Helvete, var du tvungen att lägga upp en sån här tråd? Jag börjar höra svaga muller här (Fagersta trakten) och efter den här videon kommer jag inte kunna gå och lägga mig... Tack.
Helvete, var du tvungen att lägga upp en sån här tråd? Jag börjar höra svaga muller här (Fagersta trakten) och efter den här videon kommer jag inte kunna gå och lägga mig... Tack.
Var även ett jävla stort oväder i Norrköping inatt. Det åskade som in i helvete, aldrig hört att det har exploderat så mycket. Det roliga var ju också att åskan slog ner ungefär 100-200 meter ifrån min lägenhet.
Det var helt absurt i stockholm vid sex i morse, jag vaknade av att blixten slog ner ett fåtal meter från min lägenhet och trodde att jag skulle dö. Är ingen vän av åska direkt, haha. Det regnade otroligt mycket, det lät som på din video, TS. Sen höll det på så ett tag, kanske en timme. Nu är det skinande sol.
Filmade en hel del, ovädret varade mellan 23.00-05.00 här i nyköping, helt sjukt! Det slog ned blixtar ibland så ofta som var 5e !! sekund men inte mer än 1 minuts mellanrum.
I början var det mörkt och molningt och då såg man inte själva blixtarna, bara ljusskenet, och fick på film när hela området flera gånger lyste upp som på dagen.
Vid halv fem tiden var det fan värst dock. Aldrig någonsin varit med om ett sånt knallande! Hela huset skakade, fönsterna skallrade och sängen vibrerade. Helt sick. Vid den tiden hade det ljusnat och molnen hade spruckit upp lite så fick nog iaf tre blixtar på film.
Såg två kvarter slockna där jag bodde och utanför i stigtomta brann nåns garage upp med flera bilar. Kul för han :/
Måste bara skaffa ett video redigeringsprogram så jag kan klippa ihop något fräckt.