2011-07-15, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Är verkligens mammans turkiska namn och sonenes persiska namn kompatibla?

Är det rätt personer vi snackar om här?
Japp
Citera
2011-07-15, 12:09
Medlem
Jimmy.s avatar
jag var på en rättegång för ett tag sedan och då var det newroz som hade hotat och misshandlat sin mamma och han bodde hos sin mamma på klarvädersgatan men var inskriven på en annan adress. Den killen är ej frisk han behöver vård han beter sig. väldigt konstigt resten kan man lista ut själv.
Citera
2011-07-15, 12:26
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart_63
Jag har bott i Länsmansgården i ett år. Visst är det håla men jag har aldrig känt mig hotat där. Det finns en del vad ni kallar pur-svenskar som bor där. Och det finns också en del radhus och villor mellan Länsmansgården och Biskopsgården. Men visst är andra delar av Hisingen eller Göteborg trevligare.

Vad snackar du om? Jag bor i Länsman och har gjort det sen mitten på 90 talet. Det finns fan inga villor och radhus i Länsman... Och absolut inte mellan Biskop och Länsman. Dessa två områden går helt ihop vid rimfrostgatan som till hör länsman. Dimväder som går ut i Rimfrostgatan tillhör Biskop. Det finns ingen direkt "gräns" mellan biskop och länsman. Berätta gärna för mej vart du hittar radhus och villor i området. Parhus finns det däremot vid vattentornet, ungefär där kroppen ligger. Men området ligger likväl vid friskväderstorget som är Göteborgs rövhål nummer ett.

I Länsman så bor det en del pursvenskar. Främst knegare på Volvo och sådana som så populärt kallas "WT". Jag själv skulle inte rekommendera någon att strosa runt på gångbanorna runt dimväder och i det kvarteret, under kvälls och nattetid. (just på den gångbanan rånades en snubbe och fick ett par skott i ryggen för två veckor sedan) Gör man det är risken för att något händer inte direkt noll. Däremot så känns själva Länsmansgården betydligt tryggare. Ju närmare Biskop man rör sej, ju mer kriminella element kommer man stöta på.
Citera
2011-07-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Gärningsmannen ringer in själv och talar om vad som hänt det är ju lite ovanligt.
Påtänd, psyksjuk eller olyckshändelse?

Också givetvis gettot Biskopsgården då.
troligen allt på en gång.verkar som alla idioter kommer ut på sommaren,är för jävligt...
Citera
2011-07-15, 12:36
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy.
jag var på en rättegång för ett tag sedan och då var det newroz som hade hotat och misshandlat sin mamma och han bodde hos sin mamma på klarvädersgatan men var inskriven på en annan adress. Den killen är ej frisk han behöver vård han beter sig. väldigt konstigt resten kan man lista ut själv.

Välkommen!
Vet du vad domslutet blev i detta mål?
Citera
2011-07-15, 12:58
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vad snackar du om? Jag bor i Länsman och har gjort det sen mitten på 90 talet. Det finns fan inga villor och radhus i Länsman... Och absolut inte mellan Biskop och Länsman. Dessa två områden går helt ihop vid rimfrostgatan som till hör länsman. Dimväder som går ut i Rimfrostgatan tillhör Biskop. Det finns ingen direkt "gräns" mellan biskop och länsman. Berätta gärna för mej vart du hittar radhus och villor i området. Parhus finns det däremot vid vattentornet, ungefär där kroppen ligger. Men området ligger likväl vid friskväderstorget som är Göteborgs rövhål nummer ett.

I Länsman så bor det en del pursvenskar. Främst knegare på Volvo och sådana som så populärt kallas "WT". Jag själv skulle inte rekommendera någon att strosa runt på gångbanorna runt dimväder och i det kvarteret, under kvälls och nattetid. (just på den gångbanan rånades en snubbe och fick ett par skott i ryggen för två veckor sedan) Gör man det är risken för att något händer inte direkt noll. Däremot så känns själva Länsmansgården betydligt tryggare. Ju närmare Biskop man rör sej, ju mer kriminella element kommer man stöta på.

