2008-07-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Tagit 200 mg kodein idag. Mycket besviken på ruset.

Vad tror ni om 300 mg på söndag?
På vilket sätt är du besviken? För "segt" för din smak? (Är bara nyfiken eftersom du frågat så mycket om det innan.)

Om du blev besviken på 200 mg så lär det nog inte bli mycket bättre på 300 mg. Ett kodeinrus är ett kodeinrus och blir inte så mycket mer än så. Upplevde du ett rus på 200 mg (vilket du borde ha gjort om du är intolerant) så kommer det inte att kännas bättre på 300 mg. Skippa kodeinet om det inte känns bra.

Du gillade tramadolen bättre, eller? Det gjorde jag också i början när det hade effekt på mig, gillade att bli lite "speedad" vilket åtminstone inte jag blir av kodein direkt.

Jag tycker hur som helst inte det är en bra idé att ta kodein fem dagar på raken även om du inte gillar ruset. Det är trots allt beroendeframkallande oavsett om man tycker om själva ruset eller inte.

Mvh
/marilyn
Citera
2008-07-31, 10:20
Bannlyst
Citat:
Kommer jag bli opiatberoende om jag kör ons-tors-fre-lör-sön på kodein?

Om inte annat kommer du behöva doserna eftersom toleransen stiger. Och när du börjar höja doserna ökar risken för beroende. Fem dar i stöten är ju ganska mycket.
Citera
2008-07-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
På vilket sätt är du besviken? För "segt" för din smak? (Är bara nyfiken eftersom du frågat så mycket om det innan.)

Om du blev besviken på 200 mg så lär det nog inte bli mycket bättre på 300 mg. Ett kodeinrus är ett kodeinrus och blir inte så mycket mer än så. Upplevde du ett rus på 200 mg (vilket du borde ha gjort om du är intolerant) så kommer det inte att kännas bättre på 300 mg. Skippa kodeinet om det inte känns bra.

Du gillade tramadolen bättre, eller? Det gjorde jag också i början när det hade effekt på mig, gillade att bli lite "speedad" vilket åtminstone inte jag blir av kodein direkt.

Jag tycker hur som helst inte det är en bra idé att ta kodein fem dagar på raken även om du inte gillar ruset. Det är trots allt beroendeframkallande oavsett om man tycker om själva ruset eller inte.

Mvh
/marilyn
Det är väl självklart att +100mg ger ett starkare rus.
Eller ett bättre rus då 200 kan ha varit/blivit för lite.

Vad är det som säger att vid just 200mg så kommer kodein ruset vara mest givande?
Du säger; kodein rus som kodein rus.
Visst du kommer inte få några effekter utöver dem som kodein/morfin molekylen kan åstadkomma.
Men det kommer att bli skillnad om man tar 100mg mer än den ursprungliga siffran.
Kanske är 200mg okej för dig med dina förutsättningar. Jag skulle själv känna väldigt lite på 200mg.
Vid 250 börjar jag känna av något och då var ingen tolerans inblandad samt jag hade en tom mage.

Kodein fem dagar på raken är kanske inte det bästa att göra.
Jag kan inte riktigt förstå varför man skulle vilja ta kodein flera dagar på raken.
Det skulle då vara hos en annan person som har kraftig ångest och inte har något annat att dämpa den med som t.ex. benso.
Då kanske man tar kodein flera dagar i rad.

Det Skejthora frågar om angående cigg är jag också intresserad av att få veta.
I början tyckte jag att det var skönt att röka till opi men nu vill jag bara ha ruset rent.
Senast redigerad av Dennix 2008-07-31 kl. 12:05.
Citera
2008-07-31, 12:52
Medlem
wsbs avatar
Citat:

Mvh
/marilyn

Jag söker ett sänkande rus i kodein och opioider öht, precis som det gav. Det jag saknar är att nodda, som folk snackar om, samt någon form av välmående. Igår var det enda jag upplevde en dåsig känsla och knappnålspupiller, och då kan jag lika gärna käka benso, som jag inte har lust med längre...

Kommer inte att ta kodein och/eller tramadol fram till söndag, utan endast söndag. Change of plans.
Citera
2008-07-31, 13:32
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Det är väl självklart att +100mg ger ett starkare rus.
Eller ett bättre rus då 200 kan ha varit/blivit för lite.

