Som rubriken varför hedrar man offer med en tyst minut å olika ceremonier tillexempel vid katastrofer å som nu vid terrorattacken i Norge. vad blir bättre av det är det inte bättre å bara försöka glömma.
Du kan inte vara gammal eller så är du en imbecill.
Därför att tystnaden gör att man tänker på de döda och att en väldigt obehaglig stämning byggs upp. Bilar som står stilla, människor som stannar, allting stannar.
Man ska aldrig glömma, bara acceptera. Googla kris-psykologi för att lära dig lite om det. En tyst minut är ett sätt att visa respekt på. Ta en minut ur din vardag för att tänka på de som fick sina liv tagna från dem. Det är en sörja och vara tacksam för att du inte är i en liknande situation.
För mig är det som tidigare inlägg skriver ungefär. Dock ser jag inte något obehagligt i akten.
Man stannar upp i all stress, tänker på de offer och anhöriga som är inblandade. En slags ultrarapid debriefing. Även när man själv är anhörig får iaf. jag känslan att jag inte är ensam. Vilket skapar trygghet och behag för mig.
För att hedra och visa respekt mot offren. Givetvis skulle det vara bättre av att bara lägga det bakom sig men själv så skulle jag ha det lättare att lägga det bakom mig efter att ha hedrat och visat respekt för offren.