Undrade just var kroppen låg när jag kikade på hitta.se,s sida. Kanske någon kan peka ut mer exakt var den ligger/låg. Men det är en ansenlig bit han har släpat henne. Det är ju rätt tungt att släpa på en död kropp, men hon kanske inte var så stor i kroppshyddan?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2011-07-15, 13:06
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:

OT eller ej men:

Det finns en väg, Sommarvädersgatan, som delar området i en hyres/socialfalls-del och en bostadsrättsdel. Gissa i vilken del som våldet sker. Mellan Sommarvädersgatan och Långströmsgatan, den södra delen, finns det villor, radhus och trevånings flerbostadshus. Gettovåldet koncentreras till några få små områden/adresser väster om Sommarvädersgatan.

Bara att gå in på googels "streetview" så ser ni variationen i området.
Senast redigerad av AceKadabra 2011-07-15 kl. 13:14.
Citera
2011-07-15, 13:13
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Undrade just var kroppen låg när jag kikade på hitta.se,s sida. Kanske någon kan peka ut mer exakt var den ligger/låg. Men det är en ansenlig bit han har släpat henne. Det är ju rätt tungt att släpa på en död kropp, men hon kanske inte var så stor i kroppshyddan?

M.V.H.
jamsson.

Ja, ja undrar om den pilen i GP är exakt, eller om den bara pekar ut att kroppen hittades vid sjumilastigen. Stämmer pilens position, så verkar det vara en bit. Jag fick för mej att han dumpat kroppen närmare sin bostad, typ i skogen när mot spårvagnshållplatsen. Men enligt pilen i GP så har han till och med passerat vattentornet.
Citera
2011-07-15, 13:18
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ja, ja undrar om den pilen i GP är exakt, eller om den bara pekar ut att kroppen hittades vid sjumilastigen. Stämmer pilens position, så verkar det vara en bit. Jag fick för mej att han dumpat kroppen närmare sin bostad, typ i skogen när mot spårvagnshållplatsen. Men enligt pilen i GP så har han till och med passerat vattentornet.

Ja jag hittade gp,s markering nu. Ja stämmer den markeringen så är det ingen dålig bit han släpat henne.

Edit:Mätte upp sträckan i eniros karta, det är cirka 600m bara fågelvägen, läste nånstans att det rör sig om cirka 1km som han släpat kroppen. Undrar vilken väg han tagit? Någon med bra lokalkännedom kanske kan luska ut vilken väg han tagit.

M.V.H.
Jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2011-07-15 kl. 13:25. Anledning: Tillägg.
Citera
2011-07-15, 13:39
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja jag hittade gp,s markering nu. Ja stämmer den markeringen så är det ingen dålig bit han släpat henne.

Edit:Mätte upp sträckan i eniros karta, det är cirka 600m bara fågelvägen, läste nånstans att det rör sig om cirka 1km som han släpat kroppen. Undrar vilken väg han tagit? Någon med bra lokalkännedom kanske kan luska ut vilken väg han tagit.

M.V.H.
Jamsson.

Stämmer pilens placering, så är det nog troligast att han burit/släppat kroppen längs med gångbanan. Det låter ju lite våghalsigt, men sent på natten innan det blivit allt för ljust så kanske det går utan att bli upptäckt. Han kan ju rört sej inne i terrängen, men det är rätt jobbig terräng och på sina håll väldigt sankt. Och hade han rört sej inne i snårskogen så borde han ju dumpat kroppen betydligt längre in i skogen. Nu verkar det som att kroppen återfanns ganska nära sjumilastigen, vilket får mej att tro att han faktiskt gått längs denna gångbana med kroppen.
Citera
2011-07-15, 15:19
Medlem
Realisten.se skriver en hel del om Newroz Ciftci och pekar ut mamman som mordoffret. Han har tydligen dömts flera gånger tidigare för att hot och misshandel av mamman:

http://www.realisten.se/2011/07/15/t...dat-sin-mamma/
Citera
2011-07-15, 16:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Realisten.se skriver en hel del om Newroz Ciftci och pekar ut mamman som mordoffret. Han har tydligen dömts flera gånger tidigare för att hot och misshandel av mamman:

http://www.realisten.se/2011/07/15/t...dat-sin-mamma/

Jösses vilken bakgrund.
Han verkar minst sagt väldigt sjuk.
Frågan är om han ser dagens ljus från utsidan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in