2019-10-30, 20:14
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Minns när Gary Sundgren var så kass i ett Stockholmsderby kring 2004 att Djurgårdsklacken (Gary spelade i Aik) började skandera "Passa Gary! Passa Gary". Det ultimata hånet.
Senare trycktes det även t-shirts med samma text som blev väldigt populära.

I övrigt så minns man ju när Zambrotta hade fri lejd på högerkanten mot någon Nilsson i svensktröja i em eller vm för 5-6 år sedan. Det var väl dock till viss del Zambrotta som var bra snarare än att Nilsson enbart var dålig, men oerhört plågsamt att se var det.
Det var 2003 har jag för mig, derby i Svenska cupen på Stockholms stadion. Har för mig att det var en av Gary Sundgrens sista matcher, kanske till och med den sista.

Gary var mycket riktigt ofattbart usel den här matchen. Hade inte ett enda rätt på hela matchen, och mycket riktigt så gick ramsan passa Gary konstant runt stadio under hela matchen. Inga andra ramsor sjöngs, och Gary blev bara sämre och sämre. Djurgårdens fantastiska publik utklassade gnagarna som svarade med att skicka en bomb in i sin egna klack och började slåss med sig själva.

Den ultimata förnedringen av Gary och tattarna från Solna.
Citera
2019-11-29, 01:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det var 2003 har jag för mig, derby i Svenska cupen på Stockholms stadion. Har för mig att det var en av Gary Sundgrens sista matcher, kanske till och med den sista.

Gary var mycket riktigt ofattbart usel den här matchen. Hade inte ett enda rätt på hela matchen, och mycket riktigt så gick ramsan passa Gary konstant runt stadio under hela matchen. Inga andra ramsor sjöngs, och Gary blev bara sämre och sämre. Djurgårdens fantastiska publik utklassade gnagarna som svarade med att skicka en bomb in i sin egna klack och började slåss med sig själva.

Den ultimata förnedringen av Gary och tattarna från Solna.

Samma veva som ”jävla svin Krister Nordin” sjöngs. Han svarade med att sänka kärring gårdare i backen hela tiden. Ni har bara ett namn GRINDIF
Citera
2022-03-17, 20:40
Medlem
Niklas Rascks insats mot AIK i vårderbyt 2002 var riktigt usel. Hans agerande vid Andreas Anderssons avgörande mål var bedrövligt.
Citera
2022-03-17, 22:31
Medlem
Emil Krafths samtliga matcher i landslaget 😄
Citera
2022-03-18, 08:52
Medlem
Pappa Elanga gjorde en katastrof match,har t.o.m förträngt vem de möte,men varje boll han skulle slå gick åt helvete,hans hörnor blev kattsand,inget gick ,visst va man van han slarva bort nån boll i matcher,men denna dag..de va illa..kan varit mot Göteborg.
Citera
2022-03-20, 21:54
Medlem
Maguire så fort han går ut på plan.
Citera
2025-05-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
David Stenman ÖIS-GAIS 09
Karius Cl-finalen
Två bra kandidater.

2 målvakter vars karriärer förstördes av 1 match. Stenman fick ju aldrig nånsin spela i Allsvenskan igen, om jag inte minns fel så pendlade han mellan klubbar i div 1 och 2 innan han la av i relativt ung ålder.
Karius lånades ju ut till Besiktas i 2 säsonger där mardrömmen bara fortsatte, och efter det har han varit reservmålvakt på lite kortare kontrakt i olika klubbar. Han skrev på för Schalke i Januari men skadade sig snabbt igen, det är fan smärtsamt att bevittna förfallet
Citera
2025-05-27, 19:00
Medlem
jontepsgs avatar
Eboue hemma mot Wigan 2008. Byts in och ger bort bollen 5-6 gånger på raken, blir halvt utskälld av Kolo Toure, utbuad av egna fansen och när han gråtandes byts ut så hurrar hemmapubliken. Det var sorgligt att se på många plan.
Citera
2025-06-08, 08:48
Medlem
Ograsts avatar
Oscar Wendt som förövrigt hade en bra karriär i Borussia Mönchengladbach blev, blev i stort diskvalificerad från allt landslagsspel efter 2-0 förlusten borta mot Ungern 2011.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ela-2000-talet
Citera
2025-06-29, 09:39
Medlem
kajnuss avatar
Belgiens målvakt i EM 2000 när han råkade halka på bollen så att Sverige automatiskt får en gratischans, och Johan Mjällby snor bollen och placerar den i öppet mål.
Citera
2025-06-30, 17:34
Medlem
Olof Mellberg när han blev utvisad mot San Marino.
Citera
2025-06-30, 19:31
Medlem
Bartman777s avatar
Det var nog jag, 7 år, i en match där jag fick bollen och sprang mot eget mål och avlossade ett skott. Jag hade glömt att vi bytt sida eller nått Som väl var så räddade våran målvakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in