Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2004-11-05, 12:36
Medlem
DrLoves avatar
Oggos förslag är mycket bra. Som svar på trådskaparens fråga så har Enverhoxha99, som vanligt, redan omvandlat mina tankar till ord. Som jag sagt förr; du kan inte förvänta dig att en fråga som är uppe för 214152:e gången, alternativt, som kan åtgärdas med första träffen vid en Google-sökning, alternativt, en Susning-sökning, kommer att få minsta uppmärksamhet av de på forumet som är kunniga. Däremot kan jag garantera att trådar där problemet/frågan är välformulerad och som innehåller all nödvändig information kommer att besvaras snarast, och antagligen med sådan kraft att problemet kan lösas, eller frågan besvaras.

/DrLove
Citera
2004-11-05, 13:45
Medlem
Jag tror att jag föreslagit detta förut... men upprepar mej så gärna (likt Bbbboklöv).

I samband med diskussionen om att nya användare inte skulle kunna skriva på tre dagar tror jag att det diskuterades om en tids- eller postcountgräns för att kunna starta nya trådar.

Kanske skulle man slippa nystartade skittrådar om användarna var tvugna att bli senior member först eller kanske varit reggade i en månad eller nå´t.

Ett exempel på en ny användare som startar tre trådar med samma fråga (dock ej data).
http://forum.flashback.info/scandinavia/search.php?searchid=1598553
Citera
2004-11-05, 15:53
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Låter som en bra idé men det blir väldigt mycket jobb för mods:en.
För en tid sedan när jag och enverhoxha99 moddade tillsammans i warez så låste vi under en tid allt som kom fel. Till en början var det tunggrott men efter en tid så började folk tänka till och postade inte lika mycket fel/icke warez relaterade frågor.

När folk börjar märka att man konsekvent låser istället för att bara "varna": (ex.) *Moderator slår Kalle på fingrarna för att han postat i fel forum*
så är folk faktiskt mer benägna att leta sig till sin information själva alt. posta i rätt forum.
Citera
2004-11-05, 17:15
Medlem
onemans avatar
Fast det förutsätter att användarna är inne på forumet ganska ofta och kan ta till sig den utvecklingen. Impulsanvändare som bara får för sig att "CS laggar" kommer antagligen fortsätta att posta som förut.
Citera
2004-11-05, 18:01
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
För en tid sedan när jag och enverhoxha99 moddade tillsammans i warez så låste vi under en tid allt som kom fel. Till en början var det tunggrott men efter en tid så började folk tänka till och postade inte lika mycket fel/icke warez relaterade frågor.

När folk börjar märka att man konsekvent låser istället för att bara "varna": (ex.) *Moderator slår Kalle på fingrarna för att han postat i fel forum*
så är folk faktiskt mer benägna att leta sig till sin information själva alt. posta i rätt forum.
Ja men om modsen orkar med jobbet så varsegod, jag var inte emot förslaget från början utan jag ser gärna att vi blir av med problemet med vilka metoder som helst.
Citera
2004-11-06, 03:26
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ja men om modsen orkar med jobbet så varsegod, jag var inte emot förslaget från början utan jag ser gärna att vi blir av med problemet med vilka metoder som helst.
Vadå, du menar att vi får söka upp felpostare och ta itu (med) dem?
Jaja, nu postar jag iaf. upp en tråd i det forumet där jag kommer vilja få in förslag kring vilka skrivelser vi skall ha i dessa "interna regler".

Kolla här och rösta/lämna förslag!
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=160228
Citera
2004-11-06, 15:08
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Vadå, du menar att vi får söka upp felpostare och ta itu (med) dem?
Jaja, nu postar jag iaf. upp en tråd i det forumet där jag kommer vilja få in förslag kring vilka skrivelser vi skall ha i dessa "interna regler".

Kolla här och rösta/lämna förslag!
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=160228
Ja, skaffa en Mod-Squad som söker felpostarna ute på stan och knäcker knäskålarna på dem!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in