• 1
  • 2
2011-07-21, 20:26
Medlem
Azzo14s avatar
Okej medans jag ändå har igång en tråd dels på fest ämne så undrar jag vad ni blander er vodka med?
Jag gillar vodka och redbull (annan energidryck går såklart bra...)
Även Vodka och sprite men dessa är de mest obvious, har ni några andra förslag på vodka grogg/drinkar?
ps fortsätt gärna med anmärkningar ang cigarrer*
Citera
2011-07-21, 21:14
Medlem
fokuserameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Dina påståenden är ganska meningslösa utan källor så att man kan bekräfta trovärdigheten i informationen. Har svårt att tro att varken cigarr eller pipa skulle vara skadligare än cigaretter.
http://www.cancer.gov/cancertopics/f...Tobacco/cigars se för dig själv.
Citera
2011-09-13, 19:57
Medlem
Azzo14s avatar
Jag har en fråga till er som är lite mer erfarna än jag är, hurpass stor skillnad är det mellan cigarrer & cigarrer, som om man köper en för t ex 300 eller en för 30 kronor?
Citera
2011-09-16, 09:00
Medlem
Så länge det handlar om sporadiskt feströka kan jag inte tänka mig att det påverkar risken för diverse sjukdomar så pass att njutningen in trumfar "lidandet". Kom ihåg att det finns en och annan som ligger på et toaket cigg om dagen som klarar sig utan cancer till 70+. En cigarr, avrundat till ett paket cigg, två gånger i månaden gör knappast någon skillnad. Givet att någon extrem fallenhet för cancer inte finns i släkten.
Citera
2011-09-16, 11:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzo14
Jag har en fråga till er som är lite mer erfarna än jag är, hurpass stor skillnad är det mellan cigarrer & cigarrer, som om man köper en för t ex 300 eller en för 30 kronor?

Skillnaden är som natt och dag, vill jag påstå. Om man enbart ska "feströka" så är det bättre att satsa på en cigarr av bra kvalitet, exempelvis är Montecristo nr 4 för c:a 100 kr ett alldeles utmärkt alternativ. I den prisklassen hittar du många riktigt fina cigarrer. Under 50 kr är nog svårt att hitta en bra handrullad cigarr. Beror förstås också på vilken storlek du pratar om men jag har nu utgått från corona.
Citera
2011-09-20, 22:12
Medlem
Azzo14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Skillnaden är som natt och dag, vill jag påstå. Om man enbart ska "feströka" så är det bättre att satsa på en cigarr av bra kvalitet, exempelvis är Montecristo nr 4 för c:a 100 kr ett alldeles utmärkt alternativ. I den prisklassen hittar du många riktigt fina cigarrer. Under 50 kr är nog svårt att hitta en bra handrullad cigarr. Beror förstås också på vilken storlek du pratar om men jag har nu utgått från corona.

Bra tipps jag tackar så mycket!
Citera
2011-09-21, 01:29
Medlem
Skulle inte tro att det skulle vara någon större fara att ta en ciggar någon gång ibland, men ifall du festar ett par dagar i veckan regelbundet så kanske du ska lunga dig lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in