2011-07-24, 14:51
Bannlyst
Nu har det till slut blivit så tröttsamt med alla puckon som skapar nya trådar hela tiden och inflammerar ''Nya ämnen'' som brukade vara en rolig sysselsättning att kolla på, innan i fredags det vill säga, att jag måste göra en tråd jag med. Det svämmar över med massa trådar om Oslo varenda minut som är snarlika varandra och den ena är förstås dummare än den andra osv.
Jag har rapporterat inlägg några gånger nu men jag upplever moderatorerna som ganska slöa faktiskt.

Varför händer inget? Och era tankar ang. detta?
Senast redigerad av Obrigado 2011-07-24 kl. 14:55.
Citera
2011-07-24, 14:52
Medlem
Fettopappas avatar
Klart att det kommer ligga på toppen ett tag. Det är stort och aktuellt, du får väl helt enkelt undvika trådarna då.
Citera
2011-07-24, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Klart att det kommer ligga på toppen ett tag. Det är stort och aktuellt, du får väl helt enkelt undvika trådarna då.

Visst, men nya trådar som poppar upp konstant är knappast nödvändigt. Jag tycker att tillsägelser bör delas ut mer generöst nu då användare verkar ha jävligt svårt med att söka. Jag menar, det mesta finns ju redan på ''Heta ämnen'' men många användare ignorerar helt detta.

Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
åh nej inte ännu en norgetråd.

Förutsägbar människa. Ja, hur visste man att den skulle komma istället för något riktigt svar?
Citera
2011-07-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obrigado
Nu har det till slut blivit så tröttsamt med alla puckon som skapar nya trådar hela tiden och inflammerar ''Nya ämnen'' som brukade vara en rolig sysselsättning att kolla på, innan i fredags det vill säga. Det svämmar över med massa trådar om Oslo varenda minut som är snarlika varandra och den ena är förstås dummare än den andra osv.
Jag har rapporterat inlägg några gånger nu men jag upplever moderatorerna som ganska slöa faktiskt.

En fullständigt meningslös trådstart!

Hur ska moderatorerna kunna hindra idioter från att starta nya trådar?
Tror du inte att de gör sitt bästa för att rensa?
Tror du att moderatorerna sitter på Flashback dygnet runt eller behöver de kanske äta och leva sina liv också?

Det enda man kan göra är att rapportera nya trådar.
Citera
2011-07-24, 15:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nu har det till slut blivit så tröttsamt med alla puckon som skapar nya trådar hela tiden och inflammerar ''Nya ämnen'' som brukade vara en rolig sysselsättning att kolla på, innan i fredags det vill säga, att jag måste göra en tråd jag med. Det svämmar över med massa trådar om Oslo varenda minut som är snarlika varandra och den ena är förstås dummare än den andra osv.

Som det ser ut har trådarna du rapporterat blivit åtgärdade inom en timme, en bara efter 7 minuter, tycker du verkligen att det är för lång tid?
Citera
2011-07-24, 15:11
Medlem
epost72s avatar
Norge
Oslo
Utöya

Tycker att det ser ganska bra ut.
Citera
2011-07-24, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wheelsta
En fullständigt meningslös trådstart!

Det är svårt att sia om ännu. Vi får se hur det utvecklar sig och om det kan ske en förändring.

Citat:
Hur ska moderatorerna kunna hindra idioter från att starta nya trådar?

Dum i bollen? Tillsägelser till användare som spammar nya trådar är ett sätt att få ner antalet nya nonsens-trådar.

Citat:
Tror du inte att de gör sitt bästa för att rensa?

Det är väl egentligen ointressant vad jag tror om det. Frågan är väl varför det tar nästan över ett dygn till det att man rapporterat ett inlägg eller en tråd och till att det åker i papperskorg?
Då får man t ex. fundera vad man kanske skulle kunna göra för att förbättra standarden och ett sätt skulle ju kunna vara att rekrytera fler moderatorer.

