Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-24, 14:44
Medlem
kashews avatar
En 21-årig man omkom i en olycka utanför Hindås strax efter midnatt. Ytterligare enn man vårdas på sjukhus med okända skador.

Trafikolyckan inträffade på länsväg 544 cirka två kilometer från R40 i riktning mot Hindås klockan halv ett, natten till söndagen.

Bilen körde av vägen och in i flera träd och ska sedan ha voltat, enligt polisen i Västra Götaland.

Passageraren, en 21-årig man omkom. Bilens förare, en 22-årig man, vårdas på Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg, men på grund av sekretess kan sjukhuset inte lämna några uppgifter om hans tillstånd.

Polisen vet ännu inte vad som gjorde att bilen körde av vägen, men har tagit bilen i beslag.

- Vi får göra en teknisk undersökning av bilen och jag tror inte att det finns några vittnen till olyckan. Det finns i nuläget inget som visar att de väjt för något djur eller att det var hög hastighet, säger Björ Blixter, presstalesman för polisen i Västra Götaland.

Polisen har heller inte kunnat höra 22-åringen som körde bilen om vad det var som hände.

- Jag vet att han är chockad och det har inte gått att hålla något förhör ännu, säger Björ Blixter.

Nån som vet något? Hög fart? Alkohol?
Citera
2011-07-24, 15:31
Medlem
SoTireds avatar
Det ena jag vet är att det fortfarande är en idiot för mycket i den här världen. Han mördade sin kompis och borde få det intatuerat på kroppen, polarns namn, bild, datum och en gärningsbeskrivning.
Citera
2011-07-24, 15:38
Medlem
vadå att han mördade sin kompis för en olycka då eller? sluta nu....
någon som vet namn på killarna ännu? blir lite orolig för mina kompisar
Citera
2011-07-24, 15:45
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av younaz
vadå att han mördade sin kompis för en olycka då eller? sluta nu....
någon som vet namn på killarna ännu? blir lite orolig för mina kompisar

Vårdslöshet i trafik och vållande till annans död kommer han att fällas för. Har du en femma att sätta emot
Citera
2011-07-24, 16:34
Medlem
ingen som vet va pojkarna heter??
Citera
2011-07-24, 17:39
Medlem
kashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Det ena jag vet är att det fortfarande är en idiot för mycket i den här världen. Han mördade sin kompis och borde få det intatuerat på kroppen, polarns namn, bild, datum och en gärningsbeskrivning.

Nu vet jag inte varför du påstår något sådant utan att ha "på fötterna". Det kan faktiskt ske olyckor utan hög fart o alkohol. Även unga förare kan drabbas av sjukdom t.ex. Orutin, blöt vägbana o.s.v.
Polisen säger ju att dom inte hittat bevis på för hög hastighet.
Att säga att han mördat sin polare innan du vet vad som verkligen hänt är lite och ta i.
Eller kände du dom? Och vet att det var något skumt?
Vänta med att döma. Sanningen kommer ju fram förr eller senare.
Citera
2011-07-24, 17:45
Medlem
är detta på samma väg där dom där tjejerna krockade för inte så länge sen?
Citera
2011-07-24, 17:59
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonespecial
är detta på samma väg där dom där tjejerna krockade för inte så länge sen?

544 eller 554? Hört lite olika nu men om vi ska lita på nyheterna från blocket så är det väg 554 och då är det alltså samma väg som olyckan med dom 3 flickorna.
Citera
2011-07-25, 14:56
Medlem
Tooheyss avatar
Olyckan skedde mellan R40 och Hindås,det är svag kurva som bilen gått rätt ut skogen och träffat ett träd.För några årsedan körde en ung tjej ihjäl sig på samma ställe,då klagades det på att vägen blir hal vid regn men det har aldrig jag märkt av.
Citera
2011-07-26, 00:57
Medlem
puttmeisters avatar
Inga namn eller så på dom båda? Någon måste ju sitta inne med info?
Citera
2011-07-26, 10:38
Medlem
Åkte förbi olycksplatsen igår och det stog ett 10-tal bilar parkerade längst vägen och ca 30-40 pers stod vid olycksplatsen.
Såg av dessa människor inte någon med svensk härkomst, så antar att det inte var ngn från Hindås med omnejd som omkom. Då det inte bor så många invandrare i kommunen.

Vill inte på ngt sett verka rasisitisk, är dock svårt att skriva utan att det skall låta så !
Citera
2011-07-26, 17:21
Medlem
wrathexs avatar
Sam*er M*hammed
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto