Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Fast lösningen är ju enkel: kontakta en moderator i forumet om du anser att ett inlägg raderats av misstag. Misstag sker, och de går att rätta till. Däremot är det betydligt enklare att återställa ett enstaka inlägg än vad det är att radera 10 inlägg som är OT, särskilt om de 10 inläggen i sin tur genererar fler OT-inlägg.
Jag kanske var lite otydlig. Det är inte mitt egna inlägg (eller något inlägg jag ännu har läst), utan "ett inlägg bland alla andra inlägg.
Ett enskilt inlägg som någon annan debattör har skrivit är ofta inte något som i alla fall inte jag lägger på minnet, speciellt inte om det är en tråd där inläggen väller in kontinuerligt, men det kan likväl vara betydelsefullt att inlägget finns kvar.
Jag har ett antal inlägg i minnet där t.ex. mer info ifrån TS har varit behövligt för att besvara dennes fråga (och där man därmed varit tvungen att vika av ifrån topic för att be om just mer info).
Det är självklart en subjektiv fråga när en moderator raderar OT, vissa är hårdare med reglerna och andra kan tänka sig tillåta gränsfall, men många gånger så kan dessa gränsfall behövas för vidare diskussion inom ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag tycker nog att det andra alternativet är OT då du inte diskuterar något. Ifall man inte har sett det som diskuteras så finns t.ex google. Topic för tråden är ju händelsen, inte var händelsen finns att ladda ner.
Användarna måste bli bättre på att förstå vad flashback handlar om. Här diskuterar vi ämnen, vi är ingen sökmotor. Jag kan ibland bli otroligt trött på den lata jävla mentalitet som finns hos många användare där man bara förväntar sig att få allt levererat med länkar istället för att lägga ned 1-2 minuter på att söka upp det man frågar om.
Flashback kan fylla många fler funktioner än att endast vara ett diskussionsforum, även om det är vad det är primärt.
Själv använder jag oftast Flashbacks sökfunktion hellre än Googles, då jag oftast hittar svaren som jag letar efter på just den här hemsidan.
Jag använder även hellre Flashbacks chatt hellre än t.ex. MSN, då det öppnar upp möjligheten att både chatta med andra medlemmar nöjets skull och även att diskutera ämnen med likasinnade utan att behöva använda det lite "långsammare" forat.
Flashback är även min primära nyhetsportal. Här upptäcker jag oftast nyheter långt före tidningarna eller nyhetsrapporteringar på både radion och televisionen har gjort det. Som bonus på detta får jag även andra användares kommentarer om det hela, ofta med en mycket mer kritisk granskning än vad traditionell media brukar ha.
Dessa var bara ett fåtal exempel på alla behov som den här hemsidan kan uppfylla och som du ser så kan Flashback fylla fler funktioner (och gör det) än att bara vara ett diskussionsforum.