Citat:
Ursprungligen postat av
ImmortalDon
Helt nybörjare av kodein utan någon erfaranhet alls smällde i mig 4st citodon för en timme sen men känner knappt ett skit? Hur mycket bör man ta för att få ett hyfast rus.
Det finns förvisso de som känner av 4 st, men jag skulle tro att de tillhör en mycket begränsad skara. Nu gillar inte jag att tala om för folk hur mycket de ska ta för att få ett rus, har en del otrevliga erfarenheter av tablettmissbruk i bagaget och vill inte att andra ska fastna i samma elände som jag. Samtidigt är du vuxen (hoppas jag!

) och du sätter väl i dig tabletterna oavsett, så jag kan lika gärna försöka råda dig.
Den nybörjardos som föreslås i den här tråden är 150-200 mg. Nu blir det mattelektion här, så lyssna (ja, läs) uppmärksamt!
I Citodon innehåller 30 mg kodein. Så för att få i dig 150-200 mg måste du alltså ta 5 - 6 st. Men det är ingen större mening att ta fler nu. Jag fortsätter mattelektionen och räknar ut att du tog tabletterna runt 0.20-0.30, stämmer det? Och nu är klockan... [dags för mig att sova för länge sedan!

] strax halv fyra. Bara tre timmar sedan, alltså. För de flesta funkar det inte att "fylla på" med kodein så snabbt, mitt förslag är att du väntar till senare i dag och provar igen då.
Men du... ta det försiktigt med Citodon. De innehåller paracetamol, som är skadligt för levern och njurarna. De är även beroendeframkallande, och det kan vara väldigt svårt att sluta med sådana läkemedel. Jag försöker inte skrämmas eller vara någon "moralkärring", även om jag tappat räkningen på hur många gånger jag kallats det på forumet. Eftersom jag har egen erfarenhet av hur det är att bli beroende av och kämpa för att sluta med ett läkemedel försöker jag varna folk. Jag vill bara att folk ska vara lite rädda om sig. Hoppas du inte tar illa upp av mitt inlägg!
Och ursäkta tramset. Andra natten i rad jag inte kunnat sova, jag blir väldigt tramsig och "pladdrig" när jag inte sovit bra.
PS! Ta inte Citodon på tom mage! Man kan må fruktansvärt illa, kräkas, kallsvettas och känna sig svimfärdig. Ät åtminstone något litet en stund innan du tar tabletterna (nu blev det hemkunskap och biologi helt plötsligt. MÅSTE verkligen försöka sova!).