2004-11-09, 00:55
Medlem
evolutes avatar
Är kommande avsnitt av Insider en satir? Vad är den här
kalsongreklamen de pratar om?
Citera
2004-11-09, 02:17
Medlem
Cineastens avatar
Företaget kallar sig för Front och försöker lura på folk att köpa kalsonger via postorder. Det är inget skämt.
Citera
2004-11-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är kommande avsnitt av Insider en satir? Vad är den här
kalsongreklamen de pratar om?
Det är inget skämt men det verkar som om Insider-redaktionen med Robban i spetsen har fått slut på ämnen att gräva i.
Citera
2004-11-09, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resultant
Det är inget skämt men det verkar som om Insider-redaktionen med Robban i spetsen har fått slut på ämnen att gräva i.
Så nu har Robban börjat gräva i svenska mäns kalsonger...?
Citera
2004-11-09, 12:22
Awaiting Email Confirmation
Handlar säkerligen om ett företag som erbjuder "gratis" kalsonger och helt plötsligt får man en faktura hem....
Citera
2004-11-09, 12:25
Medlem
Regentens avatar
jamen, det är ju väldigt sköna kalsonger rodnar
Citera
2004-11-09, 12:29
Medlem
Saxat från Insiders hemsida:

"Front är alltså ett blufföretag - men det märkliga är att det inte drivs av ljusskygga personer, utan av hedervärda medborgare från Djursholm och Stocksund. En av dem är advokat på en välrenommerad byrå i Stockholm. I bolagets styrelse fanns tidigare en känd svensk London-advokat med skatterådgivning som specialitet. Och bland de anställda återfinns en av de mest kända svenska dokusåpakändisarna. Robert Aschberg konfronterar de skumma kalsongföretagarna på kontoret i Täby."

Undra vem det är?
Citera
2004-11-09, 23:06
Medlem
kingofpoetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Företaget kallar sig för Front och försöker lura på folk att köpa kalsonger via postorder. Det är inget skämt.

Aha det var så de hette. Nån tjej ringde hem till mig förra veckan och ville skänka mig kalsingar och jag uppfattade inte namnet på företaget...
På vilket sätt lurar de folk? klart att man fattar att det inte är gratis men är det några andra lurendrejerier de sysslar med?
Citera
2004-11-09, 23:26
Medlem
Rossoneris avatar
Hehe, jag hoppade på erbjudandet (Visste om att frakten skulle betalas). Fick ett par helt ok boxershorts för 36,90. Sedan ringde jag naturligtvis och avbokade framtida leveranser. Kanske man borde se programmet och se vad som är så "olagligt" med Front's verksamhet..
Citera
2004-11-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannepanne
Saxat från Insiders hemsida:

"Front är alltså ett blufföretag - men det märkliga är att det inte drivs av ljusskygga personer, utan av hedervärda medborgare från Djursholm och Stocksund. En av dem är advokat på en välrenommerad byrå i Stockholm. I bolagets styrelse fanns tidigare en känd svensk London-advokat med skatterådgivning som specialitet. Och bland de anställda återfinns en av de mest kända svenska dokusåpakändisarna. Robert Aschberg konfronterar de skumma kalsongföretagarna på kontoret i Täby."

Undra vem det är?
Robinson-Robban skulle jag gissa på.

Tycker att Insider skulle ta och syna vänster-banditerna någon gång. Tycker det är mer aktuellt än kalsongföretaget Front.
Citera
2004-11-11, 09:02
Medlem
kurdiss avatar
De har ringt från flera företag (tror jag) och försökt ge/lura på/sälja kalsonger till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Resultant
Robinson-Robban skulle jag gissa på.

Tycker att Insider skulle ta och syna vänster-banditerna någon gång. Tycker det är mer aktuellt än kalsongföretaget Front.

I wish. Robban är väl själv vänsterbandit så det får vi nog leta någon annanstans efter..
Citera
2004-11-11, 09:09
Medlem
jutsulegendens avatar
vad är problemet?

Någon ringer mig o frågar om man vill ha "gratis" kalsonger/strumpor.
Jag säger ja (förstår samtidigt att frakten inte är gratis, eftersom hon säger det i telefonen)

Får paket med provexemplar, tycker om dom, betalar o får fler kalsonger/strumpor i brevlådan.

var har jag blivit lurad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in