2011-07-24, 16:16
Medlem
Jag har ett problem med fotovisaren.
När det gäller bakgrundsbilder på windows desktop så vill jag använda mig utav en bild som är 500x500 pixlar stor. Min skärmupplösning är 1920x1080 och det innebär att bilden skall bli centrerad i mitten.

När jag genom fotovisaren anger bilden som skrivbordsbakgrund så blir istället bilden uttdragen och oskarp som satan.

När jag går in på "Anpassa" så kan jag välja om bilden skall vara centrerad (vilket redan är förvalt) sida vid sida, dra ut, anpassa och fyll. Provar jag sida vid sida så är fortfarande bilden överdrivet stor och inte så liten som orginal bilden är.

Vad jag har märkt så gör fotovisaren en kopia av den bild jag vill använda som bakgrund och lägger den under C:\Användare\namn\AppData\Roaming\Microsoft\Window s Photo Viewer (1) och det är alltså denna bild som är förstorad. Hur får jag fotovisaren att inte förstora bilden och istället behålla orginal storlek?

Om jag direkt går till orginal bilden genom Anpassa menyn så bli bilden rätt storlek, men det är så lång väg att gå tycker jag.
Citera
2011-07-24, 17:06
Medlem
Jag fixade det.
Tankade hem Acdsee 4 istället och bockade ur, fit to screen så funkade det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in