2016-11-19, 01:22
Helt nybörjare av kodein utan någon erfaranhet alls smällde i mig 4st citodon för en timme sen men känner knappt ett skit? Hur mycket bör man ta för att få ett hyfast rus.
Citera
2016-11-19, 03:33
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Helt nybörjare av kodein utan någon erfaranhet alls smällde i mig 4st citodon för en timme sen men känner knappt ett skit? Hur mycket bör man ta för att få ett hyfast rus.

Det finns förvisso de som känner av 4 st, men jag skulle tro att de tillhör en mycket begränsad skara. Nu gillar inte jag att tala om för folk hur mycket de ska ta för att få ett rus, har en del otrevliga erfarenheter av tablettmissbruk i bagaget och vill inte att andra ska fastna i samma elände som jag. Samtidigt är du vuxen (hoppas jag! ) och du sätter väl i dig tabletterna oavsett, så jag kan lika gärna försöka råda dig.

Den nybörjardos som föreslås i den här tråden är 150-200 mg. Nu blir det mattelektion här, så lyssna (ja, läs) uppmärksamt!

I Citodon innehåller 30 mg kodein. Så för att få i dig 150-200 mg måste du alltså ta 5 - 6 st. Men det är ingen större mening att ta fler nu. Jag fortsätter mattelektionen och räknar ut att du tog tabletterna runt 0.20-0.30, stämmer det? Och nu är klockan... [dags för mig att sova för länge sedan! ] strax halv fyra. Bara tre timmar sedan, alltså. För de flesta funkar det inte att "fylla på" med kodein så snabbt, mitt förslag är att du väntar till senare i dag och provar igen då.

Men du... ta det försiktigt med Citodon. De innehåller paracetamol, som är skadligt för levern och njurarna. De är även beroendeframkallande, och det kan vara väldigt svårt att sluta med sådana läkemedel. Jag försöker inte skrämmas eller vara någon "moralkärring", även om jag tappat räkningen på hur många gånger jag kallats det på forumet. Eftersom jag har egen erfarenhet av hur det är att bli beroende av och kämpa för att sluta med ett läkemedel försöker jag varna folk. Jag vill bara att folk ska vara lite rädda om sig. Hoppas du inte tar illa upp av mitt inlägg!

Och ursäkta tramset. Andra natten i rad jag inte kunnat sova, jag blir väldigt tramsig och "pladdrig" när jag inte sovit bra.

PS! Ta inte Citodon på tom mage! Man kan må fruktansvärt illa, kräkas, kallsvettas och känna sig svimfärdig. Ät åtminstone något litet en stund innan du tar tabletterna (nu blev det hemkunskap och biologi helt plötsligt. MÅSTE verkligen försöka sova!).
Citera
2016-11-19, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det finns förvisso de som känner av 4 st, men jag skulle tro att de tillhör en mycket begränsad skara. Nu gillar inte jag att tala om för folk hur mycket de ska ta för att få ett rus, har en del otrevliga erfarenheter av tablettmissbruk i bagaget och vill inte att andra ska fastna i samma elände som jag. Samtidigt är du vuxen (hoppas jag! ) och du sätter väl i dig tabletterna oavsett, så jag kan lika gärna försöka råda dig.

Den nybörjardos som föreslås i den här tråden är 150-200 mg. Nu blir det mattelektion här, så lyssna (ja, läs) uppmärksamt!

I Citodon innehåller 30 mg kodein. Så för att få i dig 150-200 mg måste du alltså ta 5 - 6 st. Men det är ingen större mening att ta fler nu. Jag fortsätter mattelektionen och räknar ut att du tog tabletterna runt 0.20-0.30, stämmer det? Och nu är klockan... [dags för mig att sova för länge sedan! ] strax halv fyra. Bara tre timmar sedan, alltså. För de flesta funkar det inte att "fylla på" med kodein så snabbt, mitt förslag är att du väntar till senare i dag och provar igen då.

Men du... ta det försiktigt med Citodon. De innehåller paracetamol, som är skadligt för levern och njurarna. De är även beroendeframkallande, och det kan vara väldigt svårt att sluta med sådana läkemedel. Jag försöker inte skrämmas eller vara någon "moralkärring", även om jag tappat räkningen på hur många gånger jag kallats det på forumet. Eftersom jag har egen erfarenhet av hur det är att bli beroende av och kämpa för att sluta med ett läkemedel försöker jag varna folk. Jag vill bara att folk ska vara lite rädda om sig. Hoppas du inte tar illa upp av mitt inlägg!

