2021-10-30, 10:00
Medlem
LKKINGENs avatar
N-ordet.
Hen
HBTQ
Citera
2021-10-30, 10:24
Medlem
Alla politiska ny-ord, vars enda uppgift är att sprida propaganda i vanligt tal.
Citera
2021-10-30, 11:12
Medlem
cece123s avatar
Dem
Icke-binär.
Citera
2021-10-30, 11:23
Medlem
fredrochas avatar
Frist, spyr ta mig fan "tidsfrist"
Även ansvarsfriskrivning... Men det beror nog mest på att det FUKKAR mig varje gång jag drar igång volvon och det jävla aset ska ansvarsfriskriva sig i fkn långbänk!
Citera
2021-10-30, 14:18
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Alla dessa nya namn på olika yrken.

Du skulle inte kunna bekväma dig till att ge åtminstone ett exempel? Key account manager, kanske?
Citera
2021-10-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Du skulle inte kunna bekväma dig till att ge åtminstone ett exempel? Key account manager, kanske?
Ja b la fysioterapeut
Citera
2021-10-30, 14:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja b la fysioterapeut

Det hette sjukgymnast förut, men fysioterapeut är en bättre beskrivning av vad yrkesgruppen håller på med. Pga särskrivningseländet kommer det dessutom att heta sjuk gymnast....
Citera
2021-10-30, 15:24
Medlem
Så har vi alltid gjort!
Jävla bakåtsträvarmentalitet

Unga idag har INGEN respekt för äldre!
Respekt förtjänar man din gnälliga kärringjävel

Supergott, supertrevligt, superbra!
Lägg bara ner försöket att va klämkäck tack.

Kompis, bror
Jag är fan inte din kompis eller bror, lägg ner.

När nån talar för alla, typ att "ALLA gillar Hasse Andersson"

Jag vill fan kräkas på äldre som pratar som att alla tycker precis som dom, jävla sosse hivemind generationer som tror på allt dom läser utan en enda egen tanke utan allt baseras på känslor, könsroller och rutin.

Finns inga som har så mycket fördomar som äldre, om allt! Samtidigt fega och gömmer sig i könsroller för att sen gnälla över hur mycket dom måste stå vid köket/bygga om etc.
Citera
2021-10-30, 15:27
Medlem
”jag tänker att”
Ett allt vanligare uttryck. Varför har folk slutat tycka?
Citera
2021-10-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchet
”jag tänker att”
Ett allt vanligare uttryck. Varför har folk slutat tycka?
Att tycka är ett starkare ställningstagande som kan skapa konflikt. Men det kan också vara en mjuk ingång till nytt tänkande hos någon annan.

Jag stör mig bara lite på nyare uttryck som att kalla någon butthurt eller snöflinga (lättkränkt).

Talesperson stör jag mig mer på. Används ju mest av polisen. Kan dom inte skilja på könen i polisen så bjuds ju de kriminella på att tänka att det bara är massa hens inom den kåren.

Sjuksköterska är bra men varför ska det tillämpas på båda könen? Jag låg i en korridor en gång och råkade fråga en kille om det tar 3 eller fyra år att bli sjukskötare, han blev väldigt irriterad och tillrättavisade mig med att det minsann heter sjuksköterska. 😬

Det är väl samma som med brandman, varför kan man inte kalla en kvinna för brandkvinna istället?

Eller är det bättre med en brandperson eller en brandhen?
Psykologiskt är våra hjärnor rätt så konstruerade att vilja veta om det är en man eller kvinna vi pratar med.
Är vi osäkra, så hänger den frågan kvar länge i en kontakt med en ny människa om vi inte får svaret på det.
Citera
2021-10-30, 18:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Sjuksköterska är bra men varför ska det tillämpas på båda könen? Jag låg i en korridor en gång och råkade fråga en kille om det tar 3 eller fyra år att bli sjukskötare, han blev väldigt irriterad och tillrättavisade mig med att det minsann heter sjuksköterska. 😬

Skötare jobbar inom psykiatrin. Sköterskor jobbar i den somatiska vården.
Citera
2021-10-30, 20:12
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Unga idag har INGEN respekt för äldre!
Respekt förtjänar man din gnälliga kärringjävel

Med risk för att gå en smula off topic: Är din grundinställning alltså att du saknar respekt för människor du aldrig har mött tidigare? De kan ju rimligen inte ha förtjänat din respekt om du inte har haft med dem att göra förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in