2004-05-10, 13:56
Medlem
XSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Det är nog en kommande guldbranch att vara i om ca 5 - 10 år och framåt. Vilken? Tatueringsborttagning.

Jag tycker att det är OK att tatuera sig och jag tycker det är snyggt så det är inte det som ligger bakom det jag säger.

Men hur många av dem som tatuerat sig de senaste åren bara för att det är inne kommer att ångra sig? Jag är av åsikten att det kommer att bli många! Det är många tatueringsborttagare som kommer att tälja guld med täljkniv. Tälja! Det blev "roligare" än vad man kunde tänka sig.

Att tatuera sig är något man inte SKALL göra för att det är modernt, det är något man skall vara beredd att få stå för resten av livet. Inter tills nästa modevåg kommer.

Dessutom är det väl varken kostnadsfritt eller smärtfritt att ta bort gaddningarna.

Hoppas din polares tjej eller vem det nu är som skall ta bort det lyckas och blir nöjd till slut.

Jag är av exakt samma åsikt, det kommer bli JÄVLIGT kul att sitta å garva åt sina puckade polare som gaddat sig på fyllan eller gjort det pga. yttre påverkan såsom flickvän, grupptryck, mode mm.

Mohahahaha.......men hoppas dock att abstract:s väninna klarar benet, jag kan gissa att det inte blir särskilt snyggt med ett helt lasrat ben.
Citera
2004-05-10, 17:47
Medlem
chaos77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hispervisper
Dessutom är det väl varken kostnadsfritt eller smärtfritt att ta bort gaddningarna.

Det är fanimej inte kostandsfritt att få dom från början heller
Citera
2004-11-08, 19:59
Medlem
Den stora samlingstråden om borttagning av tatuering!

Tjena
Har en tatuering på höger överarm som jag vill ta bort med laser.Jag vet hur det går till och ungefär vad det kommer att kosta men problemet är att jag inte vet vart jag ska gå nånstans.Finns det nån i Jönköping eller omnejd som har rätt utrustning??

MVH Micke
Citera
2004-11-08, 21:04
Bannlyst
Dom enda ställen som jag vet som tar bort tatueringar är
http://www.lasergruppen.com i Malmö
http://www.kirurg.com i Stockholm
Citera
2004-11-08, 23:48
Medlem
McStellans avatar
Själv så tog ja bort en som jag hade på handleden med hjälp av en kanyl, det var en smärtsam grej kan ja säga
Citera
2005-12-23, 17:24
Medlem
Thoss avatar
Den stora samlingstråden om borttagning av tatuering!

Hur går man tillväga för att ta bort en tatuering? Hur lång tid tar det? Hur mycket skulle det kosta att ta bort en svartvit tatuering med en diameter på 8-9 cm?
Citera
2005-12-23, 18:14
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
Hur går man tillväga för att ta bort en tatuering? Hur lång tid tar det? Hur mycket skulle det kosta att ta bort en svartvit tatuering med en diameter på 8-9 cm?

Du tar bort den med laser. Gör en sökning på google så hittar du flera kliniker.

Det kräver flera återbesök.

Priset varierar.
Citera
2005-12-23, 19:12
Bannlyst
Det sägs av kliniker som tar bort tatueringar att det kostar ca 10 gånger mer att ta bort som att tatuera dit.
Men det kan nog variera från klinik till klinik.
Citera
2005-12-24, 00:25
Medlem
besök http://www.lasergruppen.com/

Det ska kosta ca: 800-1000kr behandling med tanke på att din tatuering inte är så stor, det krävs ca: 8 behandlingar.
Citera
2005-12-25, 14:15
Bannlyst
Hej !!

Tatueringen tas bort med hjälp av laser som spränger bort tatueringen, färgpigmentet från tatueringen försvinner ut från kroppen. Det sägs att svart färg är lättast att ta bort.

Jag skall påbörja min borttagning av min stora tatuering som täcker hela vänster överarm i början av mars 2006 på http://www.lasergruppen.com i Malmö. Tatueringen gjordes på tattoomässan Stockholm Inkbash i slutet av augusti i år.

Tur för mig att min tatuering bara är gjord med svart färg, så då skall det som sagt inte vara så svårt att ta bort den.