Citat:
Tror du att moderatorerna sitter på Flashback dygnet runt eller behöver de kanske äta och leva sina liv också?

Suck. Du låter som en 5-åring. Som sagt, ganska ointressant vad jag tror om detta. Frågan är snarare varför det tar så lång tid som det tar och varför det fortsätter poppa upp trådar bara därför att användare inte orkar bemöda sig med att söka.
Citera
2011-07-24, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Som det ser ut har trådarna du rapporterat blivit åtgärdade inom en timme, en bara efter 7 minuter, tycker du verkligen att det är för lång tid?

Nej, det tycker jag verkligen inte. Dock känns det som att jag ägnade gårdagen åt att trycka på rapportera med ett annat konto och att det inte hände så mycket. Jag tror lite tillsägelser bör börja delas ut, jag menar, hur ska de annars lära sig?
Citera
2011-07-24, 15:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Nej, det tycker jag verkligen inte. Dock känns det som att jag ägnade gårdagen åt att trycka på rapportera med ett annat konto och att det inte hände så mycket. Jag tror lite tillsägelser bör börja delas ut, jag menar, hur ska de annars lära sig?

Frågan som infinner sig är vad du tycker är viktigast:

Är det att felpostande personer ska bestraffas?

Eller

Att forumet ska var mer lättläst och att man ska hitta trådar där man förväntar sig att de ska finnas?
Citera
2011-07-24, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Frågan som infinner sig är vad du tycker är viktigast:

Är det att felpostande personer ska bestraffas?

Eller

Att forumet ska var mer lättläst och att man ska hitta trådar där man förväntar sig att de ska finnas?

Ptja, för att forumet just ska vara mer lättläst och att man ska hitta trådar där man förväntar sig att de ska finnas så tror jag att felpostande personer faktiskt bör bestraffas. Det hänger alltså ihop anser jag.
Ser man att användare som inte bemödar sig att söka innan de skapar en tråd får en tillsägelse tänker man sig givetvis för själv innan man postar en sån tråd om man är något av en slags rationellt tänkande individ. Avskräckande syfte alltså men även så att felpostande personer får börja reflektera över deras handlingar om vi ska ha ett mer trivsamt forum här. Men du kanske har ett bättre förslag för att få bukt på det?
Citera
2011-07-24, 15:45
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ptja, för att forumet just ska vara mer lättläst och att man ska hitta trådar där man förväntar sig att de ska finnas så tror jag att felpostande personer faktiskt bör bestraffas. Det hänger alltså ihop anser jag.
Ser man att användare som inte bemödar sig att söka innan de skapar en tråd får en tillsägelse tänker man sig givetvis för själv innan man postar en sån tråd om man är något av en slags rationellt tänkande individ. Avskräckande syfte alltså men även så att felpostande personer får börja reflektera över deras handlingar om vi ska ha ett mer trivsamt forum här. Men du kanske har ett bättre förslag för att få bukt på det?

Nja jag för min del lägger inte så stor vikt vid bestraffandet som du verkar göra.
Viktigare är att rapporterade trådar åtgärdas om det finns anledning, tänk nu även på att moderatorerna kanske inte i alla lägen håller med om dina åsikter rörande placeringar av trådar och det i sig kan vara en anledning till att de inte åtgärdats. Därav är tipset om PM-kontakt med moderator i berört forum ganska bra, du kan då direkt få en kommentar om hur resonemanget gått.
Citera
2011-07-24, 15:52
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Hur vet du om tillsägelser delas ut eller ej?
Är du säker på att det är samma användare som startar nya trådar?

Vi har arbetat i högtryck de senaste dygnen, framförallt de moderatorer som finns i de forum dessa trådar ligger. Kontot du skriver från nu visar också att RP:s blivit behandlade inom rimlig tid, har du annat konto du RP:at med kan man naturligtvis inte kontrollera ditt påstående, men min uppfattning är att RPs överlag har hanterats både snabbt och effektivt när det gäller dåden i Norge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in