Citat:
Ursprungligen postat av pringles89
Satt och spelade med ngra vnner ikvll nr min dator pltsligt stngdes av, frsker starta den igen, den startar men bootar inte.
Den blir helt svart s jag startar den igen, d fr jag upp startup repair. Den lyckas inte lsa problemet, hade windows 7 installerat om det spelar ngon roll. Installerade drefter mitt vista som jag hade terstllningsskivor till d det var installerat p min dator nr jag kpte den.
Fr d samma problem och detta meddelande efter startup repair
Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6001.18000.6.0.6001.18000
Problem Signature 03: 6
Problem Signature 04: 1245203
Problem Signature 05: BadPatch
Problem Signature 06: BadPatch
Problem Signature 07: 0
Problem Signature 08: 1
Problem Signature 09: SystemRestore
Problem Signature 10: 0
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Local ID: 1033
S, r detta ett mjuk eller hrdvarufel och vad r felet?
Mjukvara: Varfr Windows Vistas terstllningsskiva inte ville hjlpa till var fr att den inte hittade Windows Vista p datorn. Om det gr - starta datorn och tryck p F8 knappen nda tills du fr upp en startup-meny. p denna meny vljer du Felskert lge. Om detta inte hjlper kanske du har ftt ngot bootvirus i datorn. D mste du formatera om din hrddisk och installera Windows p nytt. VARNING: All information p din hrddisk kommer d att g frlorad. Boota frn en skiva (till exempel Windows 7), se till att BIOS bootar frn din skivenhet.
Hrdvara: Hrddisken kan ha krashat. All din information kan ha gtt frlorat. Du fixar det genom att byta hrddisk och om installera Windows.
Frga om du har en frga!
Lycka till!