Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-22, 18:27
Medlem
vaifridens avatar
Kanske är et gammalt Safari-fenomen, vet inte men den har inte uppfört sig så för mig tidigare i alla fall, dvs öppnar samma sida som fanns framme när jag stängde programmet. Hur ser jag till att startsidan öppnas varje gång när jag öppnar Safari?

Jag tycker att jag har kollat igenom inställningar men hittar inget.
Citera
2011-07-22, 18:39
Medlem
Kör du OS X Lion?

I så fall är det en effekt av "Resume" som är nytt i Lion, alltså att en applikation som startas återställer sin status som den var när applikationen avslutades. Hade du sidor öppna när du avslutade Safari så öppnas de på nytt när du startar igen.
Citera
2011-07-22, 19:25
Medlem
Snöjs avatar
Systeminställningar -> Allmänt -> Återställ fönster när program avslutas och öppnas igen

Det är alltså inte specifikt för Safari
Citera
2011-07-22, 20:48
Medlem
vaifridens avatar
japp, kör Lion. Där har vi det alltså. Tack!
Citera
2011-07-22, 21:13
Medlem
Spintsos avatar
Har en fråga angående nya Safari. Har installerat OS X Lion och nu finns möjligheten till helskärmsupplösning i safari. Men i "vanliga" läget kan jag inte använda något adressfält att skriva in vanliga adresser. Istället kan jag bara klicka in mig på mina bokmärken. Är det något nytt som ska vara så här eller är det en inställning?
Citera
2011-07-22, 21:28
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spintso
Har en fråga angående nya Safari. Har installerat OS X Lion och nu finns möjligheten till helskärmsupplösning i safari. Men i "vanliga" läget kan jag inte använda något adressfält att skriva in vanliga adresser. Istället kan jag bara klicka in mig på mina bokmärken. Är det något nytt som ska vara så här eller är det en inställning?
När du är i Safari, gå upp till menyn och Innehåll -> Göm/Visa verktygsfältet. Eller cmd+Å som snabbknapp.
Citera
2011-07-22, 21:29
Medlem
Spintsos avatar
Bugar och bockar för svaret!
Citera
2011-07-26, 23:20
Medlem
BlackSheeps avatar
Ovanför mina flikar har jag ett gäng genvägar till sidor jag besöker frekvent, jag vill att när jag klickar på någon av dom länkarna, så ska dom öppnas i en ny flik, inte ersätta den gamla ??

Körde chrome innan, och där var det inga problem.
Citera
2011-07-27, 08:08
Medlem
Cassandraas avatar
Hej

Kör med Lion, jag försökte ta bort den där förbannade RSS knappen som är i adressfältet, tydligen skulle det gå via utvecklarmenyn, men det funkade inte, nu får jag inte bort den menyn, även om jag ändrar variabeln till 0 i terminalen, hur gör jag nu? Går det att få bort den där knappen med rss?

Kram
Citera
2011-07-27, 09:39
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Hej

Kör med Lion, jag försökte ta bort den där förbannade RSS knappen som är i adressfältet, tydligen skulle det gå via utvecklarmenyn, men det funkade inte, nu får jag inte bort den menyn, även om jag ändrar variabeln till 0 i terminalen, hur gör jag nu? Går det att få bort den där knappen med rss?

Kram

Om du högerklickar på webläsaren längst upp och väljer "anpassa verktygsfältet", så skall du kunna ta bort RSS-knappen där.
Citera
2011-07-27, 11:05
Medlem
Cassandraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du högerklickar på webläsaren längst upp och väljer "anpassa verktygsfältet", så skall du kunna ta bort RSS-knappen där.

Hade varit en enkel lösning om inte rss-knappen satt ihop med verktygsfältet!
Citera
2011-07-27, 17:29
Bannlyst
Hur tar jag bort ett objekt (Läslista) i verktygsfältet?
Har provat att dra bort den, och dra bort den samtidigt som jag håller inne cmd knappen men det funkar inte heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in