Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-15, 14:03
Medlem
Jag formaterade om datan för den var seg och hängde sig hela tiden, den när jag hade gjort det var den lika långsam fast jag hade formaterat den så jag undrar om jag ska formatera den igen?
Citera
2011-07-15, 14:18
Medlem
Hur fick du tillbaka datan efter att du tog bort den? Hade du gjort en backup?
Citera
2011-07-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ety99
Jag formaterade om datan för den var seg och hängde sig hela tiden, den när jag hade gjort det var den lika långsam fast jag hade formaterat den så jag undrar om jag ska formatera den igen?

Om du menar med att formaterat om datan med att formaterat hårddisken och installerat om windows och den är lika seg som tidigare, är det nog något annat fel som är hårdvarurelaterat.
Citera
2011-07-15, 14:21
Medlem
Citat:

tog du bort partionen och skapade en ny partion på hårddisken när du formaterade ?

installerat drivrutiner till moderkortet ?

vilket os ?

mvh
t
Citera
2011-07-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
tog du bort partionen och skapade en ny partion på hårddisken när du formaterade ?

installerat drivrutiner till moderkortet ?

vilket os ?

mvh
t

Det jag gjorde var att jag hade sånna återställningsskivor till datan, man skulel göra sånna när jag köpte den, men när jag köpte min compac så var det vista på den och 1 vecka senare kom 7:an ut så jag instalerade 7:an på min data.

Hur menar du till moderkortet?
Citera
2011-07-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panless
Om du menar med att formaterat om datan med att formaterat hårddisken och installerat om windows och den är lika seg som tidigare, är det nog något annat fel som är hårdvarurelaterat.

hur då hårdvarurelaterat?
Citera
2011-07-15, 19:18
Medlem
Hardwells avatar
Citat:

Hej TS!
Jag undrar för och främst vad har du för spec på datorn samt kolla detta:

- Hur sen tempen ut? Tryckluft är det som gäller då eventuellt bättre kylning.
- Något som är slitet? Har du en gammal Pentium 4 som jag hade förr kan det vara dags att byta upp sig.
- Har du tagit bort alla partitioner och gjort allt till C:\
- Har du använt KillDisk någon gång efter alla år med hårdisken? Kör 1 pass.
- Använder du Win7?
- Är allt segt när du formaterat allt och precis startat Windows eller är det efter någon dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in