2011-07-23, 00:22
Medlem
ilols avatar
.. mja, varför uppgraderar inte flashback sina servrar altenativt sätter burken på fetare lina?

Så fort något stort inträffar så laggar flashback något enormt alt. går det inte att komma in, så varför uppgraderar ni inte era servrar så slipper de bli överbelastade när man som mest vill hänga på flashback?

Admin svara gärna.

//ilol
Citera
2011-07-23, 00:28
Medlem
Jarans avatar
Jag har aldrig haft något problem, kanske du har problemet?
Citera
2011-07-23, 00:29
Medlem
..FAN..s avatar
Att driva en stor sida kostar pengar som fan, dom kanske helt enkelt inte har råd?

Är ytters sällan detta händer, går att leva med..
Citera
2011-07-23, 00:31
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Jag har aldrig haft något problem, kanske du har problemet?

jag upplevde flashback som väldigt väldigt segt för ca halvtimme timmen sedan. dock så är det som vanligt nu.

alla andra sidor funka hur bra som helst, och kolla internett uppkopplingen 94m/bit in 84m/bit ut
Citera
2011-07-23, 00:31
Medlem
TheRedDucks avatar
Detta är inte något som jag har märkt av, så det händer nog inte så ofta.
Citera
2011-07-23, 00:37
Medlem
RetroPixels avatar
Flashback är uruselt idag, uppenbarligen inte gjort för att klara lite större händelser med många inloggade aktiva på samma gång.

Och den här eviga jävla uppdateringsbuggen som gör att poster tar flera minuter att ses sabbar verkligen stora trådar som oslobombstråden, helt hopplöst att hänga med och den har funnits i många herrans år nu. SKÄRPNING!
Citera
2011-07-23, 00:39
Medlem
ilols avatar
Konstigt..

Svar från *: byte=32 tid=175ms TTL=52
Svar från *: byte=32 tid=176ms TTL=52

från 3 olika datorer med 100/100mbit, ungefär likvärdiga resultat, normala värden brukar vara under 50ms så helt klart är linan mycket mer belastad än vanligt.

Nåväl, flashback har nog råd med all reklam de har på sidan, så what do you think admin?
Citera
2011-07-23, 00:41
Medlem
ilols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Flashback är uruselt idag, uppenbarligen inte gjort för att klara lite större händelser med många inloggade aktiva på samma gång.

Och den här eviga jävla uppdateringsbuggen som gör att poster tar flera minuter att ses sabbar verkligen stora trådar som oslobombstråden, helt hopplöst att hänga med och den har funnits i många herrans år nu. SKÄRPNING!

Det jag menar, citerar man något så är det så belastat så de tar 5-10s att posta det man skrivit och wips är man 5 sidor från det man citerat och så måste man gå tillbaks igen och vänta ytterliggare 10s om man inte har otur och får connection timeout.
Citera
2011-07-23, 00:43
Bannlyst
FB har laggat för mig EN gång. Dagen då Lurifaxflux tog sitt liv. Jag är glad att de klena servrarna drog ut på min väntetid så jag slapp se ett liv avslutas i realtid.
Citera
2011-07-23, 01:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyZethraeus
FB har laggat för mig EN gång. Dagen då Lurifaxflux tog sitt liv. Jag är glad att de klena servrarna drog ut på min väntetid så jag slapp se ett liv avslutas i realtid.
Idag hade vi 20 000 fler besökare än vid det tillfället, så jag skulle nog säga att hårdvaran uppgraderats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in