Jag var hos Lasergruppen i september i år och snackade med dom och dom sade att det kommer att kosta 3000 kronor/behandling och dom räknade med 20 behandlingar, en behandling varannan månad. Fast tatueringen var tvungen att vara minst 6 månader gammal när man kan börja med behandlingar, så det är då i början av mars 2006.

Här är tatueringen som skall bort
http://kandisbilder.svart.org/rixfm/...s/image33.html

Jag har väl vant mig vid den nu, men jag vill ändå ta bort den. Visst kostar det en hel del pengar att ta bort den, men det är det värdt för att bli av med den och bli på bättre humör. Tänker varje morgon när jag vaknar att jag längtar till mars 2006.

Sen om 2 eller 3 år när tatueringen är helt borta så har jag kvar 7 tatueringar på mina armar som jag är himla nöjd med. Jag vet inte om det blir fler tatueringar för min del i framtiden.

Att ta bort tatueringen är den nya trenden.
Fler och fler tar bort sina tatueringar.
Citera
2005-12-25, 14:18
Bannlyst
kandisbilder:
Det låter ju helt idiotiskt dyrt, varför försöker du inte gadda över den me nåt annat?
Citera
2005-12-25, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
kandisbilder:
Det låter ju helt idiotiskt dyrt, varför försöker du inte gadda över den me nåt annat?
Hej !!

Japp det är dyrt, men jag har bestämt mig att jag skall ta bort tatueringen. Först såg jag fram emot att göra coverup på den i massa starka och mörka färger, men sen så tänkte jag att det finns inget motiv som jag skulle bli nöjd med, jag vill ha överarmen helt ren från tatueringar. Tycker bäst om att ha tatueringar på underarmarna. Har 6 tatueringar på underarmarna, fast jag har 2 på överarmarna.

Hehe, jag ångrade mig två dagar efter att tatueringen var klar. Tänkte först inte bry mig om att smörja in tatueringen då, fast tänkte sen att tatueringen kanske är lättare att ta bort om den har läkt bra, så man inte har massa ärrvävnad. Fick faktiskt bara 2 eller 3 ärrvävnader på tatueringen.

Jag har en tribal på insidan av vänster underarm som man känner helt när man tar på den, fast det är ju som sagt bara så man knappt känner den. Vet inte varför om det är ett känsligt ställe eller om tatueraren som gjorde den, gjorde något fel, en kille från Ryssland som gjorde den på en mässa för några år sedan. Men skit samma jag är jättenöjd med tribalen, precis som dom andra tatueringarna.

Tänkte även när jag kom hem från Stockholm, hur hade det varit om jag hade gått tex på Eriksdalsbadet i Stockholm dagen efter att taueringen hade gjorts och badat i klorvatten och suttit länge i en bastu där och skrapat på tatueringen. Undrar hur mycket av tatueringen man hade fått bort då.

Bara en tanke man hade några dagar senare. Undrar om det hade blivit lättre eller svårare att få bort tatueringen då.

Jag har ångrat en annan tatuering för några år sedan, var då också på Lasergruppen i Malmö med den. Det var en tribaltiger i svart på högerunderarm, ångrade mig då efter 2 månader. Lasergruppen skulle ha 18000 kronor för att ta bort den, det var för snart 4 år sedan.

Men jag tackade för mig och gick till en tatuerare som gjorde en coverup på den, det blev en stor färgstark drake i mest grön som tar upp nästan hela höger underarm. Inte världens snyggaste drake, men jag är ändå himla nöjd med den. Kostade 4000 kronor att få gjort draken. Tatueraren var heller inte världens bästa tatuerare, har inte träffat honom sedan dess, en annan kille tog över tattoostudion efter honom.

Draken delades upp på några gånger, vet inte varför han inte gjorde hela draken på en gång, första gången så gjorde han alla konturerna, andra gången allt svart, tredje gången allt grönt och fjärde och sista gången övriga färger. Skulle väl egentligen gjorts en femte gång, då tatueringen har en del missar.

Minns en gång när jag kom till honom så satt han och slipade och vässade grova ståltrådar, så frågade jag honom vad han gjorde och han svarade att gjorde nålar, för att dom riktiga nålarna var slut. Okej sade jag. Men det funkade att använda

Skit samma draken gjordes för som sagt snart 4 år sedan och jag är nöjd med den.

Tur att det bara är en tatuering som jag missnöjd med, så man inte hade gått runt och varit missnöjd mad alla sina tatueringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in