Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Precis, det är helt klart att strängare vapenlagar hjälper. Om Hr. Breivik inte kunnat få licens på sina vapen hade han alldeles säkert sagt: "Nej, det här med terrorattacker var fan så mycket knöligare än jag trodde, kan jag inte få licens för vapnen får det nog faktiskt vara!"
Sen hade han satt sig framför TVn och glömt hela saken.

Även fast vi ser humorn i ovanstående så finns det tyvärr naiva och obildade människor som inte gör det men varför inte spinna vidare på det.
Krånglar vi till licensansökningarna kommer dom kriminella gängen inte kunna skjuta på varandra längre och bankrånare är ett minne blott..
Men varför inte gå ännu längre..
Förbjuder vi alla droger kommer knarkarna lägga ner sitt knarkeri och alla knarkkarteller kommer gå i konkurs... Ehh.. var det redan förbjudet??
Skämt åsido nu..
Jag är själv vapenägare och tycker att dagens vapenlagar är rimliga och jag tycker inte att dom behöver göras mer liberala än vad dom är, En samkörning i register för Vapenägare och tex psykvården vore dock en välkommen förändring för att minimera risken att olämpliga människor innehar vapen.
Men FRAMFÖRALLT så är det dom illegala vapnen man måste komma åt och som är det stora problemet i samhället.