2004-11-07, 23:57
Medlem
Ralle_s avatar
Tjoo..Av er som går i skolan och är här på FB. Brukar ni röka i skolan?..själv brukar jag röka i skolan nån gång per veckan..Det är fett skönt att sätta sig på lektion sen och dimma in i det läraren säger.
Citera
2004-11-08, 09:34
Medlem
det händer väl att jag och några klass kompisar delar på en spliff innan lunchen... blir ju fett gott att äta då och sen är man lite små flummig på lektionen efteråt
Citera
2004-11-08, 11:22
Medlem
jazzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Tjoo..Av er som går i skolan och är här på FB. Brukar ni röka i skolan?..själv brukar jag röka i skolan nån gång per veckan..Det är fett skönt att sätta sig på lektion sen och dimma in i det läraren säger.

Det har hänt en gång, men gör aldrig om det. För det första så var det svårt att koncentrera sig tyckte jag (hade lektion framför datorn i 6 timmar) och det blir inte så jäkla bra studieresultat heller.
Citera
2004-11-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_

Röker aldrig i skolan, känns jävligt meningslöst att överhuvudtaget gå på en lektion ifall man inte kan koncentrera sig ordentligt. I såna lägen är det bättre att skolka och göra något vettigt istället.

Men det är klart, vissa ser väl skolan mer som något obligatorisk måste som man tar sig igenom bara för att föräldrarna tvingar en, och isåfall är det ju faktiskt skitsamma om man röker på rasterna.

Spontan gissning, du går på gymnasiet va?

Jag går iaf till skolan för att lära mig saker, röka kan man göra på fritiden.
Citera
2004-11-08, 15:29
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Spontan gissning, du går på gymnasiet va?

Japp det gör jag, går första året på Media programet.

Jag tycker inte det är nå fel att röka i skolan om man inte röker så jälva mycket så du knappt kan röra dig.Men en Spliff i ett litet Rizla papper är perfa innan man ska gå dit.
Citera
2004-11-08, 15:37
Medlem
Holkens avatar
Jag har rökt på skoltid 2 gånger, en gång i 9:an med några kompisar, kommer fan inte ihåg hur det var.
Andra gången var för några veckor sen, då gick jag på en bild-lektion.
Jag kan då lova att det inte försämrade något, tvärtom däremot.
Jag satt och dimmade in totalt i vad fan jag gjorde. Det vart en hel del fina saker kan jag lova.

Jag vill inte röka i skolan, tycker det känns onödigt.
Jag vill inte gå runt i skolan, hungrig, slö, yr och dimmig.
Känns så trist om man ska gå runt och försöka vara normal hela tiden.
Då röker jag hellre en feting när jag kommer hem och sätter mig framför datorn med en chokladkaka.
Citera
2004-11-08, 16:07
Awaiting Email Confirmation
Legetimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holken
Jag vill inte röka i skolan, tycker det känns onödigt.
Jag vill inte gå runt i skolan, hungrig, slö, yr och dimmig.
Känns så trist om man ska gå runt och försöka vara normal hela tiden.
Då röker jag hellre en feting när jag kommer hem och sätter mig framför datorn med en chokladkaka.

Håller med till fullo, meningslöst att röka på skoltid ..man är väl där i utbildningssyfte?
Citera
2004-11-08, 16:47
Medlem
maryjane420s avatar
Brukade röka i skolan då och då, men gör det aldrig längre, gick ganska dåligt när jag gjorde det.
Citera
2004-11-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legetimus
Håller med till fullo, meningslöst att röka på skoltid ..man är väl där i utbildningssyfte?

jag går mest dit för att få studiebidraget och för att kunna ta studenten, går tyvärr inte den linjen jag känner är helt rätt för mig.
klart att man är där för att lära sig nått och när man har gått massa år i plugget nu så inser man att det är fan tur att man fått gå i plugget under sin uppväxt. fast samtidigt känns det jobbigt att man lagt så mkt av sitt liv och lägger så mkt av tiden på skolan men det lönar sig ju i längden.

sen att det bara ska vara dåligt att röka innan en lektion kan man ju ha delade meningar om, ibland så kan det vara helt åt helvete och man fattar noll och en annan gång kan det faktiskt bli så att man ser saker på ett helt nytt sätt och deltar mer aktivt i lektionen etc...
Citera
2004-11-08, 17:25
Medlem
tonyhassans avatar
Hörrni badboys for life... vad är det här för skräp man hör?... ni kan väl i allafall låta bli skiten i skolan... Även om man inte är bäst i klassen/skolan behöver man inte gräva ner sig djupare i skiten...... Man behöver inte antingen vara bäst eller sämst på allt...
Citera
2004-11-08, 20:28
Medlem
DjinQuijotas avatar
Det var över ett år sedan jag var i skolan nykter.
Att vara flummad i skolan är inget problem, jag blir fett smart när jag är flummad, så lektionerna brukar gå till att diskutera världsfreden med läraren.
Citera
2004-11-08, 20:54
Medlem
Bloodhounds avatar
Har varit stukat i skolan en gång. Hade en kemilabb denna gång och det var fan det jobbigaste jag gjort på länge. Det var skitskoj och så men det kändes som allt gick åt helvete. Jag tyckte alla beräkningar stämde perfekt och allt var i harmoni men sen var det den lilla sansade delen av hjärnan som talade om hur åt helvete allt som jag räknade på blev. Sen kommentarer av klasskamrater som "Du hade inte lite röda ögon" eller "Fan va du var seg idag då" gjorde inte saken bättre. Så när jag äntligen levererade ett svar så blev jag jävligt förvånad när det visade sig vara helt rätt. Var förövrigt en jävligt svår labb och det var inte många som klarade den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in