Citat:
Ursprungligen postat av pringles89
Satt och spelade med några vänner ikväll när min dator plötsligt stängdes av, försöker starta den igen, den startar men bootar inte.
Den blir helt svart så jag startar den igen, då får jag upp startup repair. Den lyckas inte lösa problemet, hade windows 7 installerat om det spelar någon roll. Installerade därefter mitt vista som jag hade återställningsskivor till då det var installerat på min dator när jag köpte den.
Får då samma problem och detta meddelande efter startup repair
Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6001.18000.6.0.6001.18000
Problem Signature 03: 6
Problem Signature 04: 1245203
Problem Signature 05: BadPatch
Problem Signature 06: BadPatch
Problem Signature 07: 0
Problem Signature 08: 1
Problem Signature 09: SystemRestore
Problem Signature 10: 0
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Local ID: 1033
Så, är detta ett mjuk eller hårdvarufel och vad är felet?
Mjukvara: Varför Windows Vistas återställningsskiva inte ville hjälpa till var för att den inte hittade Windows Vista på datorn. Om det går - starta datorn och tryck på F8 knappen ända tills du får upp en startup-meny. på denna meny väljer du Felsäkert läge. Om detta inte hjälper kanske du har fått något bootvirus i datorn. Då måste du formatera om din hårddisk och installera Windows på nytt. VARNING: All information på din hårddisk kommer då att gå förlorad. Boota från en skiva (till exempel Windows 7), se till att BIOS bootar från din skivenhet.
Hårdvara: Hårddisken kan ha krashat. All din information kan ha gått förlorat. Du fixar det genom att byta hårddisk och om installera Windows.
Fråga om du har en fråga!
Lycka till!