2011-07-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bristle
Kan det verkligen stämma?! Jag jobbar inom branschen och enligt lag så måste man öppna flaskan när man ger den till en gäst. (Just för att undvika att den åker ner i en väska eller liknande)

Antagligen lämnar dom väl den orörd isåfall, utan att dricka någonting ur den.
Citera
2011-07-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerder
Jag Traskade en cheeseburgare på Mc Donalds igår. Köpte två, käkade upp den ena och lät den andra ligga kvar på brickan när jag drog. Öppnade papperet lite och slickade på locket så att de inte skulle kunna sälja den igen! Känner mej sååå jäkla ball faktiskt!!!

Du vaskade, inte traskade.
Citera
2011-07-16, 12:50
Medlem
Bristles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakingSleeping
Antagligen lämnar dom väl den orörd isåfall, utan att dricka någonting ur den.

Jobbigt om det kommer en girig polare å tafsar på flaskan då! När den lille lille braten sitter å väntar att få gå hem utan att någon har rört flaskan!
Citera
2011-07-16, 12:52
Medlem
Overminds avatar
Herregud.... Vilka påhitt... Idioti... Sen "planka" och lägga ut bilder på facebook... Har mänskligheten inget bättre för sig?
Citera
2011-07-16, 12:56
Medlem
bambamdeads avatar
Fy fan jag spyr på dessa jävla rikemansfjantar! Vem fan tror dom att dom är. Ett slag och dom gråter hela vägen hem till mamma...

Och för att inte tala om barbiebrudarna som följer efter dom som thaihoror i pattaya..

Borde fixa en ny "traska" champagne trend. "Banka" champagne = Ta flaskan som dom lämnar och slå in skallen på dom med.
Citera
2011-07-16, 12:58
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtarnekoll
Du vaskade, inte traskade.

Aftonbladet känns måttligt trendkänsliga, traska höll vi på med förra sommaren. Men det är väl inte så konstigt, äcklig vänsterblaska som det faktiskt är.
Citera
2011-07-16, 12:58
Medlem
truperts avatar
Jag själv upplever det som ett väldigt intressant fenomen, anledningarna är flera bl.a. att ...
Senast redigerad av trupert 2011-07-16 kl. 13:05.
Citera
2011-07-16, 13:01
Medlem
Eight08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambamdead
Fy fan jag spyr på dessa jävla rikemansfjantar! Vem fan tror dom att dom är. Ett slag och dom gråter hela vägen hem till mamma...

Och för att inte tala om barbiebrudarna som följer efter dom som thaihoror i pattaya..

Borde fixa en ny "traska" champagne trend. "Banka" champagne = Ta flaskan som dom lämnar och slå in skallen på dom med.

Lika töntiga som stekarna är som göra det, lika töntig är förortsnissarna (dvs såna som du) som vill spöa dom för att dom är som dom är.
Citera
2011-07-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Aska - bränna upp en flaska
Snaska - dricka upp båda två
Daska - köpa en vinare och slå till den så den åker i golvet
Alaska - hälla champagnen i ett vattendrag som flyter norrut
Maska - virka ett omslag till flaskan
Citera
2011-07-16, 13:02
Medlem
Svizzeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag är ganska säker på att ingen annan än Systembolaget får sälja oöppnade flaskor i Sverige, så det går knappast att sälja den igen.

jo, det finns en till: taxfreebutikerna på de internationella flygplatserna.
Citera
2011-07-16, 13:02
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe j
Traska Champagne innebär att man köper en flaska och lämnar stället utan att öppna eller ta med sig flaskan.

Lika patetiskt som att vaska med andra ord.

My god. De blir mer och mer kreativt för varje år
Citera
2011-07-16, 13:03
Medlem
Det här låter ju bra mycket bättre än vaskning. Om det slår stort med traskning så kommer det ju stå ordörda champagneflaskor lite här och var på krogarna för oss fattiglappar som inte själva vill betala dyra pengar för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in