Citat:
Ursprungligen postat av
Eklektiskwiccan
Varför bodde hon på barnhem?
Orkade föräldrarna inte med henne, och lämnade bort henne frivilligt, eller hade föräldrarna dött?
Som jag förstått det kom hon som 13 åring till en fosterfamilj EFTER att ha bott 5 år på ett barnhem.
13-5=8.
Hon hamnade på barnhem som 8 åring?
Vad jag vet är det ovanligt hög ålder för att hamna på barnhem. Barn som hamnar där kommer väl dit före 1-2 års åldern(?), men jag kan ha fel.
Har hon rört sig på M-gatan & haft gott om kontanter är chansen stor att hon har sålt sex.
Kanske en köpare inte ville betala för sig & hade ihjäl henne(?)
En sak jag har svårt att förstå är att det påstås att HON trivdes i fosterhemmet. Om så, varför rymde hon därifrån så många gånger?
Mest troligt är att hon hade någon funktionsnedsättning (men det är BARA spekulation från min sida) och var lite "lätt efter" och inte förstod att hon blev lurad.
Någon lurade med henne till platsen, och våldtog och dödade henne där.
Nu vet jag inte hur pass "lättlurad" hon kan ha varit, men små barn kan följa med en ful-gubbe från en parkering i köpcentret bara gubben påstår sig ha gulliga kaninungar hemma som ungen kan få klappa. Nu var hon lite äldre än att jämföras med småungar, men rent mentalt....(?)...var hon så pass godtrogen kan vem som helst lurat med sig henne?
Jag är ganska så säker på att BO, som du skriver, hade en lättare s k funktionsnedsättning. Detta har tagits upp i bl a tidningsartiklar.
Det är vidare värt att nämna att, mig veterligen, kunde någon dödsorsak gällande Elisabeth J aldrig slås fast? BO kan ha fryst ihjäl. 20 till 50% av de som dör av köld, klär av sig kläderna innan de avlider. Det är heller inte ovanligt att de begår andra irrationella handlingar såsom att krypa ihop under ett träd, eller springa rakt ut i ödemarken.
Tyvärr så kommer vi, med största sannolikhet, aldrig få veta vad som hände med Elisabeth. Detsamma gäller Annica Nordberg;
(FB) Det ouppklarade mordet på Annica Nordberg i Stockholm, 1982