2004-11-04, 15:03
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag tror problemet inte så mycket är att det inte finns kunnigt och dugligt folk som hänger där, problemet är snarare att man tröttnar på alla idiotfrågor som redan besvarats 10 ggr förut. Jag är övertygad att om några av dom mer kunniga personerna som hänger där skulle sätta sig i ett par dagar och besvara frågor skulle minst 90% av frågorna vara besvarade. Men man lessnar på att se samma jävla korkbollar ställa samma jävla dumskallefrågor om och om igen.....

För övrigt anser jag att forumet borde döpas om till "Allmän datorsupport för den late och korkade som inte klarar av en Googlesökning", för några "Övriga data&IT-diskussioner" var det länge sedan man såg där.

Klarar man inte ens av att använda en sökfunktion utan istället upprepar sig som någon sorts cyber-papegoja så skall man faan inte ha nån hjälp heller!

På nåt sätt slår du huvudet på spiken ang problematiken. Tyvärr är ibland inställningen hos de som ställer frågorna väldigt negativ - givetvis har ju de alltid rätt och det är dumma Windows som är knäppt.

Om man på nåt sätt kunde styra upp verksamheten lite så kanske det kunde bli lite bättre fart på diskussionerna. Nu blir det dessvärre så att om nån postar nåt seriöst så drunknar det snabbt i frågor som medelst Google hade lösts på två röda.
Citera
2004-11-04, 15:59
Medlem
Jag är van att kunna ta betalt för mina svar!

Nä, jag tror oxå att det är för många frågor där den som frågar inte ens förstår svaret eftersom kunskaperna tryter. Blir lite tröstlöst att försöka förklara då.

Men det här är väl inget man kan göra något åt!? Vi kan inte förbjuda folk att fråga och vill ingen svara så... fine.
Citera
2004-11-04, 16:05
Medlem
.:Pimp:. ställde väl en liknande fråga...
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=127802
... och fick veta att det inte finns några dumma frågor i denna slaiga kunskapsbank.
Citera
2004-11-04, 21:41
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag tror problemet inte så mycket är att det inte finns kunnigt och dugligt folk som hänger där, problemet är snarare att man tröttnar på alla idiotfrågor som redan besvarats 10 ggr förut. Jag är övertygad att om några av dom mer kunniga personerna som hänger där skulle sätta sig i ett par dagar och besvara frågor skulle minst 90% av frågorna vara besvarade. Men man lessnar på att se samma jävla korkbollar ställa samma jävla dumskallefrågor om och om igen.....

För övrigt anser jag att forumet borde döpas om till "Allmän datorsupport för den late och korkade som inte klarar av en Googlesökning", för några "Övriga data&IT-diskussioner" var det länge sedan man såg där.

Klarar man inte ens av att använda en sökfunktion utan istället upprepar sig som någon sorts cyber-papegoja så skall man faan inte ha nån hjälp heller!
Alldeles korrekt, jag är skittrött på samma dumma frågor om och om igen, jag svarar då jag vet att svaret kommer bli enkelt nog för frågeställaren så att jag slipper följdfrågor men det är sällan, jag lutar faktiskt åt att antingen styra upp dessa forum rejält eller att ta bort de helt.

Hur man ska styra upp de har jag ingen aning om, hur stoppar man en anhopning av puckon som vägrar läsa stickies eller lära sig använda Google egentligen?!
Citera
2004-11-04, 23:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Alldeles korrekt, jag är skittrött på samma dumma frågor om och om igen, jag svarar då jag vet att svaret kommer bli enkelt nog för frågeställaren så att jag slipper följdfrågor men det är sällan, jag lutar faktiskt åt att antingen styra upp dessa forum rejält eller att ta bort de helt.

Hur man ska styra upp de har jag ingen aning om, hur stoppar man en anhopning av puckon som vägrar läsa stickies eller lära sig använda Google egentligen?!

En lösning torde väl vara att helt enkelt göra en ENORM sticky med "Prova www.google.com FÖRE du ställer din fråga"!
Citera
2004-11-04, 23:20
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
En lösning torde väl vara att helt enkelt göra en ENORM sticky med "Prova www.google.com FÖRE du ställer din fråga"!
Men det kräver ju att folk är både uppmärksamma och läskunniga...
Citera
2004-11-04, 23:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Men det kräver ju att folk är både uppmärksamma och läskunniga...

Därav det där med ENORM sticky... Men du har nog rätt, är jag rädd.
Angående både läskunnigheten och uppmärksamheten.
Citera
2004-11-05, 03:41
Medlem
oGGos avatar
Ok, som mod för övrig data & it har jag ett förslag, men jag vill bolla det med er först.

Man skapar en sticky i forumet som tydligt förklarar de steg som bör tag INNAN man ställer en fråga.

-------------------------------

1 Har du sökt på google
2 har du sökt på forumet
3 vilken datorkonfiguration har du (om du har hårdvaruproblem)
4 vilket program samt version har du (om mjukvarurelaterat)
5 vilket os, samt SP etc. har du (på både fråga 4&5)
etc. etc. etc.!!!

Specifika supportfrågor som inte bemöter dessa kriterier kommer att låsas med omdelbar verkan!

^^Väldigt ofilat utkast till "regler"^^
Typ, eller?
Citera
2004-11-05, 03:44
Medlem
xatrixs avatar
oGGo, nåt åt det hållet ser bra ut. Gärna att folk faktiskt skriver vettiga rubriker också, för en gångs skull. Inte bara "hjälp!!!".
Citera
2004-11-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Ok, som mod för övrig data & it har jag ett förslag, men jag vill bolla det med er först.

Man skapar en sticky i forumet som tydligt förklarar de steg som bör tag INNAN man ställer en fråga.
Om du lägger till "1b Har du sökt på www.susning.nu" så slipper ni kanske frågor som; Vad är ISDN?, Vad är ADSL? osv. osv.
Citera
2004-11-05, 08:43
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:

1 Har du sökt på google
2 har du sökt på forumet
etc. etc. etc.!!!

Specifika supportfrågor som inte bemöter dessa kriterier kommer att låsas med omdelbar verkan!

Typ, eller?

Det där vore ju den bästa lösningen MEN som både du och jag vet är det stickytrådarna som folk i allmänhet bläddrar förbi utan att kolla på. Ditt förslag är bra, jag vet ett antal supportforum som jobbar på det viset och är man bara helt konsekvent så KAN det fungera. Jag tycker att dom styrande skall ta ditt intelligenta förslag på största allvar och köra en test.
Citera
2004-11-05, 11:14
Medlem
Carradines avatar
Citat:

1 Har du sökt på google
2 har du sökt på forumet
etc. etc. etc.!!!

Typ, eller?
Låter som en bra idé men det blir väldigt mycket jobb för mods:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in