2011-07-15, 12:32
Medlem
Limitless.s avatar
När ni inte hör vad en person säger använder ni er då utav ''Hursa?'' eller ''Vasa?'' ?
Är mellan 20-24 år och är uppväxt med att det enda rätta är ''Hursa?'' alternativt ''Vasa?''.

Vad säger ni när ni inte uppfattar något en person säger?
Citera
2011-07-15, 12:39
Medlem
Lighthouses avatar
"Ursäkta?" eller möjligtvis "Vad sa du?" med möjlighet att lägga till svordom om situationen kräver.
Citera
2011-07-15, 12:45
Medlem
flightsuitups avatar
Va?
Citera
2011-07-15, 14:22
Medlem
Jag använder båda uttrycken, men inte så mycket i betydelsen "Vad sa du?" utan mer "VA? Vad fan är det frågan om?".

EDIT:
Använder även "Vafalls" i denna betydelse.
Senast redigerad av patwotrik 2011-07-15 kl. 14:27.
Citera
2011-07-15, 15:20
Medlem
Mandarin2011s avatar
Jag använder mig mest utav Ursäkta, Kan du ta det där igen, kan du upprepa, hursa, samt va? allt beroende på vilka man pratar med.
Citera
2011-07-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limitless.
När ni inte hör vad en person säger använder ni er då utav ''Hursa?'' eller ''Vasa?'' ?
Är mellan 20-24 år och är uppväxt med att det enda rätta är ''Hursa?'' alternativt ''Vasa?''.

Va? eller va sa: du?

Många i min omgivning kör med ha? och ibland klämmer jag själv i med ett skämtsamt vafalls! Skämtsamt uppfattar jag även hursa? samt vasa? I mina öron låter de tre sistnämnda som om de kommer från en annan tid och kanske från en annan social miljö än min egen. En fråga som denna tjänar säkert på att ackompanjeras av en där svararen även uppger sin ålder, geografiska hemvist eller något åt det hållet.
Citera
2011-07-15, 16:23
Medlem
beror på vem man pratar med och vad man tror personen säger eller om man inte hör alls... dock blir det oftast "va?" eller "vad sa du?"
Citera
2011-07-15, 17:43
Medlem
Asciros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torg

Många i min omgivning kör med ha? och ibland klämmer jag själv i med ett skämtsamt vafalls! Skämtsamt uppfattar jag även hursa? samt vasa? I mina öron låter de tre sistnämnda som om de kommer från en annan tid och kanske från en annan social miljö än min egen. En fråga som denna tjänar säkert på att ackompanjeras av en där svararen även uppger sin ålder, geografiska hemvist eller något åt det hållet.

Använder också ha? emellanåt, tillsammans med va?, hu? (med stängd mun) och va sa du?. Beror på vilken person man pratar med.

Är en värmlänning i tjugoårsåldern.
Citera
2011-07-16, 21:08
Medlem
Limitless.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torg

Bra idé!

20-24 år - Västkusten.
Citera
2011-07-18, 02:57
Medlem
Internetanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limitless.

Saru?
Citera
2011-07-18, 09:39
Medlem
Va?
Vasaru?
Citera
2011-07-28, 18:35
Medlem
SummerWines avatar
"förlåt?"

Arbetsskada när man måste vara artig 8 timmar om dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in