Oavsett Socialstyrelsens ganska kritiserade råd var min poäng mest att det är svårt att vare sig applådera eller fördöma Schulmans drickande när, vad jag vet, ingen info finns om hur omfattande det är. Säg att de håller sig till riktlinjerna men får i sig lite varje dag, då borde väl inte ens Sanna "beroende av andras pengar" Lundell ha så mkt att invända. Alternativt att de super som fullblodsalkisar medan barnen tittar på. Det rör sig sas om helt olika saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
frukostpizza
Exemplet i första stycket är 3.5 standardglas. Det 30 dagar i rad skulle jag inte kalla för "inga problem".
Så mycket varje dag i en månad har jag lite svårt a
När man beskriver det så brukar man dessutom haft en eller ett par fyllor också, men jag är kanske fördomsfull.
Jag tycker som många andra att Socialstyrelsens skärpta råd är överdrivna, men här är de ändå:
Med riskbruk av alkohol avses:
en hög genomsnittlig konsumtion – 10 eller fler standardglas per vecka
intensivkonsumtion – 4 eller fler standardglas vid ett och samma tillfälle. (1177)
Socialstyrelsen klassade tidigare konsumtion som överstiger 14 standardglas per vecka för män och 9 standardglas för kvinnor som riskbruk. (Läkartidningen)