2011-07-15, 03:49
Medlem
Chokemeisters avatar
hej!

Det är så att jag har börjat tröttna på iphoto.
Programmet i sig är skitbra för att sortera/lätt redigera/kolla på foton i.

men jag har märkt att iphoto lägger massa kopior på mina bilder när jag importerar!

Jag har mina foton i mappen "bilder" men sen när jag väljer "visa i finder" i iphoto så hittar jag fotona på en annan plats också, jag har alltså dubbla bilder som slukar massvis av utrymme på hdd!

Hur löser jag detta? finns det någon inställning för att förhindra detta?

Hur har ni andra löst er fotohantering?

Valeu!
Citera
2011-07-15, 08:55
Medlem
largeinlifes avatar
Det är så det fungerar. När du importerar bilder i iphoto så kopieras dem till ditt Vault. Du kan ju ta bort bilderna sedan och bara ha dem i iPhoto.
Citera
2011-07-19, 18:26
Medlem
vaselines avatar
Finns det något sätt att importera bilder direkt från kameran eller mobilen till valfri plats på hårddisken utan att passera iPhoto? Jag har ett par olika Canonkameror, en iPhone och en HTC
Citera
2011-07-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaseline
Finns det något sätt att importera bilder direkt från kameran eller mobilen till valfri plats på hårddisken utan att passera iPhoto? Jag har ett par olika Canonkameror, en iPhone och en HTC
Använd bildinsamlaren, finns i programmappen
Citera
2011-07-23, 15:27
Medlem
Chokemeisters avatar
Men när man raderar foton i iPhoto så ligger dom väl ändå kvar på hårddisken?

Jag vet nämligen att någon gång när jag importerat massvis av foton och sedan raderat några av dem och sedan "visa album i finder" så ligger alla bilderna fortfarande kvar och slukar plats.
Citera
2011-07-23, 16:09
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
Men när man raderar foton i iPhoto så ligger dom väl ändå kvar på hårddisken?

Jag vet nämligen att någon gång när jag importerat massvis av foton och sedan raderat några av dem och sedan "visa album i finder" så ligger alla bilderna fortfarande kvar och slukar plats.
Tömde du papperskorgen då?
Citera
2011-07-24, 02:32
Medlem
Chokemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Tömde du papperskorgen då?
det vet jag inte.

Men tror du verkligen att finder visar filer i papperskorgen om man väljer visa i finder från iphoto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in