2011-07-24, 02:36
Medlem
Hej Flashback,

Ni behöver inte läsa den här tråden om ni inte vill, jag struntar egentligen i det för allra mest tror jag att behöver skriva av mig. Jag vet egentligen precis vad råden och kommentarerna kommer bli men ibland är det skönt att få skriva av sig och veta att någon läser/lyssnar på det man har att säga.

För snart 4 år sedan tog mitt förhållande med mitt ex slut efter sex år tillsammans. På slutet hade vårt förhållande mer och mer kännts som ett kompisförhållande. Men i efterhand kan jag inte sluta tänka på omständigheterna. Vi hade varit tillsammans i sex år, träffades när jag var 15 och precis flyttat ihop. Med facit i hand vet jag att det självklart kan kännas så efter så lång tid ihop. Hon var och är förmodligen fortfarande idag, även om vi inte pratar så ofta, min bästa vän i hela världen. Den enda som vet preics allt om mig.

Hur som helst, jag gjorde slut eftersom en mer frisk vind blåste in om man säger så. Träffade en ny tösabit som lockade och fick kämpa rejält för att snärja henne efter att det tagit slut med mitt ex. Vi har nu spenderat 3½ år tillsammans och har haft det förhållandevis bra den största delen av förhållandet.

Den senaste tiden har jag börjat sakna mitt ex. Dom första 3 åren var inga problem alls, tro mig jag ägnade inte en tanke åt henne och tyckte mest det var jobbigt när vi stötte på varandra. Men på senare tid... jag kan inte bli av med känslan att jag gav upp alldeles för tidigt, att jag letade efter en anledning att ta mig ur förhållandet. Jag känner fortfarande kärlek för denna människa men vi har båda gått vidare och jag vet inte hur jag ska göra med situationen. Ska jag prata med henne om det? Ska jag prata med min nuvarande flickvän om det? Jag vet inte om det är kärlek till henne som person eller kärlek till den tid vi haft tillsammans, klassisk nostalgi, och det håller på att göra mig galen...
Citera
2011-07-24, 02:39
Medlem
Lindkviists avatar
Been there, done that!
Citera
2011-07-24, 03:06
Medlem
Det är antagligen bara en nostalgitripp.
För du vet ju innerst inne att det inte
kommer bli ni 2 igen. Berätta inte för
din nuvarande hur du känner. Hon kommer
bara att bli lessen, finns ju ingen anledning.
Det kanske har hänt ngt i din omgivning som
väcker gamla minnen. Avvakta och du skall se
att det ger sig. Må bra
Citera
2011-07-24, 08:06
Medlem
Tackar, även fast man vet svaret själv så känns det skönt att få sätta problemet i ord och se svaret i ord. Självklart är det bara och bita ihop, ska njuta av semestern istället
Citera
2011-07-24, 10:14
Medlem
Citat:
jag kan inte bli av med känslan att jag gav upp alldeles för tidigt, att jag letade efter en anledning att ta mig ur förhållandet.

Kan också vara en anledning för att du börjar tänka på ditt ex. Va inte rädd för förhållanden, what ever happens, happens.
Citera
2011-07-24, 10:27
Bannlyst
Släpp ditt ex. Du har ju ett nytt fruntimmer för tusan.
Citera
2011-07-24, 10:29
Medlem
ta en fika då?
Citera
2011-07-24, 10:55
Medlem
har en kompis som brukar säga att inget förhållande är så bra som dom man hade för tre år sedan....

man har glömt det dåliga då... minns det bra.

det du bör fundera lite över är nog varför exet kommer upp i tankarna just NU. Har du det jobbigt, tråkigt , saknar något, i ditt nuvarande förhållande?? Säkert inte ditt ex du egentligen saknar, men kanske någon egenskap? något ni brukade göra?
Citera
2011-07-24, 12:15
Medlem
Time to move on!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här