Vad är det som säger att vid just 200mg så kommer kodein ruset vara mest givande?
Du säger; kodein rus som kodein rus.
Visst du kommer inte få några effekter utöver dem som kodein/morfin molekylen kan åstadkomma.
Men det kommer att bli skillnad om man tar 100mg mer än den ursprungliga siffran.
Kanske är 200mg okej för dig med dina förutsättningar. Jag skulle själv känna väldigt lite på 200mg.
Vid 250 börjar jag känna av något och då var ingen tolerans inblandad samt jag hade en tom mage.

Kodein fem dagar på raken är kanske inte det bästa att göra.
Jag kan inte riktigt förstå varför man skulle vilja ta kodein flera dagar på raken.
Det skulle då vara hos en annan person som har kraftig ångest och inte har något annat att dämpa den med som t.ex. benso.
Då kanske man tar kodein flera dagar i rad.

Det Skejthora frågar om angående cigg är jag också intresserad av att få veta.
I början tyckte jag att det var skönt att röka till opi men nu vill jag bara ha ruset rent.
Fast om man får ett rus på 200 mg men inte uppskattar det så blir det nog inte så mycket bättre vid 300 mg.

Och det var nog så M menade... Om man inte får ett rus på 200, eller ett svagt rus som man faktiskt gillar, så kan såklart 300 vara bättre. Beror på vad som menades från början...
Citera
2008-07-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Fast om man får ett rus på 200 mg men inte uppskattar det så blir det nog inte så mycket bättre vid 300 mg.

Och det var nog så M menade... Om man inte får ett rus på 200, eller ett svagt rus som man faktiskt gillar, så kan såklart 300 vara bättre. Beror på vad som menades från början...

Ja jag ser vad jag missade.

Att om man får ett rus på 200mg och inte gillar det då så kommer troligtvis inte 300mg vara bättre.

Men man kan ju alltid prova .
Citera
2008-07-31, 13:59
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Jag söker ett sänkande rus i kodein och opioider öht, precis som det gav. Det jag saknar är att nodda, som folk snackar om, samt någon form av välmående. Igår var det enda jag upplevde en dåsig känsla och knappnålspupiller, och då kan jag lika gärna käka benso, som jag inte har lust med längre...

Kommer inte att ta kodein och/eller tramadol fram till söndag, utan endast söndag. Change of plans.

Kanske inte Opioider är något för dig... eller så behöver du mer, men då kommer du förmodligen fortfarande att bli dåsig.

Noddning... För mig hör ju det ihop med själva sänktheten och dåsigheten. Jag kan inte nodda utan att vara dåsig. Nodda är ju att slumra till liksom... vilket sker när man blir sänkt eller bara dåsig.

Jag vet faktiskt inte hur folk ser på det här med noddning men för mig är det bara vad det är... nodda kommer ju från engelskan och betyder det det betyder. Jag är lite förvirrad när det gäller noddning känner jag. Som när du nu skriver att du är ute efter noddningen... vad förväntar du dig av det?

Om du vill nodda så borde det räcka med att du tar mer bara, om nu inte noddning när det gäller Opioider är något unikt som jag aldrig har upplevt. Jag har bara upplevt vanlig noddning... som sker när jag blir dåsig & sänkt då.

Är det själva slumrandet du är ute efter & det enda som fattades i Kodeinruset så kan nog mer fungera... fast du ville ju ha välmående också... vilket du inte fick.

Kanske har du bara för höga förväntningar på Opioidruset? Har för mig jag nyss läste att du är ny på Opi? Det är inte så mycket mer än dåsighet & sänkthet Men jag tycker att Opiatruset är alldeles underbart Kodein är så gott som den enda Opi som ger mig det klassiska Opioidruset faktiskt. Värmen, välmåendet, bomullen... Men i högre doser så försvinner dessa känslor och jag blir mest bara dåsig. Och det är väl så det blev för dig också antar jag. Men för mig är det bra nog & det finns ju värme & bomull där också... på höga doser... även om dom känns mindre än på låga. Vet inte varför jag känner allt tydligare på små doser.

Hursom så verkar många ha för höga förväntningar på Opioider. det är inte som andra droger där något stort & starkt sker med alla sinnen. Det är mer smygande på Opi. Men dom som blir "besvikna" brukar vilja prova igen & igen & tillslut så älskar dom det lika mycket som alla andra Opiat-torskar

Men om du vill nodda så prova Sub istället då.... om du inte gjort det redan. Och är noddningen superviktig så ta en liten överdos Du kommer kanske att kräkas mellan noddningarna, men hey... det är smällar man får ta ibland

