2011-07-22, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av mydayis
Jag har absolut inte ställt höga krav på honom, jag är skitfeg att han ska säga "då kan det vara" och tycker det är jobbigt att ta upp eftersom jag vet att mycket av min tvivel ligger i att jag alltid blivit lämnad även fast jag själv trott att allt varit bra och levt i någon drömvärld över hur fint och fantastiskt det är.
Citat:
Ursprungligen postat av mydayis
Jag vill väl som sagt mest få bekräftat att 5 månader egentligen inte är lång tid (vilket alla verkar tycka) och att det visst finns en "chans" (jag menar, vi är ju tillsammans och trivs fantastiskt (iaf jag, tror han med) i varandras sällskap och har på dessa 5 månader aldrig varit osams) för en framtid tillsammans och inte bara en "just nu är det bekvämt - så då kör vi så länge det håller"-relation utan något riktigt. Jag vet dessutom (samma kompis, och lite han själv) att han letar efter ett seriöst förhållande som faktiskt är "för alltid" och förhoppningsvis så vill han bara inte stressa in i det utan faktiskt tänka efter ordentligt. Och vill bara veta att jag inte tänker fel som ger honom tid utan att ställa femtusen olika krav på honom som alla andra verkar göra med sina killar!
Bara en reflektion: Det är väldigt lätt att på ytan vara sams om minst en av partnerna är konflikträdd och håller igen av rädsla för att förlora den andre. Ta inte detta att ni aldrig varit osams som ett tecken på att ni passar bra ihop. Snarare ett tecken på att du håller igen, döljer vad du känner och tar reda på saker om honom genom er gemensamma vän istället för att fråga honom rakt ut. Om du var rak och sa vad du tyckte är det inte alls säkert att ni skulle vara så sams som ni är på ytan. En dag kan det explodera rejält....Bara en reflektion från en som levt och sett och lärt.
För övrigt fattar jag inte alla som envisas med att bli ihop och vilja vara ihop med någon som de absolut inte alls ett endaste dugg kan vara öppen mot och med - och som man för allt i världen inte berättar för hur man mår och hur man vill ha det. Men just det, man är ju käääär = vi kan inte prata med varandra och du får vara otrogen och supa skallen av dig och slå mig men jag stannar kvar för jag är ju kääääääär och då kan jag ju inte lämna dig även om du knullar mina barn.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2011-07-22 kl. 11:33.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2011-07-22 kl. 11:33.