Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
kandisbilder:
Det låter ju helt idiotiskt dyrt, varför försöker du inte gadda över den me nåt annat?
Hej !!
Japp det är dyrt, men jag har bestämt mig att jag skall ta bort tatueringen. Först såg jag fram emot att göra coverup på den i massa starka och mörka färger, men sen så tänkte jag att det finns inget motiv som jag skulle bli nöjd med, jag vill ha överarmen helt ren från tatueringar. Tycker bäst om att ha tatueringar på underarmarna. Har 6 tatueringar på underarmarna, fast jag har 2 på överarmarna.
Hehe, jag ångrade mig två dagar efter att tatueringen var klar. Tänkte först inte bry mig om att smörja in tatueringen då, fast tänkte sen att tatueringen kanske är lättare att ta bort om den har läkt bra, så man inte har massa ärrvävnad. Fick faktiskt bara 2 eller 3 ärrvävnader på tatueringen.
Jag har en tribal på insidan av vänster underarm som man känner helt när man tar på den, fast det är ju som sagt bara så man knappt känner den. Vet inte varför om det är ett känsligt ställe eller om tatueraren som gjorde den, gjorde något fel, en kille från Ryssland som gjorde den på en mässa för några år sedan. Men skit samma jag är jättenöjd med tribalen, precis som dom andra tatueringarna.
Tänkte även när jag kom hem från Stockholm, hur hade det varit om jag hade gått tex på Eriksdalsbadet i Stockholm dagen efter att taueringen hade gjorts och badat i klorvatten och suttit länge i en bastu där och skrapat på tatueringen. Undrar hur mycket av tatueringen man hade fått bort då.
Bara en tanke man hade några dagar senare. Undrar om det hade blivit lättre eller svårare att få bort tatueringen då.
Jag har ångrat en annan tatuering för några år sedan, var då också på Lasergruppen i Malmö med den. Det var en tribaltiger i svart på högerunderarm, ångrade mig då efter 2 månader. Lasergruppen skulle ha 18000 kronor för att ta bort den, det var för snart 4 år sedan.
Men jag tackade för mig och gick till en tatuerare som gjorde en coverup på den, det blev en stor färgstark drake i mest grön som tar upp nästan hela höger underarm. Inte världens snyggaste drake, men jag är ändå himla nöjd med den. Kostade 4000 kronor att få gjort draken. Tatueraren var heller inte världens bästa tatuerare, har inte träffat honom sedan dess, en annan kille tog över tattoostudion efter honom.
Draken delades upp på några gånger, vet inte varför han inte gjorde hela draken på en gång, första gången så gjorde han alla konturerna, andra gången allt svart, tredje gången allt grönt och fjärde och sista gången övriga färger. Skulle väl egentligen gjorts en femte gång, då tatueringen har en del missar.
Minns en gång när jag kom till honom så satt han och slipade och vässade grova ståltrådar, så frågade jag honom vad han gjorde och han svarade att gjorde nålar, för att dom riktiga nålarna var slut. Okej sade jag. Men det funkade att använda
Skit samma draken gjordes för som sagt snart 4 år sedan och jag är nöjd med den.
Tur att det bara är en tatuering som jag missnöjd med, så man inte hade gått runt och varit missnöjd mad alla sina tatueringar