige mohanda vara mer framgongsrik inom sport rent allmant, men Sveriges befolkning ar ockso nastan det dubbla.
Och nej finnar hatar inte svenskar, svenskar hatar inte finnar. Youtube kommentarer ska inte tolkas som ett helt lands osikt.
Citera
2011-07-27, 00:12
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Har alltid trott det varit tvärtom ?
Samma här.

Men mycket av hatet antar jag beror på att ni svnekar skryter väldigt mycket enligt många, över era bragder (vilket jag själv inte tycker är fel med). Det gjorde troligen vi också om vi vann något
Citera
2011-07-27, 02:26
Medlem
revodnebs avatar
Jag ser egentligen inte att finnar hatar svenskar. Beter du dig som en idiot mot en finne så anser han nog med största sannolikhet att du är en idiot. Beter du dig som en människa så blir du nog bemött likadant tillbaka. Det är min erfarenhet. Sen att en finne gärna vill trycka till dig som svensk kan du tacka dina förfäder för. Jag personligen har inga problem med finnar, det är mitt broderfolk.
Citera
2011-07-27, 09:16
Medlem
Som jag svarade i en annan tråd om samma ämne:

Citat:
Själv är jag finlandssvensk och tycker att Sverige-hatet är mer ett skämt än något riktigt allvarligt. Det är ju fråga om en lillebror-storebror relation, så det är väl inte underligt att det är just lillebror som bryr sig mer om storebror än tvärtom.

Dessutom så finns det flera olika typer av Sverige-hat, vissa riktat mot vad Sverige gjort eller inte gjort i historien, men bland ungdomarna tror jag det mest handlar om vad finnarna tycker om svenskarna de kommit i kontakt med. Ni måste ju minnas att de flesta finnar som åker till Sverige, åker alltid till Stockholm, och kontrasten mellan de manliga/macho finnarna och bögfolket som bor i Stockholm är ganska stor. Jag förstår att all Stockholmare inte är sådana, men ni måste nog medge att man får en ganska dålig bild av svensken om man endast träffar Stockholmare, eller hur? Jag tror inte den vanliga finnen respekterar svensken, och hans fjollighet väldigt mycket, och det gör inte jag heller, fast ni här på flashback verkar vara helt okej

Sen finns ju också "hat" mot finlandssvenskar, och vissa finnar som aldrig träffat en finlandssvensk kan ju emellanåt blanda oss två, och Sverige-hatet är då enbart frågan om ett SFP-hat eller ett hat mot finlandssvenska särrättigheter.

Dessutom så är Sverige en bra "target" för hatet, då man vet att hur mycket man än provoserar dem, så kommer inget allvarligt att hända. Vi kan ju inte riktigt göra samma åt ryssen, så det blir lättare att skämta med svensken.

Jag vill ännu tillägga en sak. Finnar har en ganska direkt typ av humor, medan svenska skämten inte är lika aggressiva.
Om en finne säger att svenskar är bögar åt en svensk, så oftast väntar han att svensken skall säga något liknande om Finland tillbaka, och sen är det dags att dricka lite öl och gå till bastun och vara vänner. Men när svensken svarar "oj då, varför tycker du så?" eller "oj då, det var inte så snällt av dig" så förstärker det finnens bild av svensken som en mes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in