2012-08-19, 14:17
Medlem
mernilios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag stör mig på vuxna människor som säger helt magiskt.

Hm.. det låter ju fint! "Helt magiskt" Det måste jag börja använda mig av! .. Jag byter ut ordet "lixom" mot magiskt <-- Det är bra byteshandel, så slipper du höra mig säga lixom, lixom!

Fair trade?
Senast redigerad av mernilio 2012-08-19 kl. 14:26.
Citera
2012-08-19, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Den som använder uttrycket "skitgott" annonserar bara hur obegåvad han eller hon är.
Jag känner nog mer att du är den obegåvade här. Ordet skit är vanligt förekommande i landet som förstärkningsord och något som alla förstår.

Att du associerar "skit" med bajs visar att du stannat i bajs och kissåldern.

Irriterar mig på ordet "chock" som kvällstidningarna helt förstört innebörden av. "Troschock" osv.
Senast redigerad av Taoiseach 2012-08-19 kl. 14:26.
Citera
2012-08-19, 15:12
Medlem
Marimus avatar
Dissa, dissar, dissad, dissade

Chilla, chillar, chillade

Degar, dega

och ordet fjant. Det sistnämnda ordet var jag helt okej med tills en viss människa ändrade dess vidriga innebörd och användade något brutalt.
Citera
2012-08-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoiseach
Jag känner nog mer att du är den obegåvade här. Ordet skit är vanligt förekommande i landet som förstärkningsord och något som alla förstår.

Att du associerar "skit" med bajs visar att du stannat i bajs och kissåldern.

Irriterar mig på ordet "chock" som kvällstidningarna helt förstört innebörden av. "Troschock" osv.
Vad associerar du ordet "skit" med?
Citera
2012-08-19, 16:13
Bannlyst
Citat:
Vad associerar du ordet "skit" med?
Skit kan åsyftas som smuts t ex. Skitigt golv betyder väl för i helvete inte att någon bajsat där? Väx upp och lämna kiss och bajsålder bakom dig nu istället.

Och upprepar mig, "skit" är ett helt korrekt förstärkningsord i svenskan, precis som "jätte", "mega" osv och betyder inte bajs.
Citera
2012-08-19, 17:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoiseach
Skit kan åsyftas som smuts t ex. Skitigt golv betyder väl för i helvete inte att någon bajsat där? Väx upp och lämna kiss och bajsålder bakom dig nu istället.

Och upprepar mig, "skit" är ett helt korrekt förstärkningsord i svenskan, precis som "jätte", "mega" osv och betyder inte bajs.

Lite snitsigare kan vi säga att skitgott är ett etablerat oxymoron. Således en skenbar motsägelse som dock fungerar alldeles utmärkt som förstärkning.
Citera
2012-08-23, 23:20
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag stör mig på vuxna människor som säger helt magiskt.
"Helt galet" är värre?

Citat:
Ja, och inte bara gratis, utan "helt gratis". Om det är gratis så är det ju redan "helt" gratis.
Intressant, det antyder ju att endast ordet "gratis" inte är tillfyllest och tillräckligt övertygande. Baktanken är alltid nära föreliggande...
Citera
2012-08-24, 00:55
Medlem
Fjandass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atitaranta-
Basisten i det gamla punkbandet Usch gick under artistnamnet Irre Terad. Hon var nog också irriterad.

En språkmiss bara..
Citera
2012-09-09, 11:28
Medlem
Sockerpappans avatar
jag stör mig på ordet "månne"

Jag tycker det blivit allt mer vanligt också.

skriv hellre "måtro" då om du tvunget måste avsluta med en förtydling av att du ställer en fråga.

Känns som att det mest är idioter som använder sig av ordet också, vilket kanske bidrar till min irritation. Att korkade texter så ofta avslutas med ett självgott "månne" är något som irriterar mig.
Citera
2012-09-10, 09:01
Medlem
Nästa person som säger ”skinn på näsan” eller ”i kölvattnet på” må brinna i helvetet.
Citera
2012-09-11, 02:21
Medlem
"Smörgås"
"Stekigt"
"Episkt"
"Softa"
"Chilla"
"Nice"
"Ofta!!"
"Asså"
"Men orka!/palla!"
"Peppa"
"Jolla"
"Lalla"
"Yes box!"
"Hurruduru!"
"Utgång"
"Är det så?"
"E du go eller?"
"Dags att tänka på refrängen"
"Har du vad som krävs?"
"Nää en kopp kaffe på det här så!"
"Det ordnar sig"
"Gilla läget"
"Göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt"

Ryser...
Citera
2012-09-11, 08:49
Bannlyst
Inte ett ord eller ett uttryck men en "vana" som vissa personer har att "signera" sina inlägg med sitt användarnamn. Alla som gör så är löjligt pedantiska, och de flesta av dem är också extremt osympatiska, fjantiga och självgoda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in