• 1
  • 2
2017-03-23, 22:42
Medlem
Gnomegirls avatar
Min favorit var när han spelade den vitläppade kracknegern "Tyrone".
Skrattade så jag fick ont i magen, allrahelst den sketchen när han och hans cracktjej var med i någon variant av "Fear Factor", LOL!!

MVH/Gnomegirl.
Citera
2017-12-31, 00:31
Medlem
Elementarts avatar
Hans nya standup släpps på Netflix idag, men än så länge går det inte att se den.
Citera
2018-01-03, 14:00
Medlem
MarkDamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hans nya standup släpps på Netflix idag, men än så länge går det inte att se den.

Såg den igår. Första delen från Washington är helt briljant och jag skrattade under stora delar av föreställningen. Där visar han återigen varför han är en av de största. Den andra delen från LA var rätt kort och inte speciellt bra, han. Det liknade mest ett samtal.
Citera
2018-01-06, 09:47
Medlem
chuggs avatar
Såg båda delarna av hans nya standup häromdagen.

Måste säga att jag blev lite besviken eftersom att han levererade så jävla rejält förr i tiden och dem här två showerna var lite risiga, stundals briljanta och vid något/några tillfällen drog jag rejält på smilbanden.

T.ex historien om när han åkte fast i Hollywood när han och hans polare körde bilen stenade och polisen säger "blow for me"

Men utöver det så var det inget speciellt. Mycket böghat och snack om svarta människors förtryck typ, lite tråkigt rekommenderar ej.
Citera
2018-01-10, 05:46
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkDamon
Såg den igår. Första delen från Washington är helt briljant och jag skrattade under stora delar av föreställningen. Där visar han återigen varför han är en av de största. Den andra delen från LA var rätt kort och inte speciellt bra, han. Det liknade mest ett samtal.

Tycker ungefär som dig. Equanimity var mycket, mycket bra medan The Bird Revelation var rätt tradig, inte minst för att vara Chappelle.
Citera
2018-01-15, 01:04
Medlem
Skullknights avatar
Equanimity var bäst av hans två nya. Skrattade högt många gånger.
Citera
2019-09-02, 02:34
Medlem
Elementarts avatar
Ny standup ute på Netflix; Sticks & Stones.
Citera
2020-05-27, 06:40
Medlem
Hirvis avatar
I mitt tycke är han tveklöst världens främsta komiker genom tiderna. Kvalitén på hans standup är fortfarande helt unik och ingen sketchshow kommer i närheten av chappelle show.

Dessutom är han så jävla viktig i tider som dessa när cancelculture har blivit en grej i sociala medier. Att ha någon som tar fajten och tänjer gränser och inte gör det genom att skrika obsceniteter utan genom smart humor.
Citera
2025-02-12, 12:00
Medlem
Flundran90s avatar
Vad är grejen med Dave Chapelle? På nått sätt lyckas missa honom. Kollar runt på yt och ser att väldigt många videor är ras-relaterade, vilket inte känns så tilltalande. Känns lite utnött. Var ska man börja med honom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in