Ja då det tror jag. Personer med HPD har i regel väldigt dålig förmåga till självobservation och de kan inte heller acceptera och hantera sina egna känslor på ett "normalt" sätt (hatar det ordet). Och ett av målen med terapier är ju att man ska få nya inblickar på sitt beteende.
Lider själv av histrionisk personlighetsstörning, och framför allt uppmärksamhet (!/ ) är något som jag har stort probolem med... Pratar minst hela tiden då det Alltid finns något jag behöver uppmärksamma om, t ex. Att jjorden kommer gå under och att kjag kommer ifrån en annan planet( har alltid vetat det).
Att folk inte tror på en, orkar ej lyssna det är bara att säga som det är.... Vi ter jiu oss mer till djur nuförtiden, hunden ska sova på siden och dofta maräng.... Vem annars bryr sig om inte mqatte husse såklart , annars är det barqa skitsaker ...
Folk är rädda för folk , vågar inte se den andre knappt sin egna i ögonen längre men djur ska bara något man blir
Lugn av.... En tiger käkar upp en på 10 sek men gosa ska man
mehn till ämnet... Nä det finns inget bot och knappt något psykiskt hokos pokus heller pga a att vi är så eländiga jobbiga att jobba med .... Tänk att alltid 24 timmar om dygså döm inte att jag är helt handikapad i nnet tjata prqata men har aldrig pratat färdigt uitan pratar med soig sslv utåt till omvärlden för att få uppmärksamhet en bekräftelese att JAG Finns Och Jag ärbara jag jag så är det man kan göra precis allt man är ej galen men får mqan intew RÄTT dos med uuppmärksamhet så är dwet körtndå kam man göra precis bvqad som helst allt till sjäolvmordsförsök ma jag vill bara inte ha det såhär längre och när någon annan får mer uppmärsamhethet pratar med nån annan känner man sig kränkt utfryst. Det kan var allt ifån när nån har bättre kontakt men en än vad man själv har även vad det inte spelar in ett någe