2011-07-24, 18:38
Medlem
Hej! Jag har en fråga om resor till/från USA. Jag jobbar som au pair i USA och har visum för det. Jag vet inte när jag ska åka hem men det kan bli i höst/vinter, så jag har kollat biljetter för det, och ser att det är mycket billigare att boka tur- och returresa än enkelresa. När jag åker hem härfrån så kommer jag ju dock inte åka tillbaka, så jag tänkte höra om det går att boka en tur och returresa t.ex. Newark-Arlanda, men bara utnyttja resan till Sverige och helt enkelt strunta i resan tillbaka till USA. Finns det några risker med att göra så, t.ex. om man kan få problem att komma in i USA igen efter att ha gjort så? Eller vad kan "hända" om man gör så, nånting alls? Det är ofta ca 6000 kr billigare med tur- och returresa så om det okej att göra så så skulle det vara bäst. Nån som har gjort så och det har funkat?
2011-07-24, 18:52
Bannlyst
Hmm, om jag fattat det rätt är du svensk medborgare som befinner dig i USA och ska hem, och sen inte tillbaka till USA?

Nej det går helt fint, du kan gärna berätta för flygbolaget redan efter den första turen att du inte kommer utnyttja din återresa...
Det gjorde jag till London en gång...
2011-07-24, 18:57
Medlem
Precis, svensk medborgare och ska stanna i Sverige när jag väl är klar med au pair jobbet här. Ok vad bra! Tack! Hoppas det är samma när det gäller USA, de är ju rätt noga med flygresor och tullar och allt...
2011-07-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albinssonemma
Det är ofta ca 6000 kr billigare med tur- och returresa så om det okej att göra så så skulle det vara bäst.

Jag kollar på enkelbiljetter just nu från new york till arlanda och de går på drygt 500 dollar för avresa inom några veckor. En tur och retur resa går på 700 dollar.

Jag har sett att om man är ute i god tid kan du hitta enkel bilj för 400 dollar. Det finns biljetter för 400 dollar med avresa i sept, så hur du får det till att tur och retur är 6000 kr billigare än "one way" ticket förstår jag inte. Priserna har varit likadana i flera år.
Jag söker på kayak.com
2011-07-25, 19:15
Medlem
ubersantas avatar
skit i att korsposta

tråd låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem