2011-07-17, 13:02
Medlem
Ett pinsamt problem som jag hoppas är vanligare än jag tror.

Efter jag varit på toa och skitit så torkar jag mig ordentligt. Vi har en bidé hemma, så jag sköljer oftast bort det värsta där innan jag torkar bort det lilla som möjligt finns kvar med papper. Ger mig inte förns än det inte finns något minsta spår av skit på papperet efter jag torkat.

Efter några timmar upplever jag dock ofta att det kliar i röven, och går då på toa igen och torkar med en våt servet...och visst fan finns det skit rester där! Klådan brukar försvinna efter jag torkat rent en andra gång. Ibland så torkar jag så mycket att jag får små sår (tror jag) där bak och det svider och kommer små ljusröda blodfläckar på papperet.

Är det någon som vet vad detta kan bero på? Hur kan det bli skitigt igen efter jag torkat så rent innan?

Har ju sett reklamen på tv där dom snackar om anal klåda och hur vanligt det nu egentligen ska vara. Är detta det dom menar?

Är en kille på 26 år om detta nu skulle göra någon skillnad.

Tack på förhand!!!
Citera
2011-07-17, 13:09
Medlem
Fixa din kost, rör på dig oftare. Får sådär under långa passiva(geek/stoner) perioder, där längsta sträckan jag rör mig är mellan datorn ,soffan, köket och toan, och bara äter skräpmat.

Har däremot aldrig provat detta "bide" du pratar om, är det en såndär kinesisk grejj som sprutar vatten i röven på en? Tror dock att vatten är väldigt mycket skonsammare mot röven än papper, när det är som värst brukar jag rengöra ordentligt genom duscha och sen ta ett långt varmt bad. För att sen avsluta med papper. Sen går jag och lägger mig och innerligt hoppas att "skiten" försvinner nästa dag

Jag är ingen läkare utan bara lärt mig av personliga erfarenheter, men skulle ändå kalla det protips. GLHF, shit well.
Citera
2011-07-17, 13:10
Medlem
sommarlovs avatar
Tarmrensning med lavemang skulle säkert ge dig en känsla av renlighet!
Vart köper man utrustningen, apoteket?
Citera
2011-07-17, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tarmrensning med lavemang skulle säkert ge dig en känsla av renlighet!
Vart köper man utrustningen, apoteket?

Jepp... Annars gör du din egen douchbag...
Citera
2011-07-17, 13:21
Medlem
VonUllas avatar
Tycker du ska skippa Bidén helt och hållet. Kan tänkas att du inte riktigt torkar torrt direkt efter strålen från bidén vilket möjligen resulterar i ett vått och fuktigt anus=Klåda.
Torka bara rent efter besöken och köp en salva från Apoteket.
Citera
2011-07-17, 13:29
Medlem
Kalicis avatar
Skippa bidén och våtservetterna. Du har förmodligen dragit på dig hudsprickor som irriterar. Överdriven hygien är inte heller bra och skadar slemhinnor och stör den naturliga balansen i huden. Det räcker med att torka sig med papper och duscha några gånger per vecka för att hålla sig ren.
Citera
2011-07-17, 13:54
Bannlyst
Ett användbart tipps torka först som vanligt med papper, sedan ta papper med någon form av salva på och sluttorka med papper som innehåller salva (går nästan med vilken salva som helst handkräm funkar bra)
Att använda vatten torkar enbart ut slemhinnor och orsakar klåda.
Kan tillägga att jag själv använder den metoden och har aldrig problem
Citera
2011-07-18, 01:31
Medlem
Mavvelitos avatar
Om du skulle få hundbajs på handen och torkar "rent" med toapapper och en skvätt bidé, tror du att det luktar bajs fortfarande?

Jag föreslår du tvättar rumpan med anpassad tvål efter istället, precis som du skulle gjort med din hand. Och rumpan fungerar precis så som du beskriver, om man inte har en mage gjord av stål med en avföring i riktigt bra favör, så blir det kladdigt igen efter ca 20 min. Så torka normalt först och tvätta sedan 20 min efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in