Det är så att jag har börjat tröttna på iphoto.
Programmet i sig är skitbra för att sortera/lätt redigera/kolla på foton i.
men jag har märkt att iphoto lägger massa kopior på mina bilder när jag importerar!
Jag har mina foton i mappen "bilder" men sen när jag väljer "visa i finder" i iphoto så hittar jag fotona på en annan plats också, jag har alltså dubbla bilder som slukar massvis av utrymme på hdd!
Hur löser jag detta? finns det någon inställning för att förhindra detta?
Finns det något sätt att importera bilder direkt från kameran eller mobilen till valfri plats på hårddisken utan att passera iPhoto? Jag har ett par olika Canonkameror, en iPhone och en HTC
Finns det något sätt att importera bilder direkt från kameran eller mobilen till valfri plats på hårddisken utan att passera iPhoto? Jag har ett par olika Canonkameror, en iPhone och en HTC
Men när man raderar foton i iPhoto så ligger dom väl ändå kvar på hårddisken?
Jag vet nämligen att någon gång när jag importerat massvis av foton och sedan raderat några av dem och sedan "visa album i finder" så ligger alla bilderna fortfarande kvar och slukar plats.
Men när man raderar foton i iPhoto så ligger dom väl ändå kvar på hårddisken?
Jag vet nämligen att någon gång när jag importerat massvis av foton och sedan raderat några av dem och sedan "visa album i finder" så ligger alla bilderna fortfarande kvar och slukar plats.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!