Jag gillar filmer som visar en hel persons liv, eller stora delar av det. Typ Forrest Gump, "Nyckeln till frihet" osv. Inte jättehögt tempo men med en bra budskap och så man verkligen kan leva sig in =)
Så vet ni någon bra sådan så skulle det vara jätteschysst om ni tipsar!
Mvh
Senast redigerad av Pickan 2011-07-17 kl. 23:58.
Det finns ganska många filmer som handlar om kända personers liv, där man följer deras liv från barndom till död ibland. Tex "walk the line" som handlar om johnny cash's liv, och så har jag för mig att det finns en film som heter "a king's tears" som handlar om elvis liv.
Benjamin Buttons otroliga liv kunde kanske vara något? Huvudpersonen föds som gammal gubbe, och blir yngre och yngre ju längre han lever. Det var längesedan jag såg den, så jag kan inte göra något övergripande uttalande om den, men jag vill dra till minnes att den var bra!
Synecdoche, New York är en annan rekommendation, en väldigt gripande och vacker film som faktiskt hör till en av mina favoriter. Philip Seymour Hoffman är fantastisk i den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!