2011-07-19, 19:50
Bannlyst
Tja, min shaker från Budo & Fitness stod i 3 dagar med lite blandat proteintillskott och jäste.

När jag öppnade den luktade det äggmök x20 och bara efter ca 2-3 minuter så luktade hela lägenheten(öppnade och vädrade ur självklart).

Det var rätt kul ändå för päronen fick kväljningar medan jag stod och asgarvade åt dom

Jag diskade shakern på stört men det hjälpte inte, jag fyllde en bunke med varmt vatten och diskmedel, shakern fick ligga där i över natten. Lukten var självklart inte like stark och spred sig inte som innan men om man stack ner snoken i den kunde man känna en rätt stark bajslukt.

Dag 2: Jag diskade ur den igen, lät den stå i diskstället över natten. I princip ingen skillnad dagen efter.

Dag 3: Fyllde shakern med vatten och hällde i ättika, lät stå över natten. DET HJÄLPTE!

Dag 4: Det luktade fortfarande, så jag gjorde en ny ättiksblandning, ännu en gång så blev lukten lite svagare. Dag nr 5 såg likadan ut.

Idag gick det faktiskt att använda shakern men vad jag undrar är;

Finns det något lätt man kan göra för att få bort lukt från t.ex. plastburkar?

Ha i citronvatten?

Lägga den i frysen?

Ja något sånt där knep som ni lärt er av eran mormor eller något.

Hit me.
Senast redigerad av oHZ 2011-07-19 kl. 19:56.
Citera
2011-07-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oHZ
Tja, min shaker från Budo & Fitness stod i 3 dagar med lite blandat proteintillskott och jäste.

När jag öppnade den luktade det äggmök x20 och bara efter ca 2-3 minuter så luktade hela lägenheten(öppnade och vädrade ur självklart).

Det var rätt kul ändå för päronen fick kväljningar medan jag stod och asgarvade åt dom

Jag diskade shakern på stört men det hjälpte inte, jag fyllde en bunke med varmt vatten och diskmedel, shakern fick ligga där i över natten. Lukten var självklart inte like stark och spred sig inte som innan men om man stack ner snoken i den kunde man känna en rätt stark bajslukt.

Dag 2: Jag diskade ur den igen, lät den stå i diskstället över natten. I princip ingen skillnad dagen efter.

Dag 3: Fyllde shakern med vatten och hällde i ättika, lät stå över natten. DET HJÄLPTE!

Dag 4: Det luktade fortfarande, så jag gjorde en ny ättiksblandning, ännu en gång så blev lukten lite svagare. Dag nr 5 såg likadan ut.

Idag gick det faktiskt att använda shakern men vad jag undrar är;

Finns det något lätt man kan göra för att få bort lukt från t.ex. plastburkar?

Ha i citronvatten?

Lägga den i frysen?

Ja något sånt där knep som ni lärt er av eran mormor eller något.

Hit me.

Kanske citronsyra eller något liknande kan hjälpa, annars hade jag köpt en ny om man hade glömt diska den så länge, protein sätter sig något otroligt i plasten .
Citera
2011-07-19, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axello
Kanske citronsyra eller något liknande kan hjälpa, annars hade jag köpt en ny om man hade glömt diska den så länge, protein sätter sig något otroligt i plasten .

Som fan, alla har väl råkat lämna en matlåda liggandes någon gång men inget har luktat som det här, fyfan alltså.
Citera
2011-07-19, 20:00
Medlem
Har aldrig lyckas få bort den lukten, nog bara att kasta. Eller bajsa i den och stänga in det i 3 dagar så din egna bajslukt erövrar proteinshakens lukt.

Tror iofs inte lukten är farlig, men lite ofräscht.
Citera
2011-07-19, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vodkaman
Har aldrig lyckas få bort den lukten, nog bara att kasta. Eller bajsa i den och stänga in det i 3 dagar så din egna bajslukt erövrar proteinshakens lukt.

Tror iofs inte lukten är farlig, men lite ofräscht.

Fight fire with fire!

Nej jag kan nog t.o.m härda ut men det skulle va trevligt om det gick.
Citera
2011-07-19, 20:06
Medlem
Testa med kaffe? Det brukar få bort sådan lukt!
Citera
2011-07-19, 20:24
Medlem
Sebzors avatar
Man måste byta ut sina shakers med ett par månaders mellanrum. Förr eller senare så börjar dem lukta som fan. Sen beror det ju på hur ofta du använder dina. Jag brukar ha 3-4 st åt gången. Tvättar i maskin när jag ändå ska diska, annars så diskar jag förhand. Dricker minst tre shakers per dag. Brukar få köpa nya var 4-5 månad
Citera
2011-07-19, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Testa med kaffe? Det brukar få bort sådan lukt!
Ja kaffe luktar ju väldigt starkt, blir väl snarare så att man byter ut lukten mot kaffe men det är väl trevligare antar jag.
Citera
2011-07-19, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Man måste byta ut sina shakers med ett par månaders mellanrum. Förr eller senare så börjar dem lukta som fan. Sen beror det ju på hur ofta du använder dina. Jag brukar ha 3-4 st åt gången. Tvättar i maskin när jag ändå ska diska, annars så diskar jag förhand. Dricker minst tre shakers per dag. Brukar få köpa nya var 4-5 månad

Jag har 1 som jag använder 2-3 gånger om dagen beroende på om det är helg eller mitt i veckan. Nu stod den i 3 dagar för att jag inte var hemma.
Senast redigerad av MinStarkaSida 2011-07-19 kl. 20:29.
Citera
2011-07-19, 20:29
Medlem
Hahaha been there done that. Det här kanske inte är så kul att höra men du MÅSTE glömma den här shakern nu. Den är slut, död, borta, finito, glöm den bara. Gå vidare med ditt liv, skaffa en ny, annars kommer det bara sluta i tårar.
Citera
2011-07-19, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DustyZiggy
Hahaha been there done that. Det här kanske inte är så kul att höra men du MÅSTE glömma den här shakern nu. Den är slut, död, borta, finito, glöm den bara. Gå vidare med ditt liv, skaffa en ny, annars kommer det bara sluta i tårar.
Citera
2011-07-19, 22:18
Bannlyst
Sorry för att jag snodde din tråd lite TS men du och jag har exakt samma problem......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in