2011-07-26, 03:32
Medlem
freddags avatar
Har windows 7 med ett användarkonto. Försöker skaffa mig ägarskap av C:\ men då får jag massa meddelande om filer och mappar som jag nekas åtkomst till (hyberfil.sys etc etc etc,.,,)
Vafan ska jag göra?

Vet att detta är ett kännt problem och har googlat en hel del, men det löser inte mina problem.
Citera
2011-07-26, 07:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du är inloggad som administratör?
Citera
2011-07-26, 10:25
Medlem
freddags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och du är inloggad som administratör?

Datorn har bara ett konto, det står i kontrollpanelen att det har administratörsprivilegier, men icke då...verkar vara gäst på min egen dator...
Citera
2011-07-26, 10:51
Medlem
Capeenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
Datorn har bara ett konto, det står i kontrollpanelen att det har administratörsprivilegier, men icke då...verkar vara gäst på min egen dator...

Du kan prova detta, gå in på den här datorn -> högerklicka på din hårddisk (C) -> egenskaper -> fliken säkerhet -> sen under grupperna med alla namn, vet ej vad det står på svenska men på engelska edit, ta den och sen kryssar du i allt på administratörer eller på dig själv. Klicka sedan ok och testa igen.
Citera
2011-07-26, 11:06
Medlem
freddags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Du kan prova detta, gå in på den här datorn -> högerklicka på din hårddisk (C) -> egenskaper -> fliken säkerhet -> sen under grupperna med alla namn, vet ej vad det står på svenska men på engelska edit, ta den och sen kryssar du i allt på administratörer eller på dig själv. Klicka sedan ok och testa igen.

Har gjort det, men det dyker upp tonvis med filer/mappar jag ej har behörighet att få ägarskap/behörighet över..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in