2011-07-19, 11:58
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Tja, hittar inte mina bilder/filmer (80gb) som jag trodde skulle sparas i windows.old? men ändå är windows.old mappen 100gb stort? har bara 250gb minne på datorn så hur fasen kan windows.old vara 100gb stort när mina bilder/filmer inte längre finns?
Citera
2011-07-19, 12:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En motsvarighet till tråd finns här -> https://www.flashback.org/t1602515
Citera
2011-07-19, 12:05
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Tackar, innan jag raderar skiten finns det nån möjlighet för mig att få tag på mina bilder/filmer? det är ändå 80gb vi snackar om (ca 100 filmer) 90% är nedladdad från swetv, och man får bara begränsade nedladdningar där så vore nice att slippa ladda ner dom igen
Citera
2011-07-19, 12:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med Recuva, se Google.
Citera
2011-07-19, 12:19
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Tack, men funkade inte men fattar inte varför det står att windows.old är 100gb när det i själva verket bara är 10? liksom har ju inte kvar mina filer som är på 90gb isf borde ju filmerna gömma sig nånstans, hade sparat filmer i en mapp och den går inte att hitta. Bilderna struntar jag i men jag behöver fan filmerna asså, kommer ta en månad att ladda ner allt igen!
Citera
2011-07-19, 12:21
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Hatar windows just nu, står på deras hemsida att allt skulle sparas i windows.old och sen finns ingenting kvar
Citera
2011-07-19, 13:28
Medlem
Leta efter osynliga mappar. De flesta recovery program bruka hitta sånt. Du kan även gå in i meny i explorer för att ändra så att sånt syns. Hur man gör varierar mellan olika Windows versioner och program.

Du måste lugna ned dig och förklara bättre och EXAKT om du vill ha hjälp. Att svara "funkar inte" säger lika lite som om vi skulle skriva "Det funkar för oss". Skriv om och EAKT

Du skriver om att Windows.old är både 100GB och 10 GB utan att säga hur du kommit fram till de 2 olika reslutaten. 100Gb är MINDRE än 250 GB så det är knappast upphetsande om du inte glömde skriva halva inlägget vad om vad du har på hårddisken. Det är en del som tar plats efter ett tag även om det inte syns tex systemåterställningen, virtuellt minne (page filen).
Senast redigerad av panpo98 2011-07-19 kl. 13:42.
Citera
2011-07-19, 13:38
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Förlåt fick lite panik, det som finns på datorn är en ren windows vista installation och windows.old som tar en jävla plats. Försöker ta bort windows.old nu men vissa filer går inte ta bort
Citera
2011-07-20, 03:24
Medlem
gandihellfishs avatar
Var du och letade efter dina filmer/bilder i
c:\windows.old\users\där_du_lagt_allt t.ex. Mina dokument? Har du ens testat att söka i windows.old mappen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in