2011-07-18, 18:10
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13342588.ab
http://www.sn.se/nyheter/sormland/1.1124432
Polisen utreder ett misstänkt mord i Katrineholm.

Detta sedan en man i lördags hittats död i en lägenhet.

Den döda mannen, som ska vara i medelåldern, hittades efter att tidningsbudet känt att det luktade illa från lägeheten, och larmat polisen

Vet någon något mer?
Senast redigerad av WhoAreYooooou 2011-07-18 kl. 18:14.
Citera
2011-07-18, 18:20
Medlem
Asgarvads avatar
Var i Katrineholm är det? Gatuadress?
Citera
2011-07-18, 18:29
Medlem
analkraekas avatar
Undra vad det är för område, där ingen annan en postgubben känner att det luktar suspekt från lägenheten..

Vore nice med en adress så man skulle kunna snoka lite.
Citera
2011-07-18, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av analkraeka
Undra vad det är för område, där ingen annan en postgubben känner att det luktar suspekt från lägenheten..

Vore nice med en adress så man skulle kunna snoka lite.
TIDNINGSBUDET VAR DET Sen så springer väl inte folk och gläntar på sina grannars brevinkast... gör du det?
Citera
2011-07-18, 18:58
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
TIDNINGSBUDET VAR DET Sen så springer väl inte folk och gläntar på sina grannars brevinkast... gör du det?
Om man är ett tidningsbud så brukar man vanligtvis öppna brevinkastet... Eller.. Då är det ju inte omöjligt att en rutten doft träffar tidningsbudet... Vad är det för folk i Katrineholm? Mycket somalier va?
Citera
2011-07-18, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Om man är ett tidningsbud så brukar man vanligtvis öppna brevinkastet... Eller.. Då är det ju inte omöjligt att en rutten doft träffar tidningsbudet... Vad är det för folk i Katrineholm? Mycket somalier va?
Daaaa, det fattar väl jag också... men analkraeka undrade vad det vart för "område, där ingen annan en postgubben känner att det luktar suspekt."
Senast redigerad av Bravo83 2011-07-18 kl. 20:47.
Citera
2011-07-18, 21:20
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Daaaa, det fattar väl jag också... men analkraeka undrade vad det vart för "område, där ingen annan en postgubben känner att det luktar suspekt."

Hur tänker du man ska känna lukten om dörrar och fönster är stängda?
Citera
2011-07-18, 22:06
Medlem
analkraekas avatar
Det var tydligen inte ens lukten som var grejen, tydligen hade tidningsbudet sett att någon försökt bryta upp dörren och tack vare det ringt snuten.

Och lukt brukar det vara grannar som är snabba på att märka, går väl genom ventiler och dylikt.

Jag har fått fram ett förnamn med, men inget efternamn eller gata.
Kan säga att killen var helt svensk. Troligen inte ens ett mord.
Citera
2011-07-18, 22:29
Medlem
Ge oss ett förnamn
Citera
2011-07-18, 23:39
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Det var tydligen inte ens lukten som var grejen, tydligen hade tidningsbudet sett att någon försökt bryta upp dörren och tack vare det ringt snuten.

Och lukt brukar det vara grannar som är snabba på att märka, går väl genom ventiler och dylikt.

Att det är märken efter att någon försökt bryta upp dörren rimmar illa med det sista du skriver, att det troligen inte ens är ett mord.
Citera
2011-07-19, 00:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.1124348

Citat:
Det finns oklarheter kring dödsfallet vilket gör att vi i nuläget rubricerar det som mord, säger Bengt Jansson, chef för Sörmlandspolisens enhet för grova brott.

Manskroppen har skickats för en rättsmedicinsk obduktion vid rättsläkarstationen i Solna.

- Vi avvaktar resultatet av obduktionen eftersom det inte går att utesluta ett brott. Mannen kan mycket väl ha dött en naturlig död, men det är svårt att bedöma, säger Bengt Jansson som i övrigt är förtegen kring detaljer i utredningen.
Citera
2011-07-19, 10:05
Medlem
analkraekas avatar
Lutar mot en överdos.
Tomas är förnamnet,
men som sagt inget efternamn.

Och jag trollar inte, varför skulle jag ens bry mig
om ett mord i Katrineholm om jag inte visste något?
Då skulle jag väl ljuga ihop någonting om nåt vettigare..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in