2011-07-25, 19:37
Medlem
Har bokat tid hos en studio imorrn klockan tolv, och läste nyss att man inte ska dricka alkohol dagen innan men har just druckit typ en dl 4,5 % cider. Gör det nåt? Borde jag vara nervös för att börja blöda som ett as och typ förblöda, eller kommer tatueraren fråga och slänga ut mig om jag svarar ja? Hade ingen aning om detta innan för typ fem minuter sen, fan.
Citera
2011-07-25, 19:41
Medlem
Nej det är lugnt. Kommer du stupfull så blöder det givetvis mer och det blir svårare för tatueraren att arbeta, men det är absolut ingen fara i ditt fall. Ta du nån bärs utan att oroa dig
Citera
2011-07-25, 19:44
Medlem
kröka du ner dig, har kommit till studion näst intill krypandes dagen efter.. inga problem
Citera
2011-07-25, 19:45
Medlem
Haha brabra, tack : D
Citera
2011-07-25, 19:57
Medlem
Hur är det efter att man tatuerat sig btw? Ska träffa lite kompisar imorrnkväll och jag hade egentligen tänkt dricka lite cider. Borde jag skippa cidern och köra på typ hallonsaft istället? (y)
Citera
2011-07-25, 20:01
Medlem
flightsuitups avatar
En tatuering är ju ett sår som måste läkas och om du dricker så försenas läkningen helt enkelt.
Citera
2011-07-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iknowsheknows
Hur är det efter att man tatuerat sig btw? Ska träffa lite kompisar imorrnkväll och jag hade egentligen tänkt dricka lite cider. Borde jag skippa cidern och köra på typ hallonsaft istället? (y)

Det är lugnt mannen, man brukar generellt avråda från alkohol helt bara för att folk inte ska få den brilljanta idén att supa sig fulla för att döva smärtan, för att istället blöda som grisar när man väl sätter igång :P

Kröka du på, tänk bara på att när du är packad så kan du lätt skada tatueringen då du inte märker när du river emot den osv Vad är det du ska tatuera btw?
Citera
2011-07-25, 21:15
Medlem
Ballzfritzls avatar
Det är nog inte den bästa idén. Har snackat lite med min tatuerare och han avråder från att dricka alkohol dagen innan (mycket alltså), ett par cider/öl är inga problem. När du är bakfull så får tatueraren ett helvete med att få färgen att fästa ordentligt (hans ord, inte mina).

Dessutom är det inte roligt att gadda sig när man är bakfull, tro mig.
Men lite är inga problem alls
Citera
2011-07-25, 21:32
Medlem
Haha ok :]] jag ska tatuera 'let your heart decide' och två svalor på vänster underarm
Citera
2011-07-28, 22:06
Medlem
Se där ja! :-)

--

Ballzfritzl, Ja eftersom du blöder så blir det svårare att få den att fastna, men du får ha en riklig mängd alkohol i blodet innan det blöder såpass, men som alltid är det svårt att dra en gräns och det blir då enklare att bara be kunden avstå den dagen!
Citera
2012-03-13, 21:45
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
bump!
Ska på fest i helgen och en vän kommer förbi med sitt tatueringskit, nu undrar jag om det är lugnt att gadda sig och dricka efteråt?
Läste i tråden att färgen fäster dåligt om man druckit innan och därför undrar jag om det är lugnt att dricka efter?
Citera
2012-03-14, 10:54
Medlem
cupcakejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
bump!
Ska på fest i helgen och en vän kommer förbi med sitt tatueringskit, nu undrar jag om det är lugnt att gadda sig och dricka efteråt?
Läste i tråden att färgen fäster dåligt om man druckit innan och därför undrar jag om det är lugnt att dricka efter?

Ja det är lugnt, det är "lugnt" att dricka innan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in