2011-07-22, 13:40
Medlem
lrtzs avatar
Hej,
Jag har ett par GB RAM som jag aldrig använder på min stationära dator. Jag vet att det finns script för Linux där man helt enkelt kan välja vilka program som ska läsas in i RAM vid uppstart.
Finns det något liknande till Windows som ni kan rekommendera? Givetvis så är det inte bara exekverbara filer utan applikationen bör även känna av vilka andra filer som används.
tpfh
Citera
2011-07-22, 13:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem? Vilken utgåva?
Citera
2011-07-22, 14:06
Medlem
Fattar inte vad du söker?

Ett program som du lägger i autostart som matar hela upp hela ditt RAM med massa junk?

Menar du att du ska starta vanliga program och filer som vanligt funkar regedit(local or curr_user%/run) utmärkt, annars autostart i msconfig(start->kör).
Citera
2011-07-22, 15:05
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem? Vilken utgåva?
Windows XP SP3
Citat:
Ursprungligen postat av kodknack
Fattar inte vad du söker?

Ett program som du lägger i autostart som matar hela upp hela ditt RAM med massa junk?

Menar du att du ska starta vanliga program och filer som vanligt funkar regedit(local or curr_user%/run) utmärkt, annars autostart i msconfig(start->kör).
Inte med massa junk. Men med tex webbläsare, mindre spel osv. Det är ju ingen liten skillnad på I/O hastigheter. Kan även tänka mig att läsa in vissa databaser med en gång, men det löser jag via Oracle.
Citera
2011-07-23, 02:39
Medlem
X_surfers avatar
Superfetch gör ganska precis vad du vill, men det finns bara inbyggt i Vista och Windows 7, vill du absolut inte uppgradera från XP finns det säkerligen nåt program som gör samma sak till XP med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in