2013-06-13, 10:35
Medlem
ord med CH. hatar ljudet som uppstår när man försöker säga det. när jag tänker efter hatar jag nog de flesta orden i den svenska ordboken.
Senast redigerad av spamalot7712 2013-06-13 kl. 10:36. Anledning: felstavning
Citera
2013-06-13, 10:51
Medlem
LadyRavenDie09s avatar
Ba..
Hon ba, han ba, då ba..

Inte ett riktigt ord, men man kan ju nästan tro det...
Citera
2013-06-21, 20:29
Medlem
Condottieris avatar
"Givet att", används nästan uteslutande av Reinfeldt...
Citera
2013-06-21, 21:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
"Givet att", används nästan uteslutande av Reinfeldt...

Det är ett uttryck som ofta brukar användas i vetenskapliga föreläsningar.
Citera
2013-06-22, 09:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Japp, oerhört kasst ord. Beskriver i princip endast användarens reaktion och säger inget om egenskaper hos objektet. Dessutom är ett det en frånstötande egenskap i sig att känna äckel i tid och otid.

Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Ordet äckligt, oerhört störande.
Det finns så många andra ord du kan använda i alla former av situationer, allt från mat till utseende eller beteende. Ni förstår min poäng.
Citera
2013-06-22, 15:00
Medlem
Basfrostens avatar
Själv stör jag mig på ordet "härligt". Jag stör mig också på Gina Dirawi, om nu dessa två störningsobjekt håller ihop.
Citera
2013-06-22, 22:17
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Japp, oerhört kasst ord. Beskriver i princip endast användarens reaktion och säger inget om egenskaper hos objektet. Dessutom är ett det en frånstötande egenskap i sig att känna äckel i tid och otid.

Snyggt förklarat kära Flashback broder! Mvg på den
Citera
2013-06-22, 22:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det hade ju varit intressant att fråga Sartre vad han tyckte.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174292366&gclid=CKiHrqS_-LcCFQ56cAodaBMAGA
Citera
2013-06-22, 22:29
Medlem
Citat:
Verkar ju lite meningslöst att störa sig på ord bara för att de är subjektiva. Tycker du illa om alla sådana ord, som t.ex. god, småkall och välskriven?
Citera
2013-07-12, 18:35
Medlem
Condottieris avatar
Plötsligt kom jag att tänka på mitt förmodade absoluta favorithatuttryck: "bäst i klassen", rörande som regel ett land i politiska sammanhang (vanligtvis Sverige, gällande "demokrati", "jämlikhet" och "mänskliga rättigheter") är "bäst i klassen". Det ordet ekar i högsta grad servilt infantilt imbecillt maktrövslickeri.
Citera
2013-07-12, 20:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Plötsligt kom jag att tänka på mitt förmodade absoluta favorithatuttryck: "bäst i klassen", rörande som regel ett land i politiska sammanhang (vanligtvis Sverige, gällande "demokrati", "jämlikhet" och "mänskliga rättigheter") är "bäst i klassen". Det ordet ekar i högsta grad servilt infantilt imbecillt maktrövslickeri.

I den gamla skolan var ju begreppet motiverat och det var det även när motormagasinen började göra tester med bilar i de olika klasserna (liten, mellan och stor). När benchmarking gled in som begrepp i början av 90-talet talade konsulterna sig varma för att jämförelser skulle göras med den som var bäst i klassen. På senare år är det väl framför allt Anders Borg som haft uttrycket som ett av sina favoritord när den egna förträffligheten ska framhävas.
Citera
2013-07-12, 22:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av In-Fredel
Verkar ju lite meningslöst att störa sig på ord bara för att de är subjektiva. Tycker du illa om alla sådana ord, som t.ex. god, småkall och välskriven?

Min förklaring till varför jag störde mig på ordet var ju betydligt mer ingående än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in