2011-07-14, 17:30
Medlem
TRADINGs avatar
Kan man vara sjukskriven p grund av en arbetsskada och studera samtidigt. Utan att ta csn s klart. r det olagligt p ngot stt. Fr man gra s?
Citera
2011-07-14, 17:34
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Kan man vara sjukskriven p grund av en arbetsskada och studera samtidigt. Utan att ta csn s klart. r det olagligt p ngot stt. Fr man gra s?
Om det r lagligt s fr du gra det !
Citera
2011-07-14, 17:35
Medlem
http://www.forsakringskassan.se/priv...a_eller_arbeta

Som jag tolkar det mste du anska om vilande sjukersttning. Dvs, du fr inte lyfta sjukersttning och studera samtidigt.
Citera
2011-07-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knodd
http://www.forsakringskassan.se/priv...a_eller_arbeta

Som jag tolkar det mste du anska om vilande sjukersttning. Dvs, du fr inte lyfta sjukersttning och studera samtidigt.

r det inte sjukpenning TS frgar om?
Citera
2011-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
r det inte sjukpenning TS frgar om?

Missfrstod frgan.

Citat:
Ursprungligen postat av TRADING

Om du fr sjukpenning s r svaret bde ja & nej, beroende p vad du pluggar och vad du jobbar med. Det bsta r att ringa FK och frklara just din situation och f ett utltande av dem.
Citera
2011-07-14, 19:06
Medlem
TRADINGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knodd
Missfrstod frgan.

Om du fr sjukpenning s r svaret bde ja & nej, beroende p vad du pluggar och vad du jobbar med. Det bsta r att ringa FK och frklara just din situation och f ett utltande av dem.

Tack. Ska ringa och hra med dem. Men det borde inte vara ngra problem. Man fr ju jobba och studera samtidigt? Jag r fortfarande anstlld.
Citera
2011-07-18, 14:37
Medlem
thehanks avatar
Bertta grna hur det gick. Jag sjlv r i samma situation.
Citera
2014-02-12, 16:19
Medlem
Jag uppdaterar detta inlgg lite. Hittade ingen yngre och knns dumt att starta en ny om jag nd har hittat denna.

Jag r lite i samma sits. Brjade arbeta i somras och det visade sig att min "chef" var en jvla idiot och lyckades hjlpa mig att nstan g in i vggen. I hstas brjade jag sova skit uselt(max 4 timmar per natt) och blev vldigt deprimerad. Orkade inte/ville inte g till arbetet men gjorde det nd nda fram till december d jag blev tillsagd av en kollega att ska hjlp. Jag gjorde det och blev sjukskriven samma dag. Smnproblemen har vl frst nu brjat frsvinna och jag knner att jag vill brja jobba igen och har sk en del arbeten fr g tillbaka till arbetet tnker jag inte gra. Jag r fortfarande anstlld dr men gr som sagt p sjukpenning.
Det r hr problemet kommer. Jag bor i en studentkorridor d jag har varit student tidigare. Och blev nu varnad att jag brja studera 15 HP denna terminen eller frlora lgenheten. S jag skte och registrerade mig p en kurs som gr 50%. Denna kurs krver inte mycket uppmrksamhet och verkar inte tra p min mentala hlsa ngot(kanske fr att jag slipper min korkade chef och kan nd fortstta arbeta med mig sjlv).

Hur blir det med min sjukpenning nu nr jag r registrerad p denna kursen? Rknas detta som om att jag arbetade 50%? och r drmed skyldig att sga detta till FK? Och om s r fallet, gr jag ner p 50% sjukpenning direkt d?

Allt detta lter logiskt i mitt huvud men tnkte frga hr nd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in