Noddningen är för mig inte viktig alls iaf. Börjar jag nodda så tycker jag att jag tagit för mycket bara. jag brukar kämpa emot dom också... Skitdrygt att börja nodda när man vill syssla med nåt. Om nu inte nodda betyder något helt annat för folk än vad det egentligen är? Vill jag inte göra något speciellt så kan det väl vara lite skönt... ett tag. Men inte skönare än att sitta & slumra lite om man är naturligt trött... typ. Nä, jag fattar inte det där med noddning... att det skulle vara något stort. Nodda gör jag när jag är så trött av Opioiderna att jag inte orkar hålla ögonen öppna längre. Jag blundar och hakan åker närmare & närmare bröstkorgen. Sitter kvar i samma ställning framför datorn. Medan jag sitter där & blundar så kan jag inte göra så mycket annat än att fundera på saker... Jag är i det stadie där man precis håller på att somna... Alltså när man håller på att somna på vanligt vis, utan Opi. Jag är mellan sömn & vakenhet alltså... så jag styr inte tankarna själv. Det blir vad det blir.

Men det upplever jag ju varje natt när jag ska sova Inget speciellt med det...

Det är inte bara vissa Opi som gör så att man noddar. Det är mer mängden som bestämmer det... hur dåsig man blir.
Citera
2008-07-31, 13:59
Medlem
Citat:

That's right, det var så jag menade. Eftersom wsb vad jag förstår är intolerant mot alla opiater än så länge, så bör han inte få ett "bättre" rus på 100 mg extra. När jag började käka opiater så räckte det med 60 mg kodein för att det skulle svänga på rätt bra med eufori och allmänt välmående. Visserligen ett kort rus, men ändå så fick jag den där speciella kodeinkänslan. Gillar man inte den så gör man inte. (Numera behöver jag 7-800 mg för att ens komma i närheten av den känslan, men så har jag ju hållit på i många år och har uppenbarligen en förmåga att bli jävligt tolerant trots att jag är liten och smal - tyvärr . Som mest har jag nog tagit cirka 1600 mg utslaget på ett dygn. Avundas Dolcontina där, som behöver så lite trots att hon hållit på ett bra tag.)

Och wsb: du är medveten om att 7% av den kaukasiska befolkningen (kanske så mycket som 10% enligt vissa källor) är "immuna" mot kodein? Detta eftersom de saknar det enzym som bryter ner kodeinet till morfin i levern. Om du inte upplevde någon lyckokänsla eller eufori på 200 mg när du i princip är opiatintolerant kanske det kan bero på det? Kändes det bättre på tramadolen? För övrigt så vet jag inte om det är så himla vanligt att nodda på kodein - jag har iaf aldrig gjort det men det kanske bara är jag. Jag har åas inte noddat på Sub heller trots att jag har kunnat dra i mig 8 mg på en dag - och det utan att det ens har märkts på mig, jag kände inte ens nåt speciellt. Det är nog mig det är fel på när jag tänker efter. Åas är jag glad att jag inte blev hooked på Sub, för det verkar vara riktigt jävligt att ta sig ur, nästan i klass med heroin. Inte för att kodein är en piece of cake när man är långtids/högdosberoende, men ändå.

Mvh
/marilyn
Senast redigerad av marilyn 2008-07-31 kl. 14:06.
Citera
2008-07-31, 14:02
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Ja jag ser vad jag missade.

Att om man får ett rus på 200mg och inte gillar det då så kommer troligtvis inte 300mg vara bättre.

Men man kan ju alltid prova .
Jupp... det kan man.

För det finns ju "undantag"...

Jag har ett superbra exempel Fast åt andra hållet. Kodein... Jag älskar ruset (jag kallar det för känningar) på en liten dos Kodein, men uppskattar inte ruset på en större mängd så himla mycket.

Det är alltså två olika rus för mig... På en större dos Kod känner jag inte samma rus som jag gör på en mindre dos. Det borde ju kunna funka tvärtom också.

Men oftast så blir det nog inte bättre av en större dos om man tycker att det är obehagligt eller bara ickeskönt på en mindre dos.

Men prova kan man ju... Kanske går man miste om något underbart om man inte gör det
Citera
2008-07-31, 14:19
Medlem
Citat:
Jupp... det kan man.

För det finns ju "undantag"...

Jag har ett superbra exempel Fast åt andra hållet. Kodein... Jag älskar ruset (jag kallar det för känningar) på en liten dos Kodein, men uppskattar inte ruset på en större mängd så himla mycket.

Det är alltså två olika rus för mig... På en större dos Kod känner jag inte samma rus som jag gör på en mindre dos. Det borde ju kunna funka tvärtom också.

Men oftast så blir det nog inte bättre av en större dos om man tycker att det är obehagligt eller bara ickeskönt på en mindre dos.

