2011-07-20, 16:09
Medlem
razizovs avatar
Hej.
Hittade för några månader sedan i en Iphone 4 på en obemannad bensinstation. Ringde givetvis upp bensinbolaget och rådfrågade dem, då om man hittar ngt som tillhör ngn annan skall man ju lämna in det till den inrättning man befunnit sig på, således bensinstationen i mitt fall. När jag ringde och rådfrågade dem, sa de att jag skulle åka till polisen och lämna in telefonen till polisens hittegods. Detta gjordes, och nu har det gått ca 3½ månad sedan jag lämnade in telefonen, och fick ett brev om att jag blivit ägare till den (då jag gjorde anspråk på den om den rätta ägaren inte saknade den).

Så nu sitter jag här med en iphone 4, låst till tre, men fullt fungerande. Efter att ha laddat batteriet, så fungar den perfekt. Inget imei-lås eller ngt alls. Fanns inte heller några kontakter i telefonen, så den måste nog ha rensats av ngn. Så den rätta ägaren vet jag inte vem det är.

Då jag redan själv äger en likadan dock låst till annan operatör, funderar jag på att sälja den!

Men hur går jag tillväga och kan jag sälja den vidare? Har ju varken kvitto, kartong, eller tillbehören som följer med. Det enda jag har är ju polisens kvitto om att jag blivit ägare till den.
Vad skall man i sådana fall sätt för pris på denna telefon. Lite smårepor på fram och baksida, men som sagt perfekt fungerande.
Citera
2011-07-20, 16:13
Medlem
Niteclubs avatar
Sälj din riktiga och behåll den du hittade, eller säg att du har kvitto och ge kvittot från din riktiga.
Citera
2011-07-20, 16:18
Medlem
FEFBGs avatar
Skulle tro att du får 1500 för den, det finns många 3g använder där ute som hemskt gärna skulle vilja skaffa en iPhone 4.
Citera
2011-07-20, 16:20
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Eller var ärlig och förklara som det är och sälj den tillsammans med/visa upp äganderätten du fick från polisen? Varför skulle det vara ett problem?
Citera
2011-07-20, 16:21
Medlem
tantvrists avatar
Behåll den, alltid bra med reserver.
Citera
2011-07-20, 16:39
Bannlyst
Har du papper från polisen att den är din så är det ju inga konstigheter. Fast den rätta ägaren kan väl spärra telefonen ändå? Och då blir den ju ganska värdelös att ha så tror inte att den är värd speciellt mycket.
Citera
2011-07-20, 17:05
Bannlyst
Lånar tråden lite.

Hände samma sak mig fast inte på en mack utan i en butik, lämnade den till kasörskan men nu när jag läser tråden funderar jag om den som tappat bort sin telefon kommer komma till butiken, om denne gör det så kanske H* n vill ge hittelön, dock så fick dom inte mitt nummer, borde jag gå och fråga om nån har kommit och hämtat den?
Citera
2011-07-20, 17:18
Medlem
HARDCORE1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolaps
Har du papper från polisen att den är din så är det ju inga konstigheter. Fast den rätta ägaren kan väl spärra telefonen ändå? Och då blir den ju ganska värdelös att ha så tror inte att den är värd speciellt mycket.
Jo men polisen hade ju telefonen i 3½ månad, tror nog att ägaren har fattat att telefonen är borta.
Citera
2011-07-20, 17:29
Medlem
razizovs avatar
Jag menar, hade jag tappat min iphone hade jag garanterat spärrat den så fort jag inte hittade den! Då blir ju telefonen värdelös! Men här snackar vi om en telefon som inte hade ngra lås överhuvud taget! Har nu även ringt till tre, och de kan bekräfta att telefonen inte är anmäld stulen :-$

Dock ville de inte berätta om vem som var "rätt" ägare! När jag bad dem om de kunde meddela "rätt" ägare om att jag har telefonen så fick jag svar på att det kunde de minsann inte göra!
Citera
2011-07-20, 17:34
Medlem
razizovs avatar
Anledningen till att jag vill sälja är för att jag redan har 1 iphone 4 32 gig. Och denna 16gigare har jag inte användning för! Sen vore det najs att få in ngn tusing innan man drar på semester!
Citera
2011-07-20, 17:35
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Anledningen till att jag vill sälja är för att jag redan har 1 iphone 4 32 gig. Och denna 16gigare har jag inte användning för! Sen vore det najs att få in ngn tusing innan man drar på semester!
Sälj den då Berätta bara som det är
Citera
2011-07-20, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HARDCORE1
Jo men polisen hade ju telefonen i 3½ månad, tror nog att ägaren har fattat att telefonen är borta.

Jo det förstår jag, men värdet på den går ju ner eftersom att det kan hända att den förra ägaren låser den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in