Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-14, 21:47
Medlem
Hoppas att jag lägger denna rätt.

Sedan igår har jag inte kunnat spela Football manager, vilket jag gör via Steam. Steam startar som det ska men FM står och tuggar och svarar sedan inte vilket leder till att jag måste tvångsavsluta det. Även Steam funkar inte att stänga av via cmd+q utan måste tvångsavslutas. Testade därför att radera Steam och ladda hem och installera om det. När jag försöker starta Steam efter detta står detnågot i stil med att "du måste vara online för att Steam ska kunna uppdateras, vänligen kontrollera din anslutning". Men jag är ansluten och har en stabil uppkoppling.

Vet någon vad problemet kan vara eller vad jag måste göra för att få det att fungera igen?

Kanske bör tillägga att jag innan jag skrotade första versionen av Steam ställde in det på "offline-mode" för att jag tänkte att det kunde vara ngt strul med deras servrar, därefter "låste" sig online/offline funktionen och programmet låste sig när jag försökte ändra. Men det borde väl inte påverka en ny version?

Tacksam för hjälp!
Citera
2011-07-14, 22:00
Medlem
largeinlifes avatar
Det ligger antagligen kvar en massa filer när du tagit bort programmet. Kolla den här tråden. Där står det vilka filer du ska ta bort

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1273499
Citera
2011-07-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av largeinlife
Det ligger antagligen kvar en massa filer när du tagit bort programmet. Kolla den här tråden. Där står det vilka filer du ska ta bort

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1273499

Tack för tipset!

Jag vill verkligen inte bli av med själva spelet dock som killen efterfrågade i den tråden. Men jag gör en backup och provar mig fram.
Citera
2011-07-14, 23:49
Medlem
Steam fungerar som det ska nu. Så tack för hjälpen. Dessvärre hjälpte det föga vad gällde att få igång själva spelet.
Citera
2011-07-29, 14:34
Medlem
dyngapas avatar
Steam sucks big time

Steam suger så fruktansvärt mkt. Jag köpte Conviction till Mac igår, klipper man ut CDkey å klistrar in den för att regga produkten säger den "ogiltig produktkod" big time LOL

Supporten suger fett åxå.

Själva spelet då det kan jag inte få att funka helt. grafiken hoppar omkring, man ser inte mkt av spelet, hör mest. Suger fett!
Citera
2011-07-29, 15:12
Medlem
Depraviitys avatar
Steam är skit bra, inte Steam's fel att mac är så jävla dåligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in