Men prova kan man ju... Kanske går man miste om något underbart om man inte gör det
Jag tycker det är intressant att du känner av små doser fortfarande. Men jag tror jag fattar hur du menar - en gång när jag hade djävulsk kodeinabstinens så försökte jag genomlida några dygn utan. Jag hade 4 st Treo Comp men det var allt, och dem ville jag spara eftersom jag behövde vara "normal" några dagar senare, skulle åka tåg och det är ju inte så himla kul med världens abs. Normalt sett skulle jag inte känna av så lite kodein men eftersom det var allt jag hade så löste jag upp skiten i två glas och svepte. Och då fick jag det där "klassiska" euforiruset som jag inte har upplevt på höga doser (på höga doser mår jag "okej" och blir varm och lite seg, typ). Tyvärr varade det bara cirka en halvtimme. Skumt.

Jag kör ju oftast på Perduretas också - och ibland undrar jag om de är hälften bullshit och hälften kodein . För av någon anledning känns det som om jag känner av Citodon och Treo Comp mer - även vid lägre doser. Det är lite skumt eftersom varken paracetamol eller acetylsalicylsyra ska boosta ruset egentligen, utan bara smärtlindringen. Även Kodein Recip - dvs svenska kodeintabletter - tycker jag att jag kände av mer på den tiden jag fick tag i såna. Vetefan vad de blandar i kodeinet i Spanien, det ska ju vara enbart kodein i pillren men jag vet att jag inte är ensam om att uppleva Perduretas som "svaga". Codeisan var det länge sen jag provade så jag minns inte hur jag upplevde dem, det känns oftast onödigt att köpa 29 mg:s piller när det finns 50 mg:s.

Mvh
/marilyn
Citera
2008-07-31, 14:25
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Jag tycker det är intressant att du känner av små doser fortfarande. Men jag tror jag fattar hur du menar - en gång när jag hade djävulsk kodeinabstinens så försökte jag genomlida några dygn utan. Jag hade 4 st Treo Comp men det var allt, och dem ville jag spara eftersom jag behövde vara "normal" några dagar senare, skulle åka tåg och det är ju inte så himla kul med världens abs. Normalt sett skulle jag inte känna av så lite kodein men eftersom det var allt jag hade så löste jag upp skiten i två glas och svepte. Och då fick jag det där "klassiska" euforiruset som jag inte har upplevt på höga doser (på höga doser mår jag "okej" och blir varm och lite seg, typ). Tyvärr varade det bara cirka en halvtimme. Skumt.

Jag kör ju oftast på Perduretas också - och ibland undrar jag om de är hälften bullshit och hälften kodein . För av någon anledning känns det som om jag känner av Citodon och Treo Comp mer - även vid lägre doser. Det är lite skumt eftersom varken paracetamol eller acetylsalicylsyra ska boosta ruset egentligen, utan bara smärtlindringen. Även Kodein Recip - dvs svenska kodeintabletter - tycker jag att jag kände av mer på den tiden jag fick tag i såna. Vetefan vad de blandar i kodeinet i Spanien, det ska ju vara enbart kodein i pillren men jag vet att jag inte är ensam om att uppleva Perduretas som "svaga". Codeisan var det länge sen jag provade så jag minns inte hur jag upplevde dem, det känns oftast onödigt att köpa 29 mg:s piller när det finns 50 mg:s.

Mvh
/marilyn

Känner exakt samma sak på Tram. När man plågat sig nått dygn under abs och sedan stoppar i sig lite, räcker med 150-200mg så kommer det där "stora"lyckoruset tillbaks igen.. Synd att det inte stannar vid de doserna för evigt bara...
Citera
2008-07-31, 14:37
Medlem
Att du Dolcontina skulle ha dina små egenheter när det gäller rus det har jag förstått.
Jag tyckte inte alls om kodein i början men sen så började jag gilla det.
Tyvärr går toleransen snabbt upp hos mig så nu har jag inte tagit kodein på ett tag.
Varorna är dessutom slut så det är ett bra sätt att ta paus.

marilyn
Angående olika sorters kodein-tabletter så måste jag berömma NP:s kodein.
Tror det var 30/500 ganska stora tabbs som var gulfärgade.
Ursprungsland kommer jag ej ihåg.
De funkade oerhört bra att göra cwe på, och det kändes som om allt kodein löstes upp i vattnet.
De var helt klart de tabbsen som jag har varit mest nöjd med.
Men att svälja dem rätt upp och ned var svårt då de var STORA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in