Och ursäkta tramset. Andra natten i rad jag inte kunnat sova, jag blir väldigt tramsig och "pladdrig" när jag inte sovit bra.

PS! Ta inte Citodon på tom mage! Man kan må fruktansvärt illa, kräkas, kallsvettas och känna sig svimfärdig. Ät åtminstone något litet en stund innan du tar tabletterna (nu blev det hemkunskap och biologi helt plötsligt. MÅSTE verkligen försöka sova!).

Tack för tipset! Men tror nog att citodon inte är någonting för mig i framtiden .
Citera
2016-11-25, 18:26
Medlem
trasens avatar
Hur många Citodon behöver jag för ett skönt rus? 30/500mg. Har hög tolerans mot Subutex.
Citera
2016-11-25, 20:28
Medlem
trasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasen
Hur många Citodon behöver jag för ett skönt rus? 30/500mg. Har hög tolerans mot Subutex.

Blockerar subutex citodon?
Citera
2016-11-26, 17:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Kanske 7-8 stycken. Men det är inte nyttigt att ta så många med tanke på paracetamolet. Gör du det vid enstaka tillfällen och har frisk lever och friska njurar är det nog ingen större fara, men ska du göra det ofta bör du göra CWE.

Citat:

Ja, det är jag rätt övertygad om att det gör. Så har du tagit Subutex bör du vänta några dagar innan du testar Citodon.
Citera
2016-12-06, 12:30
Medlem
Får man ett kraftigare rus om man smular sönder Kodein Depot eller tas ämnena upp "sakta men säkert" av kroppen iallafall?
Citera
2016-12-07, 13:50
Medlem
buttnutters avatar
Har fått citodon för trasig svanskota. Provade tre 30/500 idag och kände absolut ingenting, inte ens minsta smärtlindring. Vad göra? Be om något annat? Bör tilläggas att jag äter maxdos venlafaxin.
Citera
2016-12-07, 19:50
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Har fått citodon för trasig svanskota. Provade tre 30/500 idag och kände absolut ingenting, inte ens minsta smärtlindring. Vad göra? Be om något annat? Bör tilläggas att jag äter maxdos venlafaxin.

Prata med din läkare, eftersom du står på annan medicinering.
Citera
2016-12-11, 19:01
Medlem
Hmm har fått hem 60 mg rena tabletter men kan man torska för smuggling alternativt innehav eftersom "receptet" utfärdas i annat land där medlet verkar vara laglig att köpa utan recept?
Citera
2016-12-12, 13:12
Medlem
buttnutters avatar
En fråga ang CWE. Om jag filtrerar 7 tabletter, dvs 210 mg kodein, hur mycket av kodeinet går till spillo i filtreringen? ~10 %? Bör jag använda dubbla kaffefilter (som jag läste någonstans) eller räcker ett?
Citera
2016-12-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Prata med din läkare, eftersom du står på annan medicinering.

Venlafaxin blockerar CYP2D6. Så kodein är således helt värdelöst för dig då du inte bryter ner kodeinet till morfin. Be om en annan medicin. Din läkare borde haft koll på det där.

För er andra som läser så blocker mer eller mindre alla SSRI och ett antal SNRI enzymet som bryter ner kodein till morfin. Så det enda som händer om ni käkar citodon är att ni får i er en stor mängd paracetamol.

Citat:

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
En fråga ang CWE. Om jag filtrerar 7 tabletter, dvs 210 mg kodein, hur mycket av kodeinet går till spillo i filtreringen? ~10 %? Bör jag använda dubbla kaffefilter (som jag läste någonstans) eller räcker ett?

Kodein löser sig fullständigt i vattnet så du förlorar lika mycket kodein som vatten du spiller ut. Så förlorar du 10% vatten i filtret och liknande så förlorar du 10% kodein. Råkar du hälla ut 50% av vattnet så förlorar du 50% kodein.

Du kan köra på ett kaffefilter. Se till att vattnet är kallt. Paracetamolen kommer bli som en vit gegga. Kasta geggan, drick vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in