2011-07-17, 16:06
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidbasjakob
Jag är dock aldrig aggressiv när jag vaknar, hur går du till väga för att vakna?

Jag brukar ställa massa larm, och har tvn på en timer, så den startar samtidigt. Fönstren får alldrig täckas för. Och när jag vaknar själver jag direkt en rep amp stack eller 2 koffeintabletter. Somnar ju självklart om som alltid, men vaknar en stund senare pga "red stack" eller koffeinet.

Edit: Jag brukar även säga saker till folk som försöker vecka mig, typ "jag kommer snart", "jag är påväg", "Jag är vaken, kan bara inte öppna ögonen för dom är ljuskänsliga", "Jag måste dra mig en stund, för annars vaknar jag på fel sätt", och liknande. Sen när jag vaknat på riktigt så minns jag inte att jag pratat med någon.
Senast redigerad av Bongmon 2011-07-17 kl. 16:22.
Citera
2011-07-17, 16:07
Medlem
Har du lite extra slantar liggandes kan du ju alltid köpa en sån här.
http://www.roligaprylar.se/Clocky.html

Den är väldigt ful dock.
Citera
2011-07-17, 16:09
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
När jag blundar så kan jag se en ganska klar skillnad på ljus och mörker. Var kan jag få tag på en sådan väckarklocka?
När jag var liten gick jag i sömnen väldigt mycket, men nu är det bara när jag stänger av klockor som jag gör det (tror jag). Dessutom så säger jag till folk på morgonen att "jag är vaken" och att "jag kommer snart" och sådant, självklart utan minne av detta senare.

Du kan ju prova den här:

http://www.philips.se/c/ljusterapi/38738/cat/#/cp_tab2

Hmm, ja då tror jag inte att du går i sömnen utan faktiskt är vaken men extremt nyvaken och inte riktigt medveten om vad som händer. Den fasen brukar ju inte vara så lång på oss andra normala... Men du kanske har en längre sådan fas. Jag är dock inte så insatt i det ämnet men prova googla och se om du kan hitta ngt...
Citera
2011-07-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Jag brukar ställa massa larm, och har tvn på en timer, så den startar samtidigt. Fönstren får alldrig täckas för. Och när jag vaknar själver jag direkt en rep amp stack eller 2 koffeintabletter. Somnar ju självklart om som alltid, men vaknar en stund senare pga "red stack" eller koffeinet.
Ska tänka på det, tack för tipsen

Citat:
Ursprungligen postat av Mitt-i-Muffen
Har du lite extra slantar liggandes kan du ju alltid köpa en sån här.
http://www.roligaprylar.se/Clocky.html

Den är väldigt ful dock.
Hahaha, sån måste ju funka, tack för tipset!!

Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Du kan ju prova den här:

http://www.philips.se/c/ljusterapi/38738/cat/#/cp_tab2

Hmm, ja då tror jag inte att du går i sömnen utan faktiskt är vaken men extremt nyvaken och inte riktigt medveten om vad som händer. Den fasen brukar ju inte vara så lång på oss andra normala... Men du kanske har en längre sådan fas. Jag är dock inte så insatt i det ämnet men prova googla och se om du kan hitta ngt...

Det ska jag göra, tack så mycket för tipsen!!
Citera
2011-07-17, 16:26
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ska tänka på det, tack för tipsen

Hahaha, sån måste ju funka, tack för tipset!!

Det ska jag göra, tack så mycket för tipsen!!

Jag har haft 2 såna veckarklockor som orsakar att man inte kan somna om, den ena skickade iväg en snurra som man måste leta upp och sätta tillbaka innan man kan somna om, den funkade ett tag.
Den andra var en som åkte på hjul och pep, och man var tvungen att "hitta" den för att stänga av. Ingen av dom funkade särskilt bra, eftersom jag efter bara några dagar lyckades lära mig att lösa detta i "sömntillstånd".
Citera
2011-07-17, 16:37
Medlem
Citat:
Jag har haft 2 såna veckarklockor som orsakar att man inte kan somna om, den ena skickade iväg en snurra som man måste leta upp och sätta tillbaka innan man kan somna om, den funkade ett tag.
Den andra var en som åkte på hjul och pep, och man var tvungen att "hitta" den för att stänga av. Ingen av dom funkade särskilt bra, eftersom jag efter bara några dagar lyckades lära mig att lösa detta i "sömntillstånd".
Jasså! men en som sätter på jätte mycket ljus då?
Citera
2011-07-17, 16:42
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Jasså! men en som sätter på jätte mycket ljus då?

En sån har jag inte testat, men jag funderar på att köpa en nu när jag följt tråden faktist. Men mer ljus än solen som skiner genom fönstret tror jag inte den ger.

Jag skulle vilja ha en veckar klocka som "hoppar" omkring och smäller i massa saker, utan att gå sönder. Typ hoppar nån meter upp och landar hårt och smäller. Då kanske jag skulle vakna (eftersom smällar väcker mig). Men risken är väl att man får den i huvet eller att den "hoppar" in i tv-skärmen (eller liknande).
Citera
2011-07-17, 17:13
Medlem
Citat:
En sån har jag inte testat, men jag funderar på att köpa en nu när jag följt tråden faktist. Men mer ljus än solen som skiner genom fönstret tror jag inte den ger.

Jag skulle vilja ha en veckar klocka som "hoppar" omkring och smäller i massa saker, utan att gå sönder. Typ hoppar nån meter upp och landar hårt och smäller. Då kanske jag skulle vakna (eftersom smällar väcker mig). Men risken är väl att man får den i huvet eller att den "hoppar" in i tv-skärmen (eller liknande).
Jo det vore ganska nice faktiskt, men den allra bästa vore om det var en sån där propellergrej som flög iväg och började lysa massot och låta, medans den andra "bas-delen" åker iväg på hjul och lyser och låter kanske ska försöka uppfinna en sådan
Citera
2011-07-17, 17:16
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Jo det vore ganska nice faktiskt, men den allra bästa vore om det var en sån där propellergrej som flög iväg och började lysa massot och låta, medans den andra "bas-delen" åker iväg på hjul och lyser och låter kanske ska försöka uppfinna en sådan

Uppfinner du en sådan ska jag köpa en, alla "jobbiga" funktioner i ett vore ett bra koncept.
Citera
2011-08-11, 01:13
Medlem
Har samma problem. Vaknar inte av någonting, har aldrig gardinen nere. Ett tag kopplade jag in mobilen till mina datorhögtalare och det funkade i 2 dar eftersom det vart så jävla högt ljud. Men nu vaknar jag inte av någonting. HJÄLP
Citera
2011-08-11, 12:16
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaSpliff
Har samma problem. Vaknar inte av någonting, har aldrig gardinen nere. Ett tag kopplade jag in mobilen till mina datorhögtalare och det funkade i 2 dar eftersom det vart så jävla högt ljud. Men nu vaknar jag inte av någonting. HJÄLP

Kan du inte fråga grannen, om han kan komma över varje morgon och slå en stekpanna i huvet på dig
Citera
2011-08-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prodigy123
Kan du inte fråga grannen, om han kan komma över varje morgon och slå en stekpanna i huvet på dig

Det hade jag gjort om hon inte var för gammal för att orka gå de 